Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal i retten...Sliter med å prate infor andre!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Om noen uker skal jeg i retten som vittne til et drapsforsøk. Retten er "åpen" så det blir nok en masse mennesker der inne. Både bekjente og dem jeg ikke kjenner. Men jeg sliter enormt med å prate infor andre mennesker, har ikke lyst til å sitte i retten å stamme og knapt få frem et ord...Noen tips? Blir alltid mer pratsom etter litt alkohol, men det er nok utelukket når jeg skal i retten.

Postet av anonym: 9f76efa516ae1ae7042864f5e0e68bab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spurt om de kan ta hensyn til dette og da be de som ikke trenger å være der om å forlate salen når du skal forklare deg?

Kan også hjelpe å huske på at ditt vitneutsagn er veldig viktig, uansett hvilken side du skal vitne for.

Det som plager meg litt er at jeg skal vittne mot en fyr som var kompisen min før han begikk drapsforsøket, og store deler av familien hans kommer til å være i rettsalen. Kommer til å bli en litt klein situasjon...

Postet av anonym: cc414c02417142470b854c1190343018

Lenke til kommentar

Jeg blei ferdig med min andre rettsak i juni i år. Jeg sliter også med det du gjør å prate i store forsamlinger å i retten. Men vet du hva.. Når jeg satt der å ble spurt ut,så gikk det veldig greit. Det jeg gjorde var at jeg konsentrerte meg om den som spurte meg om noe,spurte dommeren var det han ejg så på å spurte advokatene var det en av dem jeg så på! Ingen andre. Når da han jeg var i retten mot så på meg så passet jeg på å finne noe å se på i veggen ett hull en rift eller noe på ett bilde. Det funker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...