Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høstens vinterdekk-tråd

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Jeg VET at piggstøv setter seg fast i lakken. Sånn er det bare.

Det er en fin kombinasjon av salt og små splinter/biter av piggene som graver seg inn i lakken. Gå over med clay, så ser du glinsende små metallspon i claybaren etterpå hvis bilen har gått på pigger.

Ja salt er noe dritt, men jeg sverger til piggfritt, for jeg er glad i lakken min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iom at jeg fikk melding om at dekkene ble solgt til en annen før jeg fikk hentet dem ble det ikke piggdekk på meg. Dermed fortsetter jakten på piggfrie dekk.

Jeg har følgende alternativer:

Nokian Hakka R 2700,- 2009-utgave fra internett, dvs jeg må betale noen for å få lagt dem på dette koster 700-800 kr, evt billigere om det passer inn opplegget for billinja på den videregående skolen.

Nokian Hakka R 3500,- også fra internett.

Nokian Hakka R 4600,- lokalt kjøp ferdig pålagt og balansert.

Om jeg kjøper Nokian, Michelin eller Continental er i grunn mindre viktig da jeg har inntrykk av at forskjellene er minimale, at de beste tilbudene er Nokian er nok mer eller mindre tilfeldig.

Jeg er skeptisk til å kjøpe 2009-dekk et par år er greit nok, men 2009 da snakker vi faktisk 3 år som begynner å bli en stund. Jeg tror heller ikke jeg gidder å kjøpe nye Nokian fra internett for å bare spare et par hundrelapper, det blir jo litt styr i forhold til levering osv. Hvis derimot jeg får noen på den videregående skolen til å legge de på og balansere dem snakker vi om en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...