Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skade på bil etter vask i hall!

cinquedas

Anbefalte innlegg

Skulle vaske bilen min her p� l�rdag. Betalte ca 350kr for den dyreste vasken(Tigervask p� Esso), med b�rster.

Kj�rer bil inn og forvasken begynner. N�r andre forvask er ca midtveis s� smeller det plutselig i bil. Ikke veldig h�yt, men bilen/rattet rister i st�tet. I tillegg kommer det en rar lyd rett etter. Merker ikke noe spesielt mens b�rstene holder p�, utenom at det kanskje tok litt lengre tid enn tidligere.

Når jeg er ferdig og har kjørt ut, tar jeg en sjekk rundt bilen pga det smellet som kom.

Da ser jeg at det har kommet endel riper og litt lakkskader over hjulbuen bak på venstre side, selvfølgelig i skjøten mellom skjerm og fanger, så begge har fått skade.

Tar kontakt med betjening asap og forteller hva som har skjedd(skaden var garantert ikke der før vasken). Får tilbud om polering og ny vask etter et rask overblikk....?!? Skal det sies at vedkommende muligens ikke er helt med når det gjelder kostnad osv ved slike skader.

Fikk snakket med sjefen der idag da han ikke var på jobb da det skjedde(2 dager siden), og etter han hadde sett på videoen fra vasken så kunne han ikke se noe rart som hadde skjedd, men jeg skulle komme å se selv imorra.

Noen som har vært borti lignende saker? Vil selvfølgelig ha dekket skadene som har skjedd, er en relativt ny bil. Er villig til å gå videre til det som måtte være hvis det skulle bli vanskelig, er tross alt vanskelig å bevise hvis ikke videoen viser noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo litt spesielt...burde vel være til deres interesse å ordne opp i sånne ting for å ha greit kundeforhold. For jeg skal love folk får vite om det om de nekter å gjøre opp.

Så du mener at hvis feks en børste ikke stopper og trykker ned taket litt, men det ikke syns på noen film, så er det mitt ansvar og jeg må betale kostnadene selv...?

Lenke til kommentar

Den aktuelle stasjonen har vel en forsikring de kan ta dette på. Har en bekjent som fikk skadet bilen i våres, ved at vaskemaskinen rev av hele skiboksen på taket (selv om det var vaskeprogram for biler med skiboks), og der la stasjonen seg flate og tok det på forsikringen. Nå var dette riktignok en profilert mann i NAF, så det kan jo ha hjulpet litt på situasjonen. Om de er lite medgjørlige hender det at det hjelper å true med å gå til media med saken.

Lenke til kommentar

En liten ide. Bruka som oftast å vere fleire kamera på ein bensinstasjon. Kva med å sjekke alle kamerane, og håpe på å finne sida med sakde, før du kjørte inni vaskehallen. Då må vel noko ha skjedd i hallen for at skaden skal komme.

Uansett, maskinvask ANBEFALES IKKJE! Du burde ta deg ein tur innpå detailersclub ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...