Gå til innhold

C#: Hvordan bruke Remote Debugging i VS2010

Anbefalte innlegg

Folkens...

Jeg har et program som kjører fint i Visual Studio, altså på development computer, men så fort jeg prøve å starte dette på en annen maskin så feiler det. Dette kommer av at det setttes en del saker og ting i oppstarten første gang, men jeg klarer ikke å se hva. Jeg har installert en virtual windows for å kjøre programmet der. Jeg har installert Remote Debugging programmet på denne. Men videre ?!? Hva gjør jeg så? Jeg hawr sett at jeg kan koble meg til en prosess, men detteer for sent. Programmet rekker å feile før jeg rekker å sette breakpoint.

Noen tips her hadde vert veldig bra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Mulig, men for å spørre på en annen måte: Er det noen som har brukt Remote Debugger i det hele tatt ?

Har aldri hatt behov for det. At programmet avsluttes ved oppstart er en ekstra feature for å beskytte programmet mot udugelige brukere... ;-)

Neida... Har møtt samme utfordringen som deg. Hvis du har VMWare så skal det være noe ekstra debug muligheter som kunne vært interessant å sjekke ut hvis man bare hadde tid...

Lenke til kommentar

Dersom det er en enkel applikasjon jeg skal debugge hvor jeg ikke klarer å attache helt i starten av appen, så sørger jeg for at aller første linje i appen er MessageBox.Show("noe").

Da venter den der til jeg har attachet og trykket OK på messageboxen.

1. Start app med msgbox på remote klient.

2. Attach via Remote Debugging

3. Trykk OK på msgbox

4. Debug videre.

Jeg antar du har fått til det generelle med remote debugging (det å attache).

Dersom den tuller seg med på remote debugging og ikke stopper i break pointene dine, prøv å kopiere over aller siste .exe og .pdb som du bygger manuelt på den maskinen du debugger i fra (slik at du er sikker på at kildekode og kjørbar .exe er den samme).

Evt prøv å slå av "Just my code" i Tools->Options->Debugging->"Enable Just My Code".

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...