suuhoo Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kom over en artikkel i dag på digi.no iPad skal gjøre Stortinget papirløst Hva synes dere om at stortinget bruker skattepengene våre på dette? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hadde de faktisk brukt de penga på et nyttig nettbrett isteden for et lekebrett så kanskje det hadde gått. Dette blir bare for dumt. 5 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så nå skal enda flere sitte å surfe i stortingssalen på skattebetalernes bekostning. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kunne sikkert kjøpt en _mye_ billigere nettbrett, som hadde gjort jobben like godt. 5 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Snakker heller om et bra tablet med windows 7, etc. Noe som faktisk er nyttig for presentasjoner, etc. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det skammelige er jo at alle allerede har en laptop hver som helt fint kan brukes nøyaktig til de samme tingene. Men fordi en eller annen drittsekk har fått trumfet igjennom at det hadde jo vært mye "enklere" dersom vi hadde en ipad, så stjeler de 1 million av skattepengene for å bruke på slikt tøys. Et grovt eksempel på hvordan man ukritisk bruker staten som en personlig pengebinge. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Eg er veldig nysgjerrig på om andre alternativer ble vurdert, eller var det fastsatt at de skulle ha iPad før innkjøpet ble lagt ut på anbud? Og håper for guds skyld at de har mulighet for remote wipe/kill pill. Selv om iPad/iPhone er en av de enhetene som støtter fjernadministrasjon dårligst. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Forundrer meg ikke om iPad er det eneste nettbrettet, som i det hele tatt blir tatt i vurdering. Lenke til kommentar
leipsland Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kunne sikkert kjøpt en _mye_ billigere nettbrett, som hadde gjort jobben like godt. De kunne sikkert fått tak i noe billigere ja, men totalregninga kom ikke på en million engang. Bare tull å henge seg opp i kostnaden her. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Bare tull å henge seg opp i en situasjon ja, men om det oppstår 20 slike situasjoner blir det fort penger. Man skal spare penger der man kan spare penger, uansett om det "bare" er 1 million. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) De kunne sikkert fått tak i noe billigere ja, men totalregninga kom ikke på en million engang. Bare tull å henge seg opp i kostnaden her. At man bruker en million kroner av skattebetalernes penger på ren underholdning, forsøkt dårlig kamuflert som et nytte-verktøy, er faktisk ganske mye å henge seg opp i ja. Skal man først brenne opp statens penger slik så burde de brent de opp på noe som kommer flere til gode. Endret 10. oktober 2011 av Vice 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Hva er egentlig galt med dette? Kopiering og distribusjon av papirdokumenter er ikke gratis det heller. Og det er faktisk noen som klarer å bruke slike "leketøy" til noe nyttig i arbeidets medfør. Endret 10. oktober 2011 av norskgoy 5 Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 At man bruker en million kroner av skattebetalernes penger på ren underholdning, forsøkt dårlig kamuflert som et nytte-verktøy, er faktisk ganske mye å henge seg opp i ja. Skal man først brenne opp statens penger slik så burde de brent de opp på noe som kommer flere til gode. Du kommer med ganske bastante påstander her. Det står jo i artikkelen at det er et forsøk på å erstatte papirdokumenter, og da først og fremst et instrument til å lese disse på. Jeg synes slett ikke det er dumt å spare på mengden papir som blir brukt, og kanskje bare såvidt lest før det blir kastet igjen. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Du kommer med ganske bastante påstander her. Det står jo i artikkelen at det er et forsøk på å erstatte papirdokumenter, og da først og fremst et instrument til å lese disse på. Jeg synes slett ikke det er dumt å spare på mengden papir som blir brukt, og kanskje bare såvidt lest før det blir kastet igjen. Poenget er som jeg tidligere skrev, at alle der har laptop'er som man glimrende kan gjøre alt man ønsker på av denne "papirsparingen". Men det er jo ikke like kult å sitte i stortingssalen med en laptop som det er å sitte med en fancy ipad... Hadde også vært interessant å vite hvor mye papir man får kjøpt for én million og hvor mye papir man egentlig har tenkt å spare blant 169 personer. Jeg ser for meg at 169 personer må sløse ganske ekstremt i lang tid for å klare å bruke opp en million. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 håper for guds skyld at de får i en bra sikkerhetsløsning for denne! fins mye bra software for slikt på windows men på iOS? Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er nok litt flere en 169 som jobber på tinget. De har bla. en sekretær hver, presidentskapet har sikkert litt papirer, administrasjon ++ Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Det er misunnelsesverdig, selv om jeg aldri har vært en apple mann så tror jeg at jeg også hadde sagt ja til å få en ipad 2, kunne vært gøy å få teste ut ett slikt brett helt gratis. En god mulighet. iCloud er forresten ganske genialt. Jeg bare håper ikke stortingets dokumenter ender opp i fanget til Tim Cook. Jeg vil forøvrig legge til at, når stortingspolitikere får lov til å gjøre slike "hestehandler" så vil det bare bygge på seg, sløsingen vil ikke stoppe der om ikke skattebetalerne sier ifra. De spiser opp pengene våre for at de selv skal ha luksus, hvor mange av oss i private bedrifter får nettbrett gratis? Ikke bare får vi ikke nettbrett gratis, men vi i privat sektor er nødt til å betale for andres nettbrett. Endret 10. oktober 2011 av LonelyMan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er nok litt flere en 169 som jobber på tinget. De har bla. en sekretær hver, presidentskapet har sikkert litt papirer, administrasjon ++ Ja det er vel ikke lenge til hele røkla må ha det også... 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Du kan sikkert gange antallet med 4 og sluttsummen med 5 om det skal bli riktig til slutt. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Dette er helt absurd! De har allerede bærbare PCer og de forstår ikke engang den teknologien. Og nå skal de ha gratis whyPad? Opplys meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå