Gå til innhold

"Treg" nedlasting fra egen webserver

Anbefalte innlegg

Har av og til behov av å laste ned filer fra min egen server når jeg er på jobb. Har altibox 40Mb/s, testet itavisens speedometer som viste 43 Mb/s ned og 32 Mb/s opp. Jobben har også en rask internettforbindelse, men likevel får jeg ikke mer enn 5-6 Mb/s når jeg forsøker å laste ned fra min webserver. Når jeg tester fra en PC i mitt eget hjemmenettverk laster jeg ned med 11 MB/s!! Laster jeg ned fra f.eks. en av IBM's downloadservere får jeg mye høyere hastighet enn om jeg laster ned fra min webserver. Noen som har en formening om hva denne forskjellen kan skyldes. Teoretisk sett burde jeg kunne få 7-8 ganger større hastighet ved nedlasting fra min server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du bruker litt store og små B'er her. Er dette bevisst eller tilfeldig?

Om du laster ned med 11 megabyte/sek hjemme på lokalnett høres det ut til å være helt greit på et 100 megabits nett (som du sikkert har hjemme).

Når du da sier at dette går fortere fra IBMs servere over en 40 megabits linje lurer jeg på om det er noe som blandes.

Også litt usikker når du oppgir nedlastingshastigheten på en fil fra en webserver fra jobben som megabit og hjemme som megabyte.

Er litt lettere å svare når man er er sikker på at man har fått informasjonen riktig.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...