Gå til innhold

Nettbrett godt nok til mitt bruk?


ninalice

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame som trenger nettbrett/bærbar til: Word, Excel, mail, internett. Laste inn fotos og enkel bildebehandling. Ha de "vanlige" tilkoblingsmulighetene som en bærbar har..

Går det greit å skrive ut fra nettbrett? Jeg har lite peiling, men har prøvd å surfe med nettbrett og det virker så lettvint :roll:

 

Hva er største ankepunktet mellom bærbar og nettbrett? Ja jeg vet at nettbrett ikke har tastatur.. tenker mer på ting som ikke er så åpenlyse :p

 

Håper noen ser seg tid til å hjelpe en amatør...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en dame som trenger nettbrett/bærbar til: Word, Excel, mail, internett. Laste inn fotos og enkel bildebehandling. Ha de "vanlige" tilkoblingsmulighetene som en bærbar har..

Går det greit å skrive ut fra nettbrett? Jeg har lite peiling, men har prøvd å surfe med nettbrett og det virker så lettvint :roll:

 

Hva er største ankepunktet mellom bærbar og nettbrett? Ja jeg vet at nettbrett ikke har tastatur.. tenker mer på ting som ikke er så åpenlyse :p

 

Håper noen ser seg tid til å hjelpe en amatør...

Produksjon av dokumenter o.l. er naturlig nok vanskeligere (hvertfall i starten) på enn nettbrett. Du kan imidlertid kjøpe en tastatur tilpasset nettbrettet som vil gjøre dette til en lettere overgang. Eksempler på slike tastatur kan være disse fra henholdsvis Samsung og Apple.

 

308130_288825007796590_201450226534069_1197940_1108123662_n.jpgapple-ipad-keyboard-teclado-dock-original-mc533lla_iZ150XvZiXpZ2XfZ415456-150-2-O.jpgxIM.jpg

 

Ut ifra de kravene du har vil jeg tro de fleste nettbrett vil oppfylle disse. Vil anbefale deg å svare på disse spørsmålene for deg selv.

 

  • Har du noen spesiell preferanse angående operativsystem? Apple iOS, Android, Windows.
  • Hvilken størrelse ønsker du på nettbrettet? De finnes fra 7" og oppover.

 

Som sagt vil nok de fleste, om ikke alle, nettbrettene oppfylle dine krav. Noen selvsagt bedre enn andre, og du får stort sett det du betaler for.

 

Som en konklusjon vil jeg si at nettbrett egner seg best til å motta informasjon på. Motta e-post, lese nettaviser og dokumenter, mens en datamaskin nok egner seg best til å produsere innhold på.

 

En bra ressurs for å se hva som selges i norske butikker kan være Prisjakt.no. Der kan du legge inn dine egne kriterier og sortere deg ned til de du ønsker å velge mellom.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...