Gå til innhold

OnePlayS - Erfaring


Anbefalte innlegg

post-133314-0-28327900-1318230644_thumb.jpg

 

Jeg har ikke funnet så veldig mye informasjon om denne tjenesten, og har derfor valgt å legge ut mine erfaringer.

 

Jeg ble medlem i går (09.10.11), etter at jeg kansellerte mitt abbonnement hos Lovefilm.no. Jeg spiller en del, men blir fort lei av 10-på-dusinet-spill, som BF3 og CoD. Jeg fant derfor ut at - enten må jeg droppe en del spill og kun fokusere på de titlene jeg vet jeg kommer til å like, kjøpe brukt, eller leie.

 

Etter en kort periode hos Lovefilm, fant jeg OnePlayS. OnePlayS ser ut til å ha det som Lovefilm manglet, nemlig et hav av titler.

 

Hva er OnePlayS?

 

 

 

OnePlays er en spillutleietjeneste. Hva som ligger i det er ganske selvforklarende. Du leier spill. OnePlays tilbyr også salg av de samme spillene.

 

 

 

Hvordan funker det?

 

 

Etter du har meldt deg inn, og lagt igjen betalingsinfo (kreditt og debetkort funker), lager du deg ei ønskeliste, med de spillene du kunne tenkt deg. OnePlayS sender så dette til deg (porto betalt), du spiller og sender så tilbake (porto betalt).

 

Firmaet er dansk, og er visstnok europaledende i spillutleie. De sier tjenesten er tilgjengelig i Norge (derav min innmeldelse), men de sier ingenting om toll og særnorske regler. Det blir derfor interresant å se hvordan det virker.

 

post-133314-0-46839200-1318230031_thumb.jpg

post-133314-0-87649900-1318229973_thumb.jpg

 

 

 

Hva tilbyr OnePlays?

 

 

 

De tilbyr, pr. dags dato, ca. 5000 spill. Du kan leie/kjøpe spill til Xbox 360, PS3, PS2, Wii, DS og 3DS. De selger også spill til PC (ikke utleie).

 

post-133314-0-09891900-1318231119_thumb.jpg

 

 

 

 

Hva koster det?

 

 

 

OnePlayS tilbyr i dag tre abboer: Casual, Gamer og Gamer Plus.

 

Casual koster 5euro i måneden. Her får du ha ett spill hjemme, og ett bytte i måneden.

Gamer koster 10euro i måneden. Her får du ha ett spill hjemme, og ubegrenset med bytter i måneden.

Gamer Plus koster 19euro i måneden. Her får du ha to spill hjemme, og ubegrenset med bytter i måneden.

 

post-133314-0-73732000-1318230494_thumb.jpg

 

 

 

Endelig fått et spill i posten!

 

 

 

Om du endelig har fått et spill i posten, vil du legge merke til at konvolutten du har fått inneholder enda en konvolutt. Denne er merket med returadresse, og det skal bare være å putte spillet tilbake i konvolutten, forsegle og sende i posten.

post-133314-0-30812300-1318838996_thumb.jpg

 

Spillene kommer ikke i fulle cover.

post-133314-0-08694200-1318839043_thumb.jpg

 

 

 

Jeg skal oppdatere denne tråden med mine erfaringer, etter hvert som jeg får spill. Som dere ser av leielista mi er mitt første ønske ikke tilgjengelig. Da får jeg se om Killzone 3 dukker opp.

 

Oppdatering: Spillet kom på fredag. Det vil si at postgangen er ca. 4 dager for meg på vestlandet. Som oftest vil posten ta en dag ekstra her, siden den skal innom Stavanger først. Det finnes en mulighet til hos Oneplays, om en vil redusere ventetiden litt. Du kan be om at de sender det neste spillet på lista, før de har mottatt det du har. Dette koster 3 euro i måneden, og med den minste abbonnementet, så er det en vesentlig økning i månedsprisen. Men, det er stort men, etter du har vært medlem i seks måneder så blir den muligheten gratis.

 

Del gjerne av dine erfaringer med OnePlayS!

Endret av unik42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg sa opp mitt abbonnement hos Lovefilm jeg oså pga. det dårlige utvalget dems.

 

Jeg ble medlem hos Oneplays for litt over 2 uker siden, så jeg har dermed brukt opp min 2 ukers gratis prøveperiode.

Jeg valgte gamer-abonnemente og fikk tilsendt 1. valget på leielista mi etter 3 dager.

 

Jeg holder fremdeles på med mitt første spill, da jeg ikke har kunne prioritere spilling den siste tiden.

I utgangspunktet ønsker jeg å prøve flere spill i løpet av en måned, men det er mulig at jeg bytter til et casual-abonnement dersom dette blir mer økonomisk lønnsomt. Det kommer ann på hvor mange dager det vil ta å returnere spillet, for å så få neste spill tilsendt.

 

De har et veldig bra utvalg av spill ja, men mange eldre titler som jeg har satt opp på leielista mi er ikke tilgjengelig nå (kanskje de blir tilgjengelig etter hvert). De fleste nyere titler er derimot tilgjengelige.

 

Førsteinntrykket mitt er hvertfall positivt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...