awezum Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så var det heller ikke bare oppløsninga jeg snakket om, fordi du har kritisert prosessoren over her også, og du kan nå heller ikke uttale deg om det før du selv eller eventuelt andre har prøvd det, og det er ofte individuelt hvordan folk liker en telefon. er man godt vant så liker man som oftest ikke billigtelefoner, men du kan heller ikke uttale deg om det før du selv har prøvd det Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har overhodet ikke kritisert prosessoren. Lenke til kommentar
awezum Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 The joke is on me.. Forvekslet deg av en eller annen grunn med en annen person, beklager for det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det går fint, ikke helt enkelt å skille alle de ulike brukerne fra hverandre hele tiden. (selv om ingen av dem har så snasen avatar som meg. :we:) Lenke til kommentar
RalphRuzomberok Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen telefoner er store og noen er små, og noen midt i mellom. Bra at utvalget blir bedre, å klage over for små og store tlf blir vel litt skivebom. Å si at du får hva du betaler for, kan noen ganger være riktig. Det har i det siste kommet meldinger om hvor mye mobilprodusentene tjener både i USA og Asia. Det kan jo tyde på et marked i ubalanse, eller er det oss mobilkjøpere som er i ubalanse. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Aner vi en fremtidig populær 1-kronestelefon med abonnement? Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Må innrømme at jeg trodde den var mellom 4" akkurat som Galaxy S. Noe større kunne jeg absolutt ikke tenke meg. Kan hende jeg overvurderer hvor mye de 0,3" ekstra i skjermstørrelse har å si, spesilt dersom de har krympet plassen ellers. Jeg vet om flere som har kjøpt ZTE Blade og vørt kjempefornøyd, og ingn av dem behandler telefonen sin spesielt pent. Noen ganger er man heldig med et produkt. Det en del kinesiske selskaper sparer inn på, spesielt på ikke-eksportprodukter, er kamera og kvalitetskontroll. Mao kan det fort være verdt et forsøk med norske forbrukerkjøpsrettigheter om det er slik med ZTE og. Finnes det noen ofentlig tilgjengelig statestikk over % av telefoner med feil for Norge/Norden/skandinavia? Da Jeg jobbet hos deal.no hadde vi mest iphoner og SE'er på service - Nokia, htc og Samsung hadde klart mindre feil. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Og hvordan var det når du tok salgstall inn i beregningen da? Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Og hvordan var det når du tok salgstall inn i beregningen da? Mest HTC, Iphone og SE som gikk. EDIT: Må fortsatt nevnes at 5-10 iphone kunder med problemer i dagen er alt for mye Endret 11. oktober 2011 av RaggSokk3n- Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Konge! Specha ligner jo helt likt som min htc hd2 fra 2009 :!: og for dere som syns 4.3 er for stort ja, da har dere dverghender eller er applefanboys :!: Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 man trenger jo ikke akkurat ha sett telefonen foran seg for å diskutere oppløsning. Det er tall som er direkte overførbare og overhodet ikke avhengig av en enkelte telefon eller andre ting som software... Når det er sagt er det fort andre ting enn oppløsningen som er dt svakeste punktet i billigtelefoner, men ZTE har fått godkjent før. Hvis antall pixler går ut over lys styrken, sort nivået (meget relevant), og innsynsvinkelen, ja da er fler=dårligere. Det er ingen fasit. Du kan ikke bombastisk si at denne skjermen er dårligere enn din desire, bare pga at din har større pixel tetthet. Kanskje du vil oppleve skjermen lang skarpere enn den du har på desire? Da flatskjermene kom med full hd 1080p, så sa reklamen at selvfølgelig var mer=bedre. Men, når man dro til den lokale tv pusheren, opplevde man ofte det motsatte, og da spesielt ved vanlige tv bilder, som ble mye bedre på 720p enn de var på 1080p. En kompis av meg har anskaffet seg to identiske skjermer, med kun den forskjell at den ene er 720p, den andre 1080p. Når han stiller skjermene opp ved siden av hverandre, og kjører blu ray bilde på begge, klarer han ikke å se forskjell, hvis han sitter ett par meter fra. Han har utfordret alle hifi/tv-geeksa til å komme å "blind"-teste fenomenet, men ingen har takket ja til tilbudet Så for meg er ikke mer=bedre, når det kommer til pixler. Det er så veldig mye annet, som spiller en mye større rolle enn f.eks 250ppi vs 300ppi... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Det var da jæv*** til klaging å masing fra enkelte. Det er faktisk ingen som tvinger dere til å kjøpe denne telefonen. Hva forventer dere når produsenter legger seg på lav-budsjettskalaen? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Så ut som en fin telefon, lurer derimot på om den vil bli oppgradert til Ice Cream Sandwitch så fort det kommer, og om kameraet er noe særlig. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Konge! Specha ligner jo helt likt som min htc hd2 fra 2009 :!: og for dere som syns 4.3 er for stort ja, da har dere dverghender eller er applefanboys :!: Eventuelt et ønske om å ha den i lommer som ikke er gigantiske. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Man kan spy ut skjermer med mange pixler, uten å tenke på det som er langt mer viktig. Hvor lys sterk skjermen er, hvor bra den gjengir farger, hvor bra den viser sortnivået, innsynsvinkel osv... At den har mange pixler betyr ikke at det er en god skjerm. Og erfaringsmessig kan jeg gå god for at denne oppløsningen på en 4,3" skjerm holder i massevis. men mer er alltid lik bedre, fordi flere pikslr ikke betyr dårligere kvalitet, slik det ofte gjør med antall megapixler. Det er ingen automatikk i at en skjerm blir dårligere fordi dn har flere megapiksler. Selv synes jeg at det blir litt lite med den oppløsningen, den blir en god del dårligere enn f.eks. min HTC Desire, men jeg skal kanskje ikke si at det er dårlig. Kanskje å gå litt langt å kalle telefonen uinteressant bare på grunn av det, når jeg tenker meg om. Dette er jo tross alt en telefon som skal koste 800kr. Forøvrig rart at google ikke finner NOE info om denne modellen, bortsett fra treff hos amobil og "topdeal" (som linker tilbake til amobil). red: Sorry for dobbelpost, trodde den slo sammen de sist to innleggene om de var fra samme bruker ila. såpass kort tid. Njæh... Ja, flere piksler på en skjerm er bedre, men det nøyaktige antallet piksler er alt annet enn et absolutt mål på hvor godt en skjerm fungerer. For eksempel har iPad 2 lavere piskeldensitet (1024x768 over 9,7 tommer) og den fungerer helt utmerket. Et visst nivå på pikseltetthet for en skjerm er nødvendig, men jeg må nesten si meg enig med andre her i at når dette er oppfylt er det er minst like viktig med faktorer som kontrast, sortnivå, innsynsvinkel, responsivitet o.l. Det er jo heller ingen "automatikk" i at høyere megapikselantall i et kamera betyr dårligere kvalitet. Grunnen til at dette skjer er fordi forbrukeren generelt tenker at høyere antall piksler må være bedre og resultatet er pikselkrig på hvermansens kompakt/begynnernivå+ kamera og mobiltelefoner med små sensorer. - Dette kan jo også forsåvidt funke uten utålelige mengder støy i velbelyste situasjoner, men ved høyere ISO verdier kan det bli problematisk. En større sensor kan derimot fint være egnet for høye megapikselverdier. I tilegg utvikles stadig bedre støyreduseringsalgoritmer og lignende. De færreste vil vel heller ikke påstå at det ikke var kjekt med over 0,3 megapiksler, man må altså vurdere antallet megapiksler ut fra kameraets sensor. Dette er også før en har snakket om pikselkvaliteten i seg selv, som også kan variere. Poenget er at det ikke nødvendigvis må foreligge en kausal negativ samvariasjon mellom antall megapiksler og bildekvalitet. Selv om en forenklet sett kan si at dette gjenspeiler visse deler av forbrukermarkedet så forblir det et instrumentalistisk utsagn som ikke forklarer årsaker som til og med kan komme til kort. Når det gjelder telefonen synes jeg den ser helt brukbar ut spesifikasjonsmessig. For mange av oss er det heller ikke så viktig om den har 800 Mhz eller 1 Ghz prosessor, så lenge den er noenlunde responsiv og pålitelig. Hvis det er noe jeg savner så er det bedre batteritid, heller enn en superprosessor. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Konge! Specha ligner jo helt likt som min htc hd2 fra 2009 :!: og for dere som syns 4.3 er for stort ja, da har dere dverghender eller er applefanboys :!: Eventuelt et ønske om å ha den i lommer som ikke er gigantiske. Hvis du putter denne i en gigantisk lomme, vil du måtte fiske rundt i den for å finne den igjen. Telefonen er da slettes ikke for stor. Hvilken telefon har du i dag? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Desire, men det ser ut som jeg skrev basert på antagelse. Den er jo noe større, men forskjellen var ikke voldsom. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Njæh... Ja, flere piksler på en skjerm er bedre, men det nøyaktige antallet piksler er alt annet enn et absolutt mål på hvor godt en skjerm fungerer. For eksempel har iPad 2 lavere piskeldensitet (1024x768 over 9,7 tommer) og den fungerer helt utmerket. Et visst nivå på pikseltetthet for en skjerm er nødvendig, men jeg må nesten si meg enig med andre her i at når dette er oppfylt er det er minst like viktig med faktorer som kontrast, sortnivå, innsynsvinkel, responsivitet o.l. Hmm... Det er ikke automatikk i at flere pixler er bedre. Hvis alt annet er likt, vil flere pixler være bedre, men hvis flere pixler går ut over kontrastnivået, som det ofte gjør, så vil flere pixler gi en dårligere skjerm. Hvis du måler alt i i-standarder, så er ikke ipad sin pixeltetthet særlig imponerende. Pixeltetthetne på denne telefonen er langt høyere enn på en ipad... Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Njæh... Ja, flere piksler på en skjerm er bedre, men det nøyaktige antallet piksler er alt annet enn et absolutt mål på hvor godt en skjerm fungerer. For eksempel har iPad 2 lavere piskeldensitet (1024x768 over 9,7 tommer) og den fungerer helt utmerket. Et visst nivå på pikseltetthet for en skjerm er nødvendig, men jeg må nesten si meg enig med andre her i at når dette er oppfylt er det er minst like viktig med faktorer som kontrast, sortnivå, innsynsvinkel, responsivitet o.l. Hmm... Det er ikke automatikk i at flere pixler er bedre. Hvis alt annet er likt, vil flere pixler være bedre, men hvis flere pixler går ut over kontrastnivået, som det ofte gjør, så vil flere pixler gi en dårligere skjerm. Hvis du måler alt i i-standarder, så er ikke ipad sin pixeltetthet særlig imponerende. Pixeltetthetne på denne telefonen er langt høyere enn på en ipad... Ja, jeg er helt enig med deg! Det var nettopp dette jeg prøvde å si noe om, men leser i etterkant at formuleringen ikke var helt patent (og at det nesten ser ut som om jeg motsier ting jeg skriver senere.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg