Arne Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hei! Jeg har ikke så god greie på nettverk, derfor spør jeg her. Jeg har altså internettilgang, som er trådet. For å komme på internett MÅ jeg koble til med VPN. Er det noen mulighet for å dele denne nettilgangen med en trådløs router eller noe? Skulle gjerne hatt nett på stasjonæren, bærbaren og xboxen samtidig uten å fylle hybelrommet med kabler... Ps: det må være mulighet for kryptering og kanskje MAC-filter siden det er svært mange som bor i nærheten av meg som jeg følgelig ikke vil dele nettilgangen med. Mvh Arne Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kommer muligens litt an på hvilken type VPN du snakker om, er ikke alt som er støttet av alt utstyr, men jeg ser for meg at om du kjøper deg en ny trådløs router (av kompatibel type) flasher den til DD-WRT, så vil en slik router kunne gjøre jobben for deg. (Evt om den du har allerede lar seg DD-WRT'e). Ellers er jeg for meg at om du har en PC som kobler seg på via VPN, deler nettkoblingen på denne og lar trådløsboksen din bruke denne som gateway så vil det kunne være en løsning. Forutsetningen er jo da at denne maskinen alltid må stå på. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Hmm. Hvordan kan jeg finne ut hvilken type VPN det er snakk om? Lenke til kommentar
Gribi Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 http://www.makeuseof.com/tag/share-internet-connection-wifi-device-virtual-router-windows/ Prøv denne. (Da må selvfølgelig pcen stå på, tilkoblet VPN løsningen din.) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Interessant, stasjonæren min står jo på mesteparten av tiden uansett. Men da må jeg vel kjøpe en router? EDIT: Jeg mener WLAN-kort. Endret 12. oktober 2011 av Arne Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Det skulle vel gå om du brukte den trådløse routeren du har koblet mot denne boksen med kabel fra WAN porten, eller om du bare setter opp routeren som et aksesspunkt, fremdeles kablet mot PCen (men da på vanlig lan). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå