Gå til innhold

Hvor mange år tar det før muslimer gjør opp mesteparten av innbyggertallet i Norge, og hva slags komplikasjoner medfører det?

Anbefalte innlegg

Vi lever i dag i et samfunn som er åpne for alle religioner og etniske bakgrunner, og vi stiller derfor ikke krav til bakgrunner når vi tar inn mennesker i vårt land og gjør dem til våre landsmenn.

Det er et faktum ut fra statistikk at Nord-Europeere er noen av de dårligste til å reprodusere seg i hele verden, sammen med den vestlige verden, og Muslimer ligger rett i toppen. Statistisk sett vil det ta 100-200 år før Muslimer dekker store deler av innbyggertallet i et land, hvor Storbritania er et av de værste landene i den vestlige verden, hvis ikke den aller verste.

Spørsmålet mitt er da: Hvor lang tid tror du det tar, tror du det kommer til å skje, og hva er konsekvensene av dette? Er det negativt eller positivt? Kommer vi til å bli styrt av fargede mennesker uten Nordisk blod for å sette det helt på spissen?

Hva mener du? Jeg er veldig nyskjerrig på å høre hva dere tror om dette.

Det er jo en dobbelmoral her; Vi kan være så åpne vi bare vil, men er det like greit for alle Nordmenn at regjeringen vår kommer til å være satt av mennesker som ikke er etniske Nordmenn? Bryr vi oss?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil, nordeuropere er ikke spesielt dårlige til å reprodusere. Her har jeg sammenlignet verden vs Norge, Italia, Russland og Japan.

http://www.google.no/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_dyn_tfrt_in&idim=country:NOR&dl=no&hl=no&q=fruktbarhetstall#ctype=l&strail=false&nselm=h&met_y=sp_dyn_tfrt_in&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:NOR:RUS:ITA:JPN&ifdim=country&tdim=true&hl=no&dl=no

Og til svaret, jeg tror egentlig ikke på at det kommer til å skje noensinne. Folk blir assimilert lenge før det er aktuelt. Og om du er redd for at du blir styrt av folk uten nordisk blod, så skjer det allerede idag. De fleste lover som blir laget idag kommer fra EU gjennom EØS-avtalen, vi blir daglig påvirket av amerikansk kultur gjennom tv og media, det sitter folk født i utlandet på stortinget idag.

Så, det har jo fungert ganske bra hittil.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor man fokuserer på akkurat muslimer. Jeg synes det er mye skumlere at en stor del av de som bor i Norge ikke snakker vårt språk, har vår kultur eller i det hele tatt er integrert. Jeg tror at gjennom skikkelig integrering vil også innvandrere bli mer sekulære, og troen deres på religion vil forsvinne.

Jeg vet mange eksempler på barn av innvandrere som er akkurat som andre etniske nordmenn. Den største forskjellen er egentlig at de har foreldre som tviholder på sin religion og kultur, men heldigvis er det barna og ikke foreldrene som er fremtiden.

Man burde heller bedrense innvandringen for å kunne ta skikkelig vare på de som kommer hit. Jeg tror ikke at religion vil være noe større "problem" enn det er i dag så lenge innvandrerene integreres skikkelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En av grunnene til at Vestlige får mindre barn enn typiske muslimer, er fordi at vestlige kvinner har karriere og jobber. De mindre intrigerte muslimske kvinner er hjemmeværende. Vi ser på veldig mange studier i dag at andelen muslimske jenter er høy, noe som vil viske vekk denne forskjellen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ler hver gang jeg ser folk skrive om "etnisk norsk" som om det er noe som kan defineres klart i forhold til andre "etnisiteter". Folk har flytet på seg til alle tider, og folk har pult rundt til alle tider. De som du kaller "etniske norske" er alle et resultat av innvandring en eller annen gang, og de var ikke de første som bodde i denne delen av verden. Det er heller ikke mulig å skille mellom "etnisk norske" og feks "etnisk svenske", da en person i østfold mest sannsynlig vil ha mye mer genetisk til felles med en i Sverige enn en i Møre og Romsdal, og så videre. Og akkurat slik som folk med andre kulturer og religioner har immigrert inn i Norge tidligere og med generasjonene blitt norske, så vil de som immigrerer inn i dag om noen generasjoner være de som er norske da, og kanskje vil de sitte og skrive på et forum om hvor farlig det er med innvandring de også :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har gjort kalkulasjonene tidligere. Jeg antok at utviklingen vi har i dag forsetter, altså høy innflytting fra både vestlige og ikke-vestlige land. Det vil ikke bli muslimsk flertall i Norge før i neste århundre.

BefolkningNorge.png

MuslimerNorge.png

Derimot for Oslo er det en annen historie. Det vil bli muslimsk flertall i Oslo om dagens utvikling forsetter. Men da antok jeg at dagens utvikling forsetter, som betyr større og større utvandring av etniske nordmenn og gradevis økning av muslimer. I tilegg trakk jeg fra begge grupper, siden det vil bli plassmangel. Befolkningen i Oslo beregnet jeg til å bli 1.05 millioner mennesker i 2060.

muslimer.png

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet med muslimer er jo at de fleste av dem IKKE puler rundt. De holder seg for seg selv, og importerer ektefelle ifra egen kultur. Iblandt også familiemedlemmer. Dette er med på å ødelegge den kollektive genvariasjonen, og setter også integreringen tilbake til null.

Den eneste løsningen som finnes, er å angripe islam like hardt som vi vestlige rasjonalister og ideologer har gjort med kristendommen siden renessansen og opplysningen, og særlig i nyere tid.

Vi kan ikke lene oss tilbake og late som om islam er noe som kommer til å "blåse over". Den eneste grunnen til at mange av de samme personene som var med på å knuse kristendommen og jødedommen ikke vil ta i islam med en "ten foot pole", er at de fleste av dem har brun hud.

Det er kulturrelativistene og feigingene i SV, Rødt, og venstresiden i Arbeiderpartiet og Høyre osv. som er de verste rasistene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nasjonalistiske ideer fra 1800-tallet skaper fortsatt mange problemer der det ikke behøvde være noen. Det eneste som betyr noe er livskvalitet; så lenge de fleste synes de lever godt spiller det ingen rolle om de kaller seg nordmenn, kristne eller er lavpigmenterte. Om man er innvandrer eller etnisk norsk behøver ikke bety noe; det finnes eksempler på problematiske innvandrere, men samtidig har du nok av innvandrere som gjør det bedre i vårt system enn nordmenn selv. Med andre ord; Norge kan fungere utmerket med eller uten etniske nordmenn.

Det man trenger, er en konstitusjon som sikrer den enkeltes rett til å leve i størst mulig grad etter sitt eget livssyn, slik at det ikke oppstår konflikter ved at en gruppering skal tvinge sine verdier på en annen. Slik det er i dag, så er mye tankegods fra kristendommen og sosialismen gitt en urimelig fordel ved at det påtvinges av staten gjennom lovgivning og skolepensum.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det der med at muslimene kommer til å ta over er bare tull. Tallene er tatt rett ut av løse luften for å få regnestykket til å gå opp. I 2007 utgjorde muslimene (folk som krysser av for "muslim" på folketellingen, ikke det samme som praktiserende) 7.2% av Europas befolkning, men da må vi ikke glemme at mange av disse landene i hovedsak er islamske og at det ikke er noe "unaturlig" med det. EU har 3.2% muslimer. Hvis de blir dobbelt så mange vil de fortsatt være relativt få, og det tar faktisk en god stund å fordoble en hvilken som helst befolkning.

Det er ikke bare muslimer som får unger. Dessuten blir islam i likhet med kristendommen stadig mer moderat, slik at om vi på et eller annet tidspunkt langt inn i fremtiden vil ha en overvekt av folk som kaller seg "muslimer" vil det nok være like betydningsfullt som alle de "personlige kristne" vi har i dag, folk som kanskje går i kirken til jul og ikke folder hender før det virkelig holder hardt. Dette er ingen trussel mot noe annet enn en innbilt virkelighet. Det finnes ikke noe "rent og ekte" Europa eller Norge som står i fare for å ødelegges av farer utenfra.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det der med at muslimene kommer til å ta over er bare tull. Tallene er tatt rett ut av løse luften for å få regnestykket til å gå opp. I 2007 utgjorde muslimene (folk som krysser av for "muslim" på folketellingen, ikke det samme som praktiserende) 7.2% av Europas befolkning, men da må vi ikke glemme at mange av disse landene i hovedsak er islamske og at det ikke er noe "unaturlig" med det. EU har 3.2% muslimer. Hvis de blir dobbelt så mange vil de fortsatt være relativt få, og det tar faktisk en god stund å fordoble en hvilken som helst befolkning.

Riktig, men du tar feil om fordobling. Den muslimske befolkningen vil ikke vokse eksponentielt, ergo det vil ta kort tid å fordoble befolkningen i starten, men lang tid etterhvert. F.eks. de siste 10 årene har den muslimske befolkningen i Norge doblet seg.

Det er ikke bare muslimer som får unger. Dessuten blir islam i likhet med kristendommen stadig mer moderat, slik at om vi på et eller annet tidspunkt langt inn i fremtiden vil ha en overvekt av folk som kaller seg "muslimer" vil det nok være like betydningsfullt som alle de "personlige kristne" vi har i dag, folk som kanskje går i kirken til jul og ikke folder hender før det virkelig holder hardt. Dette er ingen trussel mot noe annet enn en innbilt virkelighet. Det finnes ikke noe "rent og ekte" Europa eller Norge som står i fare for å ødelegges av farer utenfra.

Det er ingen bevis for at muslimer blir mer moderate, snarere tvert imot. Statistikk fra England viser at det er de unge som er mest radikale.

Men du overser det viktigste problemet med innvandringen, og som er et problem som trolig vil forverre seg beydelig i fremtiden. Det er ghettofiseringen vi opplever. Når alle muslimene som kommer til Norge flytter til samme områder sa vil integreringen gå i revers, deres sosiale problemer vil eskalere og de vil ende opp på trygd. Dette er et problem som vil eskalere i størrelse hvor flere muslimer vi får. Hvordan tror du Oslo vil se ut om 50 år? Jeg tror hvis du sammenligner Rosengård i dag med Oslo øst om 50 år, så vil Rosengård se ut som et paradis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg ler hver gang jeg ser folk skrive om "etnisk norsk" som om det er noe som kan defineres klart i forhold til andre "etnisiteter". Folk har flytet på seg til alle tider, og folk har pult rundt til alle tider. De som du kaller "etniske norske" er alle et resultat av innvandring en eller annen gang, og de var ikke de første som bodde i denne delen av verden. Det er heller ikke mulig å skille mellom "etnisk norske" og feks "etnisk svenske", da en person i østfold mest sannsynlig vil ha mye mer genetisk til felles med en i Sverige enn en i Møre og Romsdal, og så videre. Og akkurat slik som folk med andre kulturer og religioner har immigrert inn i Norge tidligere og med generasjonene blitt norske, så vil de som immigrerer inn i dag om noen generasjoner være de som er norske da, og kanskje vil de sitte og skrive på et forum om hvor farlig det er med innvandring de også :)

Sjølvsagt er det skilje mellom kva det er å vere norsk og det det vil sei å bu i Noreg. Nordmenn var dei første som kom hitt av menneskeslekten vår jo. Samane kom til dei nordligaste delane av Noreg ca. på same tid og er ikkje den såkalte "urbefolkninga av Noreg". Etisk norsk er ein klar defenisjon på det norsk i dag jo, at vi hadde ulik kultur før er sikkert, men det var framleis forfedrene våre som budde her(kanskje ikkje dine men). Kvifor trur du at Hårfagre forente Noreg, fordi det var eit skilje mellom Noreg og resten av verden, så eg tvilar på eit ein person frå østfold har meir til felles med svenskane enn nordmenna. Ein person som er klart forskjellig frå meg, kan eg aldri sjå på som ein del av det norske. Når tyrkerane (eit muslimsk folk som kom frå områda som i dag er Kasakhstan, Kirgisistan, Turkmenistan, Usbekistan og Aserbajdsjan) innvaderte og repopulerte Bysantinium beholdte sin eigen kultur og namnet på folket sitt sjølv om dei bur på same land. På same måte så kjem ikkje araberane, afrikanarane, asiatane osv. til å kalle seg norsk fordi dei er så forskjellig frå oss. Kanskje det norske vil dø ut for alt vi veit.

Det er slike som tenker som deg som vil føre til at vi mister makten i vårt eige land. Du får heller sei det til barnebarna dine du ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nasjonalistiske ideer fra 1800-tallet skaper fortsatt mange problemer der det ikke behøvde være noen. Det eneste som betyr noe er livskvalitet; så lenge de fleste synes de lever godt spiller det ingen rolle om de kaller seg nordmenn, kristne eller er lavpigmenterte. Om man er innvandrer eller etnisk norsk behøver ikke bety noe; det finnes eksempler på problematiske innvandrere, men samtidig har du nok av innvandrere som gjør det bedre i vårt system enn nordmenn selv. Med andre ord; Norge kan fungere utmerket med eller uten etniske nordmenn.

Det man trenger, er en konstitusjon som sikrer den enkeltes rett til å leve i størst mulig grad etter sitt eget livssyn, slik at det ikke oppstår konflikter ved at en gruppering skal tvinge sine verdier på en annen. Slik det er i dag, så er mye tankegods fra kristendommen og sosialismen gitt en urimelig fordel ved at det påtvinges av staten gjennom lovgivning og skolepensum.

Trur ingen kaller seg lavpigmenterte Spartapus. Porlbemet folk ser med innvandring av desse såkalte "ikkje vestlige innvandrerane" eller "ikkje etniske norske, ikkje vestlige, norske nordmenna" (Ja, det har eg faktisk høyrt ein person har sagt det) er at ut frå historien har ulike kulturar og folkesalgt altid havna i konfliktar med kvarandre. Det virkar som om absolutt alle plassar kor det er mulig at det blir problemer mellom ulike grupperingar, blir det det. Frå protestant og katolikkar (liten forskjell ved religion) til Tutsi og Hutuane. Muslimane virkar som dei konstant prøver å drepe dei som er forskjellig frå seg, uansett kor dei er i verden. Fra Kina, India, Egypt(prøver å ta knekken på kopterane), USA(terrorisme) osv. Er dette tilfeldig? Tvilar sterkt.

Berre dèt kunne vert god nok grunn til å ikkje ta inn innvandrar, men likvel forsetter staten å ta dei inn. For meg virkar det som om ein stor makt har som mål å ta knekken på den kvite rase eller skape store problemar for den. Men kven veit, kanskje det er ein spesiell trang enkelte kretsar har for sjølvødleggelse. Kven veit...

I tillegg er det uøkonomiske (ikkje arbeidsinnvandring frå øst-europa og vestlige land sjølvsagt), skaper meir kriminalitet (Grekerane meinte at kilden til einkvar god stat og eit sukserikt samfunn var god orden, på greks "eunomia"), mindre sammhold mellom folket og eit større hat mot andre land (folk som blir utsett for jævelskap av ein innvandrer frå Somalia vil med ein gong bli meir skeptisk, og kanskje til og med hate/misslike landet innvandreren kjem frå).

Kvifor har vi innvandring...Kven veit? Dumskap, uvitenheit, eit ønske om ødeleggelse, dumsnillheit, sex*

* Har sett fleir personar på dette forumet som vil ha innvandrig på eit sekuelt grunnlag, "they have thing for chocolate".

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Kvifor har vi innvandring...Kven veit? Dumskap, uvitenheit, eit ønske om ødeleggelse, dumsnillheit, sex*

Fordi vi (les;noen) tror det hjelper ....

Det er naivt å tro at å flytte problemer til et annet sted vil bedre noe som helst.

Om Norge blir muslimsk eller ikke, eller om den etniske norske nissen blir brun er det uansett et resultat av våre egne valg.

Hva folket tror på er opp til dem selv og det er like teit å være muslim som Kristen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Fordi vi (les;noen) tror det hjelper ....

Det er naivt å tro at å flytte problemer til et annet sted vil bedre noe som helst.

Om Norge blir muslimsk eller ikke, eller om den etniske norske nissen blir brun er det uansett et resultat av våre egne valg.

Hva folket tror på er opp til dem selv og det er like teit å være muslim som Kristen..

Viss det berre var ved våre eigene val. Trur det meir er dei få som tvingar dei mange til å godta det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...