Gå til innhold

Anmeldelse: Dark Souls (PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Etter den første timen med død, feiling, mer død og drit så vurderte jeg å bytte inn spillet. Men så tenkte jeg at ikke faen heller. Jeg lar meg ikke knekke. jeg innså at død, og feiling og dritt ikke skyldtes spillet i seg selv..men at jeg rett og slett ikke tok meg tid til å lære meg hvordan ting fungerte.

Og jeg angrer ikke. Kudos til From Software som tar sjansen på å lage noe som går i mot strømmen av "trygge, kjente" stier som til tider kjennetegner spillbransjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter litt med å finne ut "oppdragene" synes det er litt kjedelig at man ikke får noe mer konkret enn "opp der og ned der" :p Men koser meg, aner ikke hvor mye xp- eller souls jeg har tapt på å dø, men det begynner å hope seg opp :p Jeg har ett ganske sterkt konkurranseinstinkt så jeg lar ikke deaths stoppe meg, men dæven, noen ting er vriene :D Mulig litt lite info til spillerene om hvordan man inviter til co-op/hvordan man bruker ting osv, men alt bidrar jo til vanskeligheten :love:

Koser meg for en gang skyld med å dø!

Lenke til kommentar

Gleder meg en del til å prøve dette spillet, forhåpentligvis er det såpass vrient som folk sier selv om mange anmeldere samt folk flest ikke har det minste snev av hva virkelig vanskelig betyr. Det er dette her vi trenger, mer spill som ikke er runda på et par timer og er så lette at du uffer deg grønn. Det er jo enkelte vanskelige spill der ute men ofte tyr spill designerne til billige og ulogiske hjelpemidler for å gjøre det vansklig og det ender opp med å være direkte urettferdig i stedet for en ordentlig utfordring. En av de nyere spillene men den beste balansen her er God of War 3. Det spillet på den vanskligste graden er veldig gøy og er ikke gjort på en time. Men viktigst av alt du trenger bare å være flink for å klare det. Ikke noe tids press og "beskytte den personen/tingen" ut av det blå som bare er irriterende.

Lenke til kommentar

kjønte ikkje heilt kor "hardcore" og "vansklig" har til felles med "nintendo" og gjøre her , er no det lettaste spillene finner jo du på nintendo, bortsett fra om vi snakker I snes tida ;)

Nintendo vanskelig er nintendo vanskelig,simple as that:)snes er også nintendo.

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Selv så synes jeg altså ikke at spillet var så vanskelig. Du dør litt i starten, ikke fordi spillet er så utrolig vanskelig, men fordi det har en så høy lærekurv. Den holder ikke hånda de på noe tidspunkt. Spillet føles aldri urettferdig, det er din skyld hver gang du dør, og alt er fullt overkommelig.

Du må være dedikert for å klare spillet, du kan ikke bare plukke det opp og tro du runner det i løpet av helga, eller uka. Den gode nyheten er at alle jeg har hørt om som har puttet en del tid inn i spillet føler at de blir riklig belønnet for det. Selv er det svært sjeldent jeg får ett sånt rush under en boss fight som i souls spillene. Ingen av bossene i spillene har jeg brukt mer enn 5 eller 6 forsøk på. Personlig synes jeg Dark Souls til tider er enklere enn Demon's Souls.

Masse pene landskap, unike våpen og episke bosser. Det mest presise kampsystemet på lenge, og slår skyrim temmelig hardt på dette punktet.

Kunne snakket i evigheter om alle de positive tingene i spillet, men synes jeg skal ta opp de få tingene jeg synes burde vært bedre...

Er litt lav framrate på noen steder, uvisst om de skal fikse noen av disse probleme.

Covenants, nesten som guilds i TES, burde hatt litt mer offline ting å gjøre, og ikke bare online stuff. Ja generelt litt mere ting å gjøre etter at historien er ferdig. Klager ikke over lengden på spillet, men bare det at spillet kunne vært så mye lengre med noen små forandringer. Ellers så har du jo egentlig uendelig playtime ved å spille igjennom spillet flere ganger mot vanskeligere motstandere, eller du kan spille online mot andre.

Uansett, 8 av 10 er litt lavt synes jeg når jeg ser andre spill som får det og høyere på siden her. Virker litt useriøst, men så har jeg jo aldri tatt gamer.no's anmeldeser seriøse, og aldri har jeg vært enige med dem. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...