Gå til innhold

MINI PCI kort

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en laptop, men den har ikke innebygget trådløst nettverkskort! Og istedetfor å bruke opp den ene PCMCIA slotten jeg har, vil jeg har et sånt innebygget mini-pci kort! Vet at jeg har plass til det, men klarer jeg å installere et slik kort selv?

Og hvor kan jeg kjøpe noe slikt? Blir dette like bra som om jeg hadde kjøpt et sånn vanlig trådløst nettverkskort som jeg stapper i PCMCIA slotten???

Jeg har liten peil på dette, så jeg håper noen med peil gir meg noen tips! :roll:

Mvh -Senshi-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mini-pci har standard størrelse, så det skal passe uansett produsent. Problemet er derimot antennene. Du bør sjekke om det er en eller to antenneuttak ved mini-pci slotten.

Foreløpig er det svært få produsenter som selger mini-pci til sluttselgere. Jeg har prøvd litt lobby virksomhet for å få forskjellige nettbutikker til å ta inn slike kort, men de har også hatt endel problemer med å finne det.

Hvis du kjøper fra Dell anbefaller jeg deg å kjøpe Truemobile 1300 eller 1400.

1300 varianten har støtte for 802.11b og g og WPA (en ny krypteringsform).

1400 varianten har støtte for 80211a, b og g og WPA.

Lenke til kommentar

du kan også sjekke på nettet om det er noen PCI wireless kort som du kan ribbe... de fleste av wireless kortene for Stasjonære PC'er er egentlig MINI PCI kort satt på PCI kort...det er billigere å produsere bare en type antagelig...men noen av disse kortene har ikke påmonterte antenne plugger, men du kan alltids lodde...

D-Link DWL-520+ er et kort der det er påloddet antenne tilkobling fra fabrikken...det står tilogmed "for Laptops" på pakken, selv om det er ett PCI kort :) fungerer fedt...

menneh, hele problemstillingen er feil, hvis det ikke er innebygget antenne i den PC'en du har nå...da er det nok bare å gå for et PCMCIA kort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...