Erlend0_o Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hopper på dette toget. Er veldig fornøyd med denne CPU, sist jeg klokket var den en AMD athlon 3700+ og da klokket jeg med bus speeden, tok evig tid og utrolig mange reset av BIOS og blå skjermer for å få den fra 2,2Ghz til 2,8. Akuratt nå kjører jeg den på 5Ghz med vcore på 1.5V er litt høyt synes jeg så vurderer å senke den litt, men har aldri gått over 75grader når jeg tester den. For å stress teste brukte jeg samme program som jeg brukte på den gamle athlonen. OCCT er dette veldig utdatert? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 OCCT har ikke blitt oppdatert på over to år. Disse nyere prosessorene har noen funksjoner som ikke blir stresset før du bruker siste utgave av Intelburntest og service pack 1 i Windows 7. Selvfølgelig vil OCCT fungere, men det vil ta en del mer tid Med IntelBurntest v2.5 og service pack 1 kan du ha en stabil overklokk fra 3.4GHz til 4.7GHz i løpet av en time. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Trenger Burntest kortere tid å teste enn OCCT eller klokker den for deg i OS? Får prøve den imorgen uansett blir litt sent nå Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Trenger Burntest kortere tid å teste enn OCCT eller klokker den for deg i OS? Får prøve den imorgen uansett blir litt sent nå IntelBurntest (eller linpack som det egentlig er) pleier som oftest å finne de fleste feil i løpet av 5 minutter. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ser man så ja var jo mye fortere enn OCCT som har standard på en time Fikk høyere temp også, veldig bra program, føler meg gammel nå For å gå et lite steg offtopic hva er best til å overklokke Nvidia? brukte ATI tool på den gamle PCen og da brukte Nvidia folket mye rivatuner men ser det er en stund siden det ble oppdatert. Vet ATI tool også virker på Nvidia, men er det like godt som dem så er laget for Nvidia? Lenke til kommentar
Jaycobs Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Litt mer off topic. Hva slags volt kjører folk flest på en 4.7ghz OC? Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Tror du kan gå for 1.4V ved 4,7ghz overklokk. Jeg er på 1.325 ved 4,4ghz nå. Men uansett, det kan variere. Ingen prosessorer er like, selv om det er samme modell. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 MSI Afterburner pleier å fungere bra for Nvidia-kort. Stresstesting er dog umulig med Furmark og OCCT grunnet automatisk nedklokking for å hindre pang, derfor må du bruke Crysis eller lignende for å teste for kræsj. Personlig kjører jeg 4.75GHz på 1.37V, føler meg sånn ca midt på treet heldig da. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Er det stor forskjell å klokke over 4GHz? Evt, merkverdig forskjell i ytelse? Min kjører fint på 3.7GHz. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvis du tenker på spillytelse kan vel opplevelsen bli bedre med høyere klokk, men det kommer an på hvilket skjermkort du har, og om CPU'en i det hele tatt flaskehalser skjermkortet ved 3,7ghz. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Den blir bedre ja men med hvor mange prosent? 5-10%? Skjermkortet er en GTX 560 Ti, så prossesoren er nok ikke en flaskehals. Lurte bare på om det var verdt det med extra overklokking og fin justeringen. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tror egentlig ikke du vil merke noen stor forskjell hvis du har et 560 TI og 2500k@3,7 allerede. Det kommer jo selvfølgelig an på hvilket spill det er, og hvor prosessorbasert det er. F.eks. WoW krever jo nesten mer CPU enn GPU Lenke til kommentar
pxK Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Akkurat det jeg mistenkte. Men takk for oppklaring i "saken". Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Vis du vil teste forskjellen anbefaler jeg 3dmark den tester GPU og CPU så får du en score etter testen som gir poeng til GPU og CPU så kan du se mens testen pågår om du ser forskjell på FPS`en. Dette er jo noe av de morsomste med å overklokke kjører alltid megapi og 3dmark for å se før etter resultater Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Vis du vil teste forskjellen anbefaler jeg 3dmark den tester GPU og CPU så får du en score etter testen som gir poeng til GPU og CPU så kan du se mens testen pågår om du ser forskjell på FPS`en. Dette er jo noe av de morsomste med å overklokke kjører alltid megapi og 3dmark for å se før etter resultater 3DMark06 kanskje. wPrime, SuperPI (selv om det er irrelevant for det meste i dag), Cinebench, PCMark7, folding@home, CPU-intensive spill. Selv Crysis kan vise forbedring om du har nok grafikkytelse Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kjører min 4.7 på 1.34v, men har ikke sjekkt om jeg kan gå noe noe særlig ned på volten, tror det i så fall er marginalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå