Niram Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Heisann, Sliter litt med å validere XML-dokumentet mitt mot en ekstern dtd. DTD'en ligger lagret i samme katalog som XML-dokumentet på maskinen min. Får følgende feilmelding av parseren: Jeg bruker følgende DTD: <!ELEMENT HiG (Institutt+)> <!ELEMENT Institutt (INavn,Seksjon+)> <!ELEMENT INavn (#PCDATA)> <!ELEMENT Seksjon (SeksjonsNavn,Emne*,Ansatt+)> <!ELEMENT SeksjonsNavn (#PCDATA)> <!ELEMENT Emne (ENavn)> <!ELEMENT ENavn (#PCDATA)> <!ELEMENT Ansatt (ANavn)> <!ELEMENT ANavn (#PCDATA)> <!ATTLIST Institutt IFork CDATA #REQUIRED> <!ATTLIST Emne EmneKode ID #REQUIRED> <!ATTLIST Ansatt AnsNR ID #REQUIRED> Noen som ser hva som kan være feil? Er nybegynner, så er sikkert bare en eller annen filleting jeg ikke klarer å se.. Edit: Fungerer helt utmerket om jeg bruker intern DTD, er kun den eksterne som feiler.. Hm.. Endret 10. oktober 2011 av NiRaM Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Gode gamle Liodden. Kan du poste XML-fila du prøver å validere også ? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Indeed! Artig skrue han! Jeg har funnet ut av "problemet". Var nok bare pluginen som tulla litt, validerte som forventet når jeg brukte den innebygde parseren i TextMate Men takk uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå