Gå til innhold

GTX 580 under 3000,- på kortsikt?

merzbow

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig et litt vanskelig spørsmål å svare på, det blir egentlig ren spekulasjon. Men er det sannsynlig at vi vil se et GTX 580 (uavhengig av leverandør) under 3000,- før 27 denne måneden? Jeg tenker selvfølgelig spesielt på BF3 lanseringen.

Om dette er sannsynlig så tror jeg det kan være verdt å vente med å kjøpe inn nytt skjermkort for min del. Takker for svar :)

Edit: https://prisguiden.no/produkt/pny-geforce-gtx-580-1536mb-146646/prishistorikk

Ser forsåvidt at prisene har vært rimelige stabile de siste ukene, det er vel mer eller mindre liten kjangs å gjøre en god deal på et gtx 580 før BF3 regner jeg med..

Endret av merzbow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet!

Per i dag er den billigste GTX580 fra Asus og koster 3200kr.

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=814242

Den har altså litt over 2 uker på å synke 200kr. På den tid vil vi oppleve bla nye ukestilbud og spesialtilbud fra nettbutikkene, sammen med standard prisnedgang. Om man ser på prisstatistikken i linken har dette kortet allerede ved et par anledninger vert under 3000kr grensa, så det er sannsynlig det vil skje igjen innen kort tid. Her er det bare å smøre seg litt med tålmodighet følge med og vente.

Lenke til kommentar

Kortet til 3200 er et HD6970 som av en eller annen grunn har sneket seg inn i den lista. 3700 virker være et billigste GTX580-kortet. (Hos bl.a Dustin.no). Regner ikke med man ser noe GTX580 til under 3000 før det nærmer seg release for neste generasjon kort.

Edit: MPX.no ser ut til å ha det til 3500,- når jeg ser etter.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Komplett hadde EVGA GTX 580 på salg til 3195, for å få de ut av lageret. (jeg greide såklart å bestille et når de var tomme. driver nå og krangler med de).

Komplett har kun en type stock GTX 580 igjen, og kanskje de vil prøve å presse disse ut også? Isåfall vil det sikkert bli en liknende pris som evga-kortene.

Edit: formulerte meg feil.

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

EVGA til den prisen er jo helt ypperlig! Tror det kan være smart å vente, har jo ingen bråhast uansett.

Synd at de solgte ut alle sammen, og at de ikke kommer inn igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...