Gå til innhold

[Løst] Vannkjøling til CPU Phenom II

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe CPU kjøling til Phenom II som er en AM3.

Ser etter beste kjøler (fra komplett). Med beste kjøler mener jeg, best til å kjøle og samtidig stille. Skal overklokke, men har ikke gjort research til hvor høyt jeg skal klokke. Men anta at jeg trenger beste kjøleren fra komplett.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs på kabinettet ditt, og budsjettet ditt, men kan gi deg et par tips:

- Corsair H60 @ 775 kr. Både veldig stille og ganske effektiv. Min Phenom II x4 965 holder seg på 4 Ghz stabilt med denne.

- Corsair H100 @ 1195 kr. Denne er rimelig stor, men de fleste kabinetter bør ha plass. Har ikke hatt denne selv, men fra det jeg hører er den veldig stille og veldig effektiv. Bråker en del på høyeste RPM, men på det laveste skal det være veldig akseptabelt.

- Corsair H80 @ 1098 kr. Denne skal visst kjøle veldig, veldig godt og være rimelig stille, den også. En mellomting fra de nevnt ovenfor.

Uansett hvilken vannkjøler du velger så er den mye stillere enn AMD Phenom IIs stock kjølere, og ganske så mye mer effektiv. Personlig ville jeg glatt gått for H100 hvis jeg hadde hatt budsjett og plass til det. Skal du ha noe bedre enn de som er nevnt, tror jeg nok du enten må lage et system selv eller se utenfor komplett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det spørs på kabinettet ditt, og budsjettet ditt, men kan gi deg et par tips:

- Corsair H60 @ 775 kr. Både veldig stille og ganske effektiv. Min Phenom II x4 965 holder seg på 4 Ghz stabilt med denne.

- Corsair H100 @ 1195 kr. Denne er rimelig stor, men de fleste kabinetter bør ha plass. Har ikke hatt denne selv, men fra det jeg hører er den veldig stille og veldig effektiv. Bråker en del på høyeste RPM, men på det laveste skal det være veldig akseptabelt.

- Corsair H80 @ 1098 kr. Denne skal visst kjøle veldig, veldig godt og være rimelig stille, den også. En mellomting fra de nevnt ovenfor.

Uansett hvilken vannkjøler du velger så er den mye stillere enn AMD Phenom IIs stock kjølere, og ganske så mye mer effektiv. Personlig ville jeg glatt gått for H100 hvis jeg hadde hatt budsjett og plass til det. Skal du ha noe bedre enn de som er nevnt, tror jeg nok du enten må lage et system selv eller se utenfor komplett.

Så hvis jeg har 50 milliarder til gode og skal handle beste vannkjøler på komplett så er det H100 som blir vinneren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...