Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plaget av bluescreen - noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får fram hardware på begge. Vil tippe på at det er et problem med minnet. Last ned memtest86+, brenn ut iso filen på en cd og start opp fra den. La den kjøre i noen timer.

På forrige side skrev du at du har klokket prosessoren til 4.5ghz. Har du prøvd og slå av overklokkingen for og se om du fortsatt får bluescreen? Er overclockingen stabil? Har du testet med prime95?

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Når du starter prime95, så skal du velge enten smal fft, large fft eller blend. Selv bruker jeg og kjøre alle i ca 12 timer, men det er nok ikke nødvendig for deg og kjøre det så lenge tror jeg. bare velg en av de, får du en feil eller bluescreen så er det overklokkinga sin feil for dine bluescreens.

Lenke til kommentar

Tok du large fft, smal fft eller blend?

Tja, om du ikke har fått noen bluescreens så langt, så er det vel ikke noen vits og kjøre den lengre. Men du kan jo gjøre det for og være på den sikre siden. :)

Men siden dump filene sa til meg, hardware, så kan det være mer enn bare minnet og cpu. Kan jo faktisk være skjermkortet også, selv om det da som oftes etter mine erfaringer, bruker og stå driveren til skjermkortet..

om prime ikke gir noen utslag på bluescreens, kan du jo kjøre furmark en stund også. Regner med at du tester med prime95 mens du fortsatt har overklokken din på, eller har du skrudd av overklokkingen? for og utelukke mest mulig ambefaler jeg deg og slå av oc midlertidlig, slik at det ikke er den som er problemet. Om du slår av oc, så trenger du nok ikke og teste med prime95 noe mere, enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...