j0achim Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hei! Fikk ett spørsmål på en php test jeg gjorde, og det var et spørsmål jeg var litt usikker på da jeg ikke helt klarte og forstå spørsmålsformen da en har begrenset med tid på hvert spørsmål. Jeg tok noen skjermdump av de spørsmålene jeg lurte på: You are writing a script in which you need to grab the entire contents of a file and use it in the current PHP document. The filename is stored in the variable $file. Referring to the above scenario, which one of the following functions do you use? Valg.1) $file_content = fread(fopen($file, "r"), filesize($file)); Valg.2) require $file; Valg.3) passthru($file); Valg.4) $fd = fopen($file); Valg.5) include($file); Jeg er nesten helt sikker på at det er valg 1 de skal frem til, men som sagt jeg ble litt usikker pga måten de satt opp spørsmålet. "use it in the current PHP document" her var det jeg ble usikker da include (valg 5) ville gitt tilgang til funksjoner og variabler i dokumentet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Rett svar er det skjulte 6. alternativet: $file_content = file_get_content($file) Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Føler man må legge mye godvilje til om man ikke skal gå for alternativ 1. Så jeg tror du er trygg. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Her er et annet spørsmål jeg fikk, som var litt irriterende, da testen skule gå ut på prgramering og ikke hvordan api'er fungerer og installasjon av php ett lite eksempel på hva jeg mener: hva skjer om du bruker funksjonen xxx(bar,foo,0) "hva betyr 0 i denne sammenheng", men uansett ett annet spørsmål jeg satt litt fast på, da det å installere php er ikke noe jeg gjør hver dag. LDFLAGS=-L/my/lib/dir CPPFLAGS=-I/my/include/dir ./configure When the above code is executed in a shell during the installation of PHP, what is the result? Valg.1) It makes it possible to run code on other HTTP or FTP servers directly from PHP. Valg.2) Short form <? ?> PHP tags are disabled. Valg.3) PHP CGI binary can safely be placed outside of the Web tree. Valg.4) Header and library files in different directories are available to PHP scripts. Valg.5) The security check for internal server redirects is enabled. Her er jeg veldig i tvil men jeg tror det er snakk om valg 4 utifra "L/my/lib/dir" kan dette stemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå