Gå til innhold

Har jeg kjøpt feil strømforsyning til skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bestilt komponenter til en ny pc, og holder på å bygge den nå. Jeg har kjøpt et HD6970 skjermkort, og en Chieftec Super 650W strømforsyning. Ser nå mens jeg bygger at jeg kanskje har valgt feil strømforsyning. På netshop beskrives strømforsyningen å ha 1 6-pin og en 6+2-pin PCI-express-tilkobling, mens skjermkortet har to 8-pins-tilkoblinger. Men selve strømforsyningen har to utganger med 8 pins, men kun én 8-pin ledning. Den andre er en "falsk" 8-pin, med to pins fjernet på den ene siden, og vanlig 6-pins på den andre. Skjermkortet kommer med en splitter fra to 6-pins til én 8-pin. Spørsmålene mine er følgende:

Vil det fungere å koble opp skjermkortet med én 8-pin og én 6-pin-kabel (Via den ene av de to inngangene til splitteren?

Om jeg skaffer en ny 8-pins-kabel, kan jeg koble til to 8-pins-kabler uten problemer?

Må jeg rett og slett skaffe en ny strømforsyning før tiden for angreretten har løpt ut?

Håper det finnes en grei løsning på dette. Strømforsyningen ble valgt litt i hui og hast, da netshop hadde svært få igjen av komponentene jeg ville ha på lager. Takker på forhånd for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en modulær strømforsyning så høyst sannsynlig kan du få tak i et kabelsett som passer det du kjøpte det.

Takker. Mulig det. Har sendt en mail til netshop for å spørre om de har noe. Så alt jeg trenger er altså nye kabler? Strømforsyningen min er helt kurant ellers?

Lenke til kommentar

Du kan gjøre det, men å få tak i ett skikkelig sett til din modulære PSU er å foretrekke.

Har du angrerett og ikke finner noe så send den tilbake å kjøp noe annet som du FÅR tak i kabler til.

Saken er slik at har du ett kabel problem idag, så vil du GARANTERT få det i fremtiden også!

Så det å fikse det en gang for alle er like så greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...