Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ny begynner er det noen som hva hva det brukest til og hva det er, når man skal bruke det ? hva betyr disse tegnene. # print hva brukes det til ? print ("hello, world") hva er det( , " , (" ? om du har flere nybegynner tegn så gjerne gi enkel eksempler på det og forklar når det bruker hva den brukes til. sitter alltid fast på noe og begynner og lure på hva disse tegene brukes til og hva det er. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) # betyr at resten av linjen er en kommentar, dvs. at alt etter # ikke blir plukket opp av interpreteren. print er en innebygget funksjon i python som skriver det som kommer etter ut til programmet som kaller den (stort sett en terminalemulator). print ("Hello world") gitt python 3 (prentesene blir først et krav etter det) skriver rett og slett ut teksten Hello world til programmet som kaller python. Endret 10. oktober 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Så.. det enste print gjør er og printe skrift ? print ("hello mars") hallo mars det jeg ikke forstår er at print, det bare printer ut Hallo mars ikke noe annet ? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Skrift, variabler, arrays, dictionaries eller annet, men essensielt ja. Det stemmer. Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 når er det man skal bruke print ? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Når man skal skrive ut noe fra programmet sitt. Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 nå begynner jeg og forstå. når er det viktig og bruke print funkjsonen? foreksempel la oss si at du lager en program så vil du printe noe, så kjører du programmet så vil den print funkjsonen vis det du har printet. og lærer programmering er akurrat som og lære chinesisk lol. Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kjøp deg en bok om programmering hvis du vil lære mer om det En bok er mye mer hjelpsom og konkret enn forskjellige "tutorials" på internett Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Tjah, jeg bruker print til alt fra debugging til å konklusjonen av algoritmen min. Det finnes ingen genrelle regler for når du skal bruke print annet enn når du trenger output fra programmet ditt. Men ja, bruker du print vil programmet under kjøring skrive ut den verdien bruker print på. Om det å lære et programmeringsspråk er som å lære kinesisk vet jeg ikke, men erfaring har definitivt mye å si. Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 jeg bruker bok. ;D men jeg skriver det jeg ikke forstår hær ute får bedre eksempel en på boka. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er gjerne sånn. Jeg har aldri brukt bøker. Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 debugging til å konklusjonen av algoritmen min. hva mener du her ? jeg tror jeg fant hva debugging betyr, er det ikke sån hva det shjuler inni seg noe sånt ? kan du skrive det litt på enklere måte sån at jeg kan forstå hva du mener. hehe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 debugging til å konklusjonen av algoritmen min. hva mener du her ? Debugging: La oss si jeg har skrevet et program som kjører uten å gi feil, men fortsatt ikke gir det ønskede resultatet. Det betyr at jeg antagelig har skrevet koden riktig, men at selve koden er feil. Jeg bruker svært ofte print underveis for å se hva koden jeg har skrevet gjør for så å sammenligne med hva jeg forventer å se for så å finne ut hvor koden gjør feil. Gitt at algoritmen er helt riktig, det vil si at jeg får forventet verdi, er det rett og slett programmet mitt som forteller meg hva den regnet ut. jeg tror jeg fant hva debugging betyr, er det ikke sån hva det shjuler inni seg noe sånt ? Denne tar jeg ikke, men jeg håper at avsnittet over gjør det klarere. kan du skrive det litt på enklere måte sån at jeg kan forstå hva du mener. hehe Jeg prøvde. Legg gjerne igjen spørsmål. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Føler det er noen som har det veldig gøy her. Beklager hvis jeg tar feil. 1 Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Hva er et streng ? : ) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/String_%28computer_science%29 På folk: En serie bokstaver/tall, tenk deg et ord eller en tallsekvens. Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Kan du lage en litten program som har noe med sekvens og streng og gjøre ? sån at jeg blir sikker hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 minstreng = "Dette er en streng" print (minstreng) Lenke til kommentar
Andrevik Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Hva er Bokstavelige konstanter ? kan jeg få en enkel og forstårlig eksempel. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Bokstavelige konstanter En bokstavelig konstant er et tall, som for eksempel 5, 1.23, 9.25e-3, eller en streng, som 'Dette er en streng' eller "Det er en streng!". De kalles bokstavelige fordi de er bokstavelige - du bruker verdiene deres bokstavelig. Tallet 2 representerer alltid seg selv og ingenting annet - det er konstant fordi du ikke kan forandre verdien. Derfor omtaler man alle disse som bokstavelige konstanter. http://www.swaroopch.com/notes/Python_nb-no:Grunnleggende Så fortsetter du og lese resten av "a byte of python". Da kan du kansje stille mere givende sprøsmål i fremtiden,så dette ikke blir sett på som tull. Føler det er noen som har det veldig gøy her. Beklager hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå