Gå til innhold

Problemer med pc som rebooter!


Spy_oo

Anbefalte innlegg

Pc' min rebooter plutselig eter en stund, enten når jeg spiller eller bare er i windows. Når den har restarta kommer den en feilrapport om at "systemet er gjennoprettet etter en alvorlig feil". Her er detaljene:

 

C:WINDOWSMinidumpMini081003-02.dmp

C:DOCUME~1RUNEK~1LOKALE~1TempWER3.tmp.dir00sysdata.xml

 

Hva er grunnen til at den rebooter? Kan det ha noe med at jeg har satt opp fsb på prossessoren(p4 2,8 ghz,800fsb) til 740 når hovedkortet støtter 533, eller er det noe klikk med windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, husker jeg hadde problemer med XP home en gang, den restarta også bare så plutselig. skjønte ikke helt hva det var for noe. prøvde alt. formaterte, reinstallerte ja, alt, det begynte med at jeg satt å hørte på musikk å kosa meg med ny-maskina mi, jeg satt da i XP home. surfa litt også, holdt på å leste litt på nett, å plutselig hører jeg et pip, og der bli skjermen svart. jeg skjønner ingenting, holder nesten på å dette av stolen :D nok om det, rett etter dette så tenkte jeg her må noe gjøres, men det var ikke mye jeg fikk gjort for den restarta ofte fant jeg ut. fant heller aldri ut hva det var for noe. har bytta Windows nå da, for jeg kunne ikke ha det sånn at maskina rastarta hele tia. det var noen her som sa at det kunne være maskinvare konflikt eller noe sånt, men vet ikke helt jeg.

 

hvilken Windows kjører du da?

kan ha noe med windows å gjøre ja. prøv å klokk ned FSB`en din igjen, se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg kjører cpu og minnet underklokka pga ustabilitet i xp akkurat nå..

først var maskinen dønn stabil 2,4@2,9

så måtte jeg formatere pga jeg ville rydde litt opp på disken.

etter det har den vært ustabil som F...

Lenke til kommentar

Problemet kan forrusakes av mye forskjellig, men de to største årsakene er som regel at PSU'en (kraftforsyningen) har fått seg en knekk, eller feil på RAM.

 

Prøv å vippe og slå (forsiktig) på kabinettet der hvor stømforsyningen ligger. Hvis dette forutsaker rebooting, så er det garantert stømforsyningen.

 

RAM kan du sjekke med memtest som P@rm@nn foreslo.

 

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...