Pjassop Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 At man velger et nettbrett virker snodig. Det er da mye mer effektivt å skrive på tastatur? Eller skal maskinen bare brukes til Facebook og YouTube? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Mer skatt = I-PAD til alle politikere. Applaus. Og det blir nok mye Facebook og Twitring ja. Hva ellers? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Du mener altså at en helsepolitiker skal ta avgjørelse for det norske helsevesen med basis i et kort sammendrag. La meg gjette, du klager på politikerforrakt? Selvsagt leser man hele utredningsrapporten, det er tross begrunnelser og faktum bak hva et utvalg anbefaler. Ja det mener jeg. Å analysere dataene for å komme frem til hva det viser som kan vises i sammendraget er hva man har experter til. Og jeg skal love deg at selv om du printer ut hele utredninsrapporten så kommer ingen av politikerene i utvalget til å lese hele.. Utvalg gir forslag til politikere. Og selvsagt leser da de aktuelle politikere bakgrunnen til hvordan og hvorfor utvalg kommer til den konklusjon som de kommer med. Hvis det er slik du mener så er defacto en politiker et dødt ledd som det ikke er et behov for. "vi ønsker flere sprøyterom" sa Stoltenbergutvalget i sin tid. Det var ikke en eneste KRF politiker som sa "nei, det gjør vi ikke" som et argument mot. De gikk da selvsagt inn i begrunnelsen til Stoltenbergutvalget, for å begrunne sin motstand. Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Patetisk å klage over at politikerne sløser bort pengene sine når man selv støtter et system som gir politikerne lov til å bruke andres penger. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Patetisk å klage over at politikerne sløser bort pengene sine når man selv støtter et system som gir politikerne lov til å bruke andres penger. At man har lov til å bruke andres penger betyr ikke at man skal kunne bruke dem til hva som helst uten noen som helst form for kontroll, så her er du bare usaklig. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hmmm. Kan jeg trekke i fra kostnad på iPaden min på selvangivelsen??? Ja hvorfor ikke. Må vel ha en sånn for å logge meg inn på altinn.no Alle Normenn burde kjøpe en iPad og trekke denne i fra på skatten i ren protest. Skal vedde for at ikke en av disse 169 representantene blir fordelsbeskattet for denne iPaden altså kan vi andre trekke den i fra som utgift. Ikke sant ?? Eller kommer det en nettbrettskatt, slik som mobilskatt???? Hvem vet vi bor jo Norge. Lenke til kommentar
Docal22 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hjelper så lite hva representantene vil når det er administrasjonen som bestemmer dette. Man kan ikke bare velge ut hvilke sider man vil ha i et vedlegg uten å ha lest alle... EDIT: Ops..dette var et svar til FLESVIK litt over her.. Endret 18. oktober 2011 av Docal22 Lenke til kommentar
Docal22 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Nå er det ikke ingeniøren det er snakk om her da (han trenger selvsagt detaljkunnskap, og er kompetent nok til å skaffe seg det elektronisk), men besluttningstakere for større innvesteringer og lover. Du finner ikke en eneste skjef eller høyere ledelse person for et stort selskap som leser gjenom en prosjektrapport på noen hundre sider. De krever en kort "bossrapport" Så hva har en politiker i helse og sosialkomiteen bruk for ifølge deg? ??? Skulle dette være noe slags svar på det du har sitert? Har brukt for? Til hva da? Hva slags dokumenter. Siden du vet hva de har et behov for, bør det vel være en enkel sak for deg å påpeke hva en politiker som skal bestemme over helsevesenet har et behov for av informasjonsgrunnlag. Det har jeg jo allerede svart på. Et kort sammendreg som tar for seg de viktigste elementene. Allt annet har man laptopen til. Man printer f.eks ikke ut alle disse mange hundre sidene for å fortelle at man har valgt en ATmega328P til en del av prosjekt på et prosjektmøte: http://www.atmel.com/dyn/products/product_docs.asp?category_id=163&family_id=607&subfamily_id=760&part_id=4198 Og på samme måte så printer mann ikke ut en hel utrredningsrapport eller flere om temaet til alle delttakerene på et politisk møte om f.eks et lovforslag. Jo, man printer faktisk ut hele sulamitten. Tro det eller ei. Dette er faktisk beslutningsgrunnlaget de som bestemmer din hverdag skal ha. Ergo så må man faktisk ha ALT av vedlegg og rapporter. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jaja, "sikkerhet" var grunnen til at man måtte ha ipad, ifølge geniene i stortingets IT avdeling. Regner med at USA og Pentagon ikke er så veldig nøye med sikkerhet de da siden Android var sikkert nok for dem. Trist. http://www.digi.no/881933/android-sikker-nok-for-pentagon Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) I artikkelen du linker til så står det at det ikke er standard Android, men en spesialutgave lagd av Dell sammen med Good Technologies for forbedret sikkerhet. Android Market er f.eks. deaktivert. Så jo, Pentagon er nøye med sikkerhet. Endret 3. november 2011 av eisa01 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå