hwlars Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Min venns PC restarter seg helle tiden: hvis man hopper blir skjermen tullete, når han prøver å logge seg inn på brukeren sin restarter den seg osv. Kan dere hjelpe? P.S. dette er hwknut sin PC! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det med at skjermen blir "tullete" ; se etter om skjermkortet står ordntlig i "slotten", og at den er festet godt i kabinettet. Vedrørene restarten; Er dette en nytt problem, i så fall hva gjorde han før det oppstod. Om det alltid har vært der så kan du prøve å sjekke tempen på CPU. Om den er grei så kjør memtest86 og sjekk for feil på minnet. Om det ikke resulterer i noe så formater hele disken og reinstaler Windows. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Svarte nettop på en lignenede post. Prøv memtest først. Om RAMen er ok, så gjør dette: Vipp og slå (forsiktig) i toppen av kabinettet der stømforsyningen ligger. Som oftest når stømforsyningen er gåen, så reagerer den lett på bevegelse. Hvis dette forårsaker rebooting så skift strømforsyningen. PSU'en er meget ofte den PC-delen som ryker først, men de blir som regel ustabile i stedet for at de bare ikke starter. Det er er hyppig grun til slik spontane reboots (men det er også mange andre mulige grunner) Lykke til -Stigma Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det med at skjermen blir "tullete" ; se etter om skjermkortet står ordntlig i "slotten", og at den er festet godt i kabinettet.Vedrørene restarten; Er dette en nytt problem, i så fall hva gjorde han før det oppstod. Om det alltid har vært der så kan du prøve å sjekke tempen på CPU. Om den er grei så kjør memtest86 og sjekk for feil på minnet. Om det ikke resulterer i noe så formater hele disken og reinstaler Windows. Det skjedde når Jeg overklokket skjermkortet litt! Skjermen ble tullete når noen trampet i golvet, kom masse rare farger og streker på skjermen. og når jeg skulle skru ned klokkingen og startet på nytt restartet windows seg. først kunne jeg være litt i windows, men så restartet den seg å nå kan jeg bare skrive passordet til brukeren før den restarter seg! Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Svarte nettop på en lignenede post. Prøv memtest først. Om RAMen er ok, så gjør dette: Vipp og slå (forsiktig) i toppen av kabinettet der stømforsyningen ligger. Som oftest når stømforsyningen er gåen, så reagerer den lett på bevegelse. Hvis dette forårsaker rebooting så skift strømforsyningen. PSU'en er meget ofte den PC-delen som ryker først, men de blir som regel ustabile i stedet for at de bare ikke starter. Det er er hyppig grun til slik spontane reboots (men det er også mange andre mulige grunner) Lykke til -Stigma Har ikke tid å kjøre noe som helst før den restarter... prøver no med en Format! Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Svarte nettop på en lignenede post. Prøv memtest først. Om RAMen er ok, så gjør dette: Vipp og slå (forsiktig) i toppen av kabinettet der stømforsyningen ligger. Som oftest når stømforsyningen er gåen, så reagerer den lett på bevegelse. Hvis dette forårsaker rebooting så skift strømforsyningen. PSU'en er meget ofte den PC-delen som ryker først, men de blir som regel ustabile i stedet for at de bare ikke starter. Det er er hyppig grun til slik spontane reboots (men det er også mange andre mulige grunner) Lykke til -Stigma Har slått oppå selve strømforsyningen veldi svakt og den fikk den masse streker på skjermen. veldi rart om strømforsyningenikke funker men nå som jeg startet startet ikke cpuvifta, har det med at ikke den gir nok strøm? må jeg kjøpe ny PSU? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg ville prøvd en annen PSU... FortronSource 350w anbefales! Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg ville prøvd en annen PSU... FortronSource 350w anbefales! Jeg har en gammel 230w PSU, Funker denne? Btw jeg kjøpte pc'n på komplett i februar med et chieftec kabinett og har hatt det problemet siden da, litt små problemer med at skjermen for masse streker, men jeg har ikke vært oppmerksom på det å har bare skruddd pc'n av og så på. Har jeg rett på en ny PSU hos chieftec? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Streker på skjermen er neppe PSU sin feil. Står strømforsyningen som du fikk med kabinettet i maskinen nå? 230W er veldig på grensen for et AMD system. Om du har et kraftig videokort eller mange andre kort/harddisker ect. vil du få problemer med 230W. Om kabinettet er under 1 år gammelt har du sansynligvis fremdeles garanti på PSU og derved rett på ny (om den faktisk er ødelagt/ustabil). Ta kontakt med butikken der du kjøpte den for detaljer. I ditt tilfelle vil jeg ikke nødvendigvis legge skylden på PSU før du prøver et par ting. Prøv å boote opp i safemode. (Trykk F8 før windows booter opp, og velg safe-mode. Om du ikke vet når du skal trykke, så bare trykk F8 febrilsk etter du starter maskinen :smile: ) Rebooter den fremdeles av seg selv i safe-mode? Hvis du reformaterte som du sier, gjenntar problemet seg når du har reinstallert windows? -Stigma Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Streker på skjermen er neppe PSU sin feil. Står strømforsyningen som du fikk med kabinettet i maskinen nå? 230W er veldig på grensen for et AMD system. Om du har et kraftig videokort eller mange andre kort/harddisker ect. vil du få problemer med 230W. Om kabinettet er under 1 år gammelt har du sansynligvis fremdeles garanti på PSU og derved rett på ny (om den faktisk er ødelagt/ustabil). Ta kontakt med butikken der du kjøpte den for detaljer. I ditt tilfelle vil jeg ikke nødvendigvis legge skylden på PSU før du prøver et par ting. Prøv å boote opp i safemode. (Trykk F8 før windows booter opp, og velg safe-mode. Om du ikke vet når du skal trykke, så bare trykk F8 febrilsk etter du starter maskinen :smile: ) Rebooter den fremdeles av seg selv i safe-mode? Hvis du reformaterte som du sier, gjenntar problemet seg når du har reinstallert windows? -Stigma Vell jeg har formatert men nå strater ikke maskinen i hele tatt! vifter går ikke, kommer ikke bilde på skjermen!kjøpte pc'n i februar, så har jeg rett til en ny psu? Lenke til kommentar
F4en Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 sjekk med forhandler/produsent om garantien enda er gjeldene... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Er det no slikt som skjer? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=71429 Isåfall er det trolig Blaster viruset Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg prøvde den 230w strømforesyningen, men skjermen ble gul Er det normalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå