Gå til innhold

Sette opp SMS gateway/internett tjeneste - tips/råd

UltraLyd

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å opprette en internettside, og drive en slags sms tjeneste herfra.

Det jeg prøver å oversikt er over alle de store kostnadene med å drive en slik side, domene, sms gateway osv. er det noen som har erfaring fra det?

blir rimligere å benytte seg av sms gateway fra utlandet, eller er det ikke lovlig? Der man får til et sammarbeid å sende “gratis” sms fra nettside. Det er vel denne tjeneste man blir medlem av som får pengene, og tar seg av utbetalingen til meg. Så i hvilken stor grad er tryggheten hvis en samarbeider med utenlandsk selskap?

Jeg er veldig takknemmelig for alle tips/råd og deres erfaringer: ) gjerne kom med eksempler, eller forslag til hvem jeg burde kontakt

Endret av UltraLyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvor du sender SMS fra så må du ha en avtale med en lokal teleoperatør som tilby tjenesten SMS. F.eks. Telenor Mobil.

Her operer teleoperatørene med ulike priser avhengig hvor stort volum du har. Prisene er best å få direkte fra f.eks. Telenor eller Netcom.

Det som koster penger utover dette er:

Linje

Serverrom

Hardware

Kan sikkert anbefales å sette serveren hos en driftsleverandør. Du bør ha oversikt over forventet trafikk. Mange steder er det forskjellige prismodeller basert på hvor mange GB du laster opp og ned i løpet av en måned.

Lenke til kommentar

lhegdal: kAn du utdype litt hvordan kostnadene med Linje, serverrom, hardware blir? i forhold til ønsket lagringsplass og trafikk. selvfølgelig ønsker man jo så mye trafikk som mulig. og blir nettsiden mye bruk0, så lagres også mye. men kanskje ikke behov for så mange GB i starten...hva tenker du?

kom forresten over denne siden: https://host1.no/

skulle gjerne hatt en som fikser websider billig, og som ja. kanskje har litt erfaring, som kan sette opp ting som jeg vil ha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...