Gå til innhold

1920x1080 hvilken GPU?

thaugrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har en god del valg. Kan jo starte med den billigste:

AMD 6870

+10% ytelse finner vi:

GTX 560Ti

Opp noen prosent igjen: (tilbud den uken her forresten) :)

AMD 6950

Enda noen prosent: (Også på tilbud)

GTX 570

Omtrentilig det samme som en 570.

AMD 6970

Husk at det finnes mange forskjellige modeller og versjoner av alle kortene. Gode merker med tanke på kjøling er MSI (6950, 570) og ASUS. (560Ti, 6950, 570)

Ellers er det opp til deg ;)

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

*snip*

Hvordan er det med OC på de forskjellige kortene? Er det lønnsomt? Ser 560Ti'en har MSI kjøler, mens de andre kortene har ingen av de "gode" merkene du nevnte som kjøler. Vil det påvirke en mulig OC?

Ser også at det ligger to versoner av 6950 på komplett. Begge på tilbud, -12% og -16% (100kr forskjell). Ser ingen forskjell i specs, så hva er forskjellen?

560Ti frister ettersom den har MSI kjøleren. Men 6950/570 ser bedre ute med tanke på stock ytelse.

Noen tanker på hvordan disse kortene vil dra f.eks BF3/Skyrim/etc. med en 2500k?

Lenke til kommentar

Slenger meg på her jeg: Er det nødvendig med mer enn 1GB vram på denne oppløsningen? + For min del har jeg 2 stykk 1920x1080 monitorer hvor jeg bare bruker den ene til spill, er det da nødvendig med mer enn 1GB vram? Leste dette nettopp, så jeg ble litt redd for at 1GB ikke vil holde for BF3/Skyrim.

Det står mellom MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX,Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX og ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Håper jeg ikke sporet tråden helt av :whistle:

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Virker som det går mot 570 ja.

Lurer litt på hva forskjelle på disse to er :whistle:

Gainward GeForce GTX 570 ?

Her er hele listen med GTX 570 fra komplett iallefall. Phantomen skal vist ha ganske bra kjøling. Hadde valget vært mitt hadde jeg helt klart gått forMSI'n, så Phantomen og ASUS'n.

Du har jo værsting 570'ien. Usikker på om det er verdt det med tanke på at du helt sikkert kan klokke for eksempel MSI 570'n opp til samme hastighet.

Lenke til kommentar

Overklokkingsmessig må man opp i 900MHz på et 560 Ti for å match 6950 stock.

De beste overklokkerne er 6950, 570 og 580.

Stock-ytelse gir 6970 kanskje 3-4% bedre ytelse over brettet i dag med nyeste drivere.

For BF3 hadde jeg kjørt 6950 2GB eller 570. Mer enn 1GB VRAM er nok ikke å forakte nei.

Skyrim blir konsollport, så dette er kjedelig å vurdere noe ytelse på.

Lenke til kommentar

Her er hele listen med GTX 570 fra komplett iallefall. Phantomen skal vist ha ganske bra kjøling. Hadde valget vært mitt hadde jeg helt klart gått forMSI'n, så Phantomen og ASUS'n.

Du har jo værsting 570'ien. Usikker på om det er verdt det med tanke på at du helt sikkert kan klokke for eksempel MSI 570'n opp til samme hastighet.

Forskjellen er at du får et spill med det ene :)

Lenke til kommentar

*snip*

Man får spillet med på den som koster 100kr mindre. Gir ikke akkurat mening..

Vel da står det mellom 6950 2GB og 570. Men om jeg skal gå for de som er linket til eller noen med Asus/MSI kjølere... Hvorfor må det være så mange alternativer :hrm:

Endret av HelloWorld
Lenke til kommentar

Sant, men de har ulik størrelse. :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, takk :)

Men hvordan er det og kjøpe et 570 og bruke det vanelig og så kjøpe seg et 7** kort. Går det an og dedikere det til physics? Eller hva enn det heter :p eller er jeg 120% på bærtur? Synes jeg leste noe om det engang nemmelig :)

Edit: orker ikke og rette meg dårlig formulering, bruker telefon

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Men hvordan er det og kjøpe et 570 og bruke det vanelig og så kjøpe seg et 7** kort. Går det an og dedikere det til physics? Eller hva enn det heter :p eller er jeg 120% på bærtur? Synes jeg leste noe om det engang nemmelig :)

Skulle vel være mulig det ja. Er det det som kalles PhysX?

Lenke til kommentar

Skulle vel være mulig det ja. Er det det som kalles PhysX?

Ja, haha, litt lenge siden jeg leste det, men takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Ville ikke brukt penger på et dedikert PhysX kort. Hvis du har et liggende kan du alltids slenge det inn, men tviler på du merker noe til forkjell.

Neiei, jeg kommer kun til å bruke dette. Mener at jeg kommer sikkert til og bruke det til noe når jeg skal ha nytt. :)

Det bruker masse strøm, innen du trenger noe nytt vil det være en god papirvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...