Gå til innhold

Hvor mange år tar det før muslimer gjør opp mesteparten av innbyggertallet i Norge, og hva slags komplikasjoner medfører det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke grunnlaget for å debattere denne saken? Det er tydeligvis en random redneck med for mye høygaffel i ræven som tror at han får redusert trygdeavgiftene på grunn av at muslimske innvandrere stjeler alt fra ham som har startet denne tråden.

Fakta er jo at i 2010 var det omtrent 1oo.ooo medlemmer i det muslimske trossamfunn i Norge, noe som altså gjør 2,04 % av befolkningen. Statistikker fra SSB viser forøvrig at antall muslimer i Norge er ventet å stige med 4 - 13 % i løpet av det neste århundret.

For å avlive myte nr. 2, kan jeg presentere en prosent på 61,5 % som representerer antall innvandre i jobb - versus 69 % etnisk norske - mao. innvandrere står for mer skatteinntekter til staten enn de står for utgifter i form av trygd etc. De 7,5 % i forskjell kan vel forklares med at det er mye vanskeligere å få jobb om du heter Ali enn om du skulle ha hetet Ola.

Blir bare så ufattelig oppgitt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke grunnlaget for å debattere denne saken? Det er tydeligvis en random redneck med for mye høygaffel i ræven som tror at han får redusert trygdeavgiftene på grunn av at muslimske innvandrere stjeler alt fra ham som har startet denne tråden.

Fakta er jo at i 2010 var det omtrent 1oo.ooo medlemmer i det muslimske trossamfunn i Norge, noe som altså gjør 2,04 % av befolkningen. Statistikker fra SSB viser forøvrig at antall muslimer i Norge er ventet å stige med 4 - 13 % i løpet av det neste århundret.

For å avlive myte nr. 2, kan jeg presentere en prosent på 61,5 % som representerer antall innvandre i jobb - versus 69 % etnisk norske - mao. innvandrere står for mer skatteinntekter til staten enn de står for utgifter i form av trygd etc. De 7,5 % i forskjell kan vel forklares med at det er mye vanskeligere å få jobb om du heter Ali enn om du skulle ha hetet Ola.

SSB har da strengt tatt undervurdert framtidig innvandring hvert eneste år fram til nå, der den reelle innvandringen og innvandrerbefolkningen har vært høyere enn deres høyeste alternativ. SSB må tas med en smule skepsis. Dessuten regnes ikke tredjegenerasjons innvandrere som nettopp innvandrere om jeg har skjønt det rett der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Muslimer = TERROR

I perioden 2oo6 - 2o1o sto Islamister for 9 (0,4 %) av alle terrorhandlinger i Europa, og i perioden 198o - 2oo5 sto Islamister for 6 % av alle terroristhandlinger i USA, versus 24 % venstreekstreme, 5 % kommunistiske, 7 % jødisk ekstremistiske, 42 % latin-amerikanske og 16 % enkelttilfeller med terroristangrep.

• Liker 3
Lenke til kommentar

SSB har da strengt tatt undervurdert framtidig innvandring hvert eneste år fram til nå, der den reelle innvandringen og innvandrerbefolkningen har vært høyere enn deres høyeste alternativ. SSB må tas med en smule skepsis. Dessuten regnes ikke tredjegenerasjons innvandrere som nettopp innvandrere om jeg har skjønt det rett der.

Verre, tredjegenerasjons muslimske innvandre, regnes ikke som muslimer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Muslimer = TERROR

I perioden 2oo6 - 2o1o sto Islamister for 9 (0,4 %) av alle terrorhandlinger i Europa, og i perioden 198o - 2oo5 sto Islamister for 6 % av alle terroristhandlinger i USA, versus 24 % venstreekstreme, 5 % kommunistiske, 7 % jødisk ekstremistiske, 42 % latin-amerikanske og 16 % enkelttilfeller med terroristangrep.

Og dette er tall du tror helt og holden på, uten noen motforestillinger? Hva med planlagte terrorangrep som har blitt avverget? Det som går igjen i islamske terrorangrep er ønsket om å drepe så mange som mulig, mens hos de venstreekstreme er det ofte raketter mot embasader og slike litt mindre alvorlige hendelser.

Lenke til kommentar

Litt feil her, de regnes vel som muslimer men ikke som innvandrer. Altså tredjegenerasjon, hvor lenge skal man kunne se på dem som innvandrere.

Absolutt ikke, i prognosene over antall muslimer i Norge, så regnes ikke tredjegenerasjons muslimske innvandre, som muslimer.

Årsaken er fordi de bruker innvandrertall for å estimere antall muslimer.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at antall folk medlemmer i muslimske trossamfunn ikke telles med?

For prognoser så brukte de innvandrertall for å estimere antall muslimer. Ergo, tredjegenerasjons innvandre som er muslimer blir ikke regnet som muslimer.

De bruker ikke antall medlemmer i muslimske trossamfunn for å estimere antall muslimer i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...