_dundun_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Blir det samme om å si at jeg ikke trenger SGS II, jeg kan bare ta med med Tab 7.7 med simkort.. Hadde ikke det blitt idiotisk? #140? I mine øyne er Galaxy Note nesten like idiotisk som telefon som det Tab 7.7 er. 10/12 svarte at de ville hatt iPhone nr1 på bildet. Se begrunnelsen som gikk igjen (av iPhone-eiere). Se de brukerne her på forumet og, de fleste som holder med iPhone vil ha 4" på sin neste. Hva tror du er grunnen?Hva tror du er grunnen til at HTC, SE, Motorola, Samsung, ZTE etc. har nå store skjermer på sine toppmodeller? Det er jo ikke uten grunn at skjermstørrelsen øker! Sist men ikke minst: Hvordan hadde reaksjonene blitt dersom Samsung hadde redusert Galaxy S III sin skjerm til 3,7", og iPhone 5 hadde fått økt skjermen sin til 4,2" Vel, jeg har sagt at jeg foretrekker telefoner mellom 3,5 og 4. Om de blir noe større enn det så anser jeg det som negativt. Grunnen til at alle produsentene stadig øker mistenker jeg er at de er rammet av det samme som mange her inne; misforståelsen om at større nødvendigvis er bedre. Dessuten trenger de noe å reklamere med, og da er specs fint for å lure folk i butikken. Stor skjerm ser også umiddelbart veldig fett ut, så det er et godt salgsargument. Om Galaxy S III hadde fått en 3,7-skjerm og iPhone 5 en 4,2" ville jeg nok sett på resten av telefonene når jeg skulle ta et valg, skjerm er bare en av elementene og det finnes viktigere ting for meg. At de programmene jeg trenger finnes f.eks. Men jeg ville nok foretrukket 3,7" foran 4,2" om alt annet var likt (også oppløsningen). På samme måte som jeg heller har en 13" laptop enn en 15" med samme oppløsning. Samme nytteverdi på mindre plass. Endret 6. desember 2011 av kvasbo 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) I mine øyne er Galaxy Note like idiotisk som telefon som det Tab 7.7 er. Jeg snakket vel om SGS II her som er ren smarttelefon og ikke en kryssning? Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Ehhh, skal man se film eller spille på en telefon, så er det viktigere at man ser detaljene meget bra i stedet for at man må henge seg opp i å måtte holde telefonen med en hand. Og dessuten så kan man ikke spille på en smarttelefon uten å bruke 2 hender uansett med de fleste spillene. Jeg snakket ikke om hvordan man holder når man spiller. Bruker du telefonen din mest til spilling eller til andre ting? Jeg bruker den definitivt mest mens jeg gjør andre ting, som feks når jeg STÅR på bussen. Da er det ubrukelig med en telefon som man trenger to hender til, for jeg må bruke en hånd til å holde meg fast med. Skal man spille så burde man kjøpe noe annet enn en telefon for å være ærlig. Og det er overhode ikke "viktig at man ser detaljene meget bra" for å spille. Om du er opptatt av detaljer så sitter du ikke å spiller på en 5,6" skjerm i utgangspunktet. Angrybirds er et eksempel der skjermen har 0 å si for om spillet er bra eller ikke. Der er det viktigere at du kan spille Når det kommer til film, så ser man faktisk ganske lite med en 3.5 tommers skjerm. For skal man i tillegg ha tekst på en film, så må teksten forstørres så mye før du kan se teksten noe lunde bra at teksten vil ta ganske mye plass i filmen på en 3-5 tommers skjerm. så alle telefoner skal altså være 6tommer fordi 2% av brukerne ser film på dem? Så når det kommer til ting som spill, film, web surfing, GPS osv, så er en 5.3 tommers skjerm totalt overlegen over en 3.5 tommers skjerm. Pisspreik. En 5.3 tommer skjerm er stort sett ubrukelig dersom man ikke kan navigere med en hånd. Da kan man like godt kjøpe seg en tablet mens man er i gang. Den som sier noe annet har aldri prøvd en Samsung Galaxy Note samtidig som man holder en iPhone 4S og sammenligner. Ja for det er størrelsen som teller, alltid! 1. Om jeg står i en buss hvor jeg må holde meg fast, så tror ikke jeg at det er en god ide å bruke mobiltelefonen i det hele tatt da. Jeg bruker mobilen min kun når jeg sitter i en buss eller noe sånt. 2. 2%?, jeg tror det tallet der er MYYYYYE høyere for å være helt ærlig. Vi er snart i 2012 hvor de fleste bruker sine smartmobiler helt annerledes enn det man gjorde i 2007 og 2008. 3. Men så kjøper man ikke en "smart" telefon i dag for å bruke den med en hand. Skal man bruke den med en hand som reduserer våres muligheter til å gjøre en hel masse ting på telefonen MYE eller skal du bruke den som et viktig verktøy som du skal kunne bruke til det meste hvor 2 hender må bli brukt i ny og ne? Skal du bruke multitouch, så er du også nødt til å bruke 2 hender selv på en iPhone også. Så argumentet med at man må gjøre ting med en hand er en ganske så slapp unnskyldning. Så lenge en smartmobil kan gjøre alle de gode tingene en smartmobil kan gjøre i dag på en kjappt og effektiv måte så er det faktisk en dealbreaker at skjermen er mindre enn 4.3 tommer. Greit, dere får jo brukt en iPhone 4S til det dere vil da, men bruksmulighetene med iPhone 4S er så liten i forhold til Galaxy Note at det er en skam og flause i dag. 4. Med tanke på hva en Galaxy Note kan gjøre, så teller faktisk størrelsen på skjermen + oppløsningen ENORMT MYE. Skulle likt å ha sett noen tegne med pennen som følger med Galaxy Note på en iPhone 4S. Tror heller det hadde blitt en komedie å se på. Endret 6. desember 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Jeg snakket vel om SGS II her som er ren smarttelefon og ikke en kryssning? Det er da virkelig ingen forskjell på en telefon med tabfunksjoner og en tablet med telefonfunksjoner. De gjør akkurat samme jobben. Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Snip. Zepticon: Du må ta deg en titt på første post igjen. "Men gir det en bedre brukeropplevelse? Jeg synes du henger deg mye opp i denne visningsopplevelsen. Hvor er den nyttig? Og på hvilken måte gir den meg en fordel over en mindre skjerm?" 10/12 svarte at de ville hatt iPhone nr1 på bildet. Se begrunnelsen som gikk igjen (av iPhone-eiere). Se de brukerne her på forumet og, de fleste som holder med iPhone vil ha 4" på sin neste. Hva tror du er grunnen? Hva er det jeg skal svare på her? synsingen din? de spørsmålene dine er ubrukelig i en objektiv undersøkelse. Vil du ha 100kr, eller vil du ha 10000kr? selvfølgelig vil da ha 10000kr! Vil du ha 32" TV eller vil du ha 62" tv? Selvfølgelig vil du ha 62" TV. Det nytter ikke å utføre underskølser på den måten. Det var det første vi lærte på unviersitetet. Om du sier 3.5 eller 4 tommer så er ikke det et begrep noen klarer å forholde seg til uten å faktisk ha telefonen i hånden. Jeg har utført min del brukerundersøkelser og jeg kan betrygge deg med at det brukerne faktisk sier om produktet, og det de egentlig gjør og mener er to vidt forskjellige ting. Hva tror du er grunnen til at HTC, SE, Motorola, Samsung, ZTE etc. har nå store skjermer på sine toppmodeller? Det er jo ikke uten grunn at skjermstørrelsen øker! Fordi de må selge nye telefoner? Og fordi samtlige av dem er telefon PRODUSENTER, så må de slege HARDWARE, og da må de nødendigvis også gjøre den større og raskere, elelrs kjøper ingen. HVorvidt det faktisk er bedre i bruk gir de seg en god lang F**n i. Det er nok heller en grunn til at Apple IKKE økte størrelsen på sin skjerm. Å se på saueflokken nytter ikke. Det som er interesant er å se på den sauen so ikke følger flokken og finne ut hvorfor. Sist men ikke minst:Hvordan hadde reaksjonene blitt dersom Samsung hadde redusert Galaxy S III sin skjerm til 3,7", og iPhone 5 hadde fått økt skjermen sin til 4,2"? Hva syns du om forskjellen? Ingen hadde kjøpt den, og de hadde tapt penger. Om iP5 hadde fått større skjerm hadde neppe det hatt noen innvirkning på salgstallene fra eller til så lenge den tilbyr like mye nytt som iP3 --> iP4 overgangen. 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) 1. Om jeg står i en buss hvor jeg må holde meg fast, så tror ikke jeg at det er en god ide å bruke mobiltelefonen i det hele tatt da. Jeg bruker mobilen min kun når jeg sitter i en buss eller noe sånt. Jeg ahr ingen problemer med å lese VG fra min iP4 mens jeg står på bussen. 2. 2%?, jeg tror det tallet der er MYYYYYE høyere for å være helt ærlig. Vi er snart i 2012 hvor de fleste bruker sine smartmobiler helt annerledes enn det man gjorde i 2007 og 2008. Samtlige av vennnene mine har smarttelefoner. EN av dem har film på dem. 3. Men så kjøper man ikke en "smart" telefon i dag for å bruke den med en hand. Skal man bruke den med en hand som reduseser våres muligheter til å gjøre en hel masse ting på telefonen eller skal du bruke den som et viktig verktøy som du skal kunne bruke til det meste hvor 2 hender må bli brukt i ny og ne? Jo det gjør man. Og det er akkurat her du går rett i fella. du TROR at alle er som deg og at ditt brukermønster er det "rette". Det er heeeeeelt feil Kan man ikke gjøre alt med en hånd er det dårlig design. Så lenge en smartmobil kan gjøre alle de gode tingene en smartmobil kan gjøre i dag på en kjappt og effektiv måte så er det faktisk en dealbreaker at skjermen er mindre enn 4.3 tommer. FOR DEG JA! Greit, dere får jo brukt en iPhone 4S til det dere vil da, men bruksmulighetene med iPhone 4S er så liten i forhold til Galaxy Note at det er en skam og flause i dag. Gi eksempler da. Så langt har jeg bare hørt en, og det er film på bussen. 4. Med tanke på hva en Galaxy Note kan gjøre, så teller faktisk størrelsen på skjermen + oppløsningen ENORMT MYE. Om det teller så enormt mye, hvorfor kjøpe en note, og ikke en tab med simkort da? Den må da være enda bedre? Endret 6. desember 2011 av Zepticon 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Om Apple tviholder på 3.5 tommer skjerm i all tid fremover, så skal det jo bli et artig syn å se at Apple putter inn en hel masse ny teknologi (for å holde følge med de andre produsentene) som muligens får størrelsen på telefonene til å øke en del. Se for dere en iPhone 5, 6 eller noe som er like stor som Galaxy S II men som bare har en 3.5 tommer skjerm. Blir jo en kjempefin telefon å se på hvor 50-60% av fronten ikke er brukt til noe. Nei, fakta er at Apple MÅ øke størrelsen på iphone snart for å få plass til mere teknologi. Og jo mere teknologi jo mere stør blir mest sannsynlig brukt. Og da kreves det større batteri også. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nei, fakta er at Apple MÅ øke størrelsen på iphone snart for å få plass til mere teknologi. Og jo mere teknologi jo mere stør blir mest sannsynlig brukt. Og da kreves det større batteri også. Aldeles ikke. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det er da virkelig ingen forskjell på en telefon med tabfunksjoner og en tablet med telefonfunksjoner. De gjør akkurat samme jobben. Hvorfor er det forskjell på produktkategorien da? Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet grovt multisitat Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Størrelse! Hvor praktisk den er å dra rundt på! Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet grovt multisitat Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det er da virkelig ingen forskjell på en telefon med tabfunksjoner og en tablet med telefonfunksjoner. De gjør akkurat samme jobben. Hvorfor er det forskjell på produktkategorien da? Fordi markedsføring er viktig for produsentene, fordi kategoriene ikke har rukket å konvergere helt ennå, og fordi folk er dumme og kjøper begge deler når de heter forskjellige ting. Se på en iPhone 4, en Galaxy Nexus, en iPad og en Tab 7.7. De inneholder: * Touchskjerm * Batteri * CPU/GPU/RAM * Modemchip som støtter gsm/umts/wifi/gps/bluetooth * Akselerometer/Gyro * Mikrofon/Høyttaler I tillegg deler iOs-enhetene operativsystem, og det samme gjør Android-enhetene snart. Dette er ikke forskjellige produktkategorier teknologisk sett, bare forskjellige størrelser av telefoner/lommepcer/pads/pcer eller hva man nå vil kalle dem. At de markedsføres forskjellig (og at noen funksjoner er droppet på iPad) er bare tull fra produsentene. Dingsene er like og kan gjøre det samme, bare med litt forskjellig fart og størrelse. Personlig eier jeg en iPhone 4s, en Samsung Galaxy S 5.0" og en iPad 2. Jeg bruker omtrent bare iPhonen da den er liten og hendig og har stor nok skjerm for meg. Derfor er det den som er med overalt, sammen med en Kindle (som har en helt overlegen skjerm i forhold til alle andre enhetene her til sitt bruksområde, nemlig lesing). Endret 6. desember 2011 av kvasbo 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) 1. Om jeg står i en buss hvor jeg må holde meg fast, så tror ikke jeg at det er en god ide å bruke mobiltelefonen i det hele tatt da. Jeg bruker mobilen min kun når jeg sitter i en buss eller noe sånt. Jeg ahr ingen problemer med å lese VG fra min iP4 mens jeg står på bussen. 2. 2%?, jeg tror det tallet der er MYYYYYE høyere for å være helt ærlig. Vi er snart i 2012 hvor de fleste bruker sine smartmobiler helt annerledes enn det man gjorde i 2007 og 2008. Samtlige av vennnene mine har smarttelefoner. EN av dem har film på dem. 3. Men så kjøper man ikke en "smart" telefon i dag for å bruke den med en hand. Skal man bruke den med en hand som reduseser våres muligheter til å gjøre en hel masse ting på telefonen eller skal du bruke den som et viktig verktøy som du skal kunne bruke til det meste hvor 2 hender må bli brukt i ny og ne? Jo det gjør man. Og det er akkurat her du går rett i fella. du TROR at alle er som deg og at ditt brukermønster er det "rette". Det er heeeeeelt feil Kan man ikke gjøre alt med en hånd er det dårlig design. Så lenge en smartmobil kan gjøre alle de gode tingene en smartmobil kan gjøre i dag på en kjappt og effektiv måte så er det faktisk en dealbreaker at skjermen er mindre enn 4.3 tommer. FOR DEG JA! Greit, dere får jo brukt en iPhone 4S til det dere vil da, men bruksmulighetene med iPhone 4S er så liten i forhold til Galaxy Note at det er en skam og flause i dag. Gi eksempler da. Så langt har jeg bare hørt en, og det er film på bussen. 4. Med tanke på hva en Galaxy Note kan gjøre, så teller faktisk størrelsen på skjermen + oppløsningen ENORMT MYE. Om det teller så enormt mye, hvorfor kjøpe en note, og ikke en tab med simkort da? Den må da være enda bedre? 1. Greit for deg det. Men jeg kan gjøre det samme med min Galaxy S II da, så ser ingen problemer. 2. Ja samtlige av dem har vel en iPhone som ingen gidder å se film på siden den har så liten skjerm. Got ya there man . 3. Så man kjøper en knøttliten smartmobil for å bruke den som et effektiv verktøy som skal kunne hjelpe oss med det meste og gjøre det man måtte ønske når det blir vanvittig mye begrensninger med en 3.5 tommers skjerm uansett hva en mobil måtte kunne gjøre? En smartmobil i dag består av en skjerm hvor HELE opplevelsen er. Og er skjermen dårlig og liten, så blir opplevelsen mildt sagt dårlig. Greit, man får jo gjort en del ting på en iPhone da, men når det kommer til å surfe på internett f.eks, så består dagene inn og ut i å zoome, zoome, zoome og atter zoome for å kunne se noe stort nok. Og hvor morsomt er det? 4. For meg og vanvittig mange andre som har kjøpt en Galaxy S II og Galaxy Note + andre Android mobiler med 4.3 tommers skjerm eller større. Jeg er ikke den eneste Galaxy S II brukeren i verden bare sånn til opplysning. 5. Film, spill, tegne som man kan gjøre på en Galaxy Note, web surfing, redigere tekstdokumenter, GPS er blandt de viktige tingene som stor skjerm hjelper vanvittig mye på. Spesielt når det kommer til GPS i bil. Når man bruker en GPS mens man kjører, så skal man bare trenge å se et kjappt blikk over på telefonen med GPS på hvor man er og hvor man skal kjøre. Men en iPhone 4S, så er man faktisk nødt til å ta telefonen veldig nært seg for å kunne se hvor man er og hvor man skal kjøre. Og alle vet at dette er TRAFIKKFARLIG DELUXE. Man skal ikke trenge å ta en GPS eller en telefon med GPS til seg for å se hvor man er og på hvor man skal kjøre. Da ender det heller opp med at man må stoppe hver gang man skal sjekke. Og det er jo kjedelig det. Er man på en ukjent plass hvor man aldri har vært før, så kan faktisk turen ta 5 timer i stedet for 3 timer siden man måtte stoppe opp i hytt og pine siden det er mange veier og kryss der man er som gjør at man må sjekke GPS'en ofte. Alle ser fordelen med å ha en stor skjerm i dag. Det er absolutt ingen ulemper med å ha en stor skjerm når det kommer til de tingene jeg har nevnt over. Den eneste ulempen er størrelsen på telefonen. Men skal man ha en liten telefon, ja da får man ta til takke med begrensede muligheter. 6. Fordi jeg vil ha en enhet som jeg får ned i lommen min. Og en Galaxy Note går fint ned i min lille lomme selv med å sitte på huk. Nei, fakta er at Apple MÅ øke størrelsen på iphone snart for å få plass til mere teknologi. Og jo mere teknologi jo mere stør blir mest sannsynlig brukt. Og da kreves det større batteri også. Aldeles ikke. Så det sier at teknologien i telefonene i 2005 bruker mere strøm enn det telefonene i dag gjør? Hvorfor bruker smarttelefonene i dag så vanvittig mye mere strøm enn det smarttelefonene noen år tilbake gjorde? Svaret er at telefonene i dag bruker utrolig mye mere teknologi enn det telefonene den tid brukte. Og telefonene om 2-3 år vil ha 2-3 ganger mere teknologi enn det dem har i dag. Greit nok at nyere CPU'er og GPU'er bruker mindre strøm osv, men det nytter jo lite når mere og mere teknologi blir skviset inn i mobilene for hver uke som går. Endret 6. desember 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Om Apple tviholder på 3.5 tommer skjerm i all tid fremover, så skal det jo bli et artig syn å se at Apple putter inn en hel masse ny teknologi (for å holde følge med de andre produsentene) som muligens får størrelsen på telefonene til å øke en del. Se for dere en iPhone 5, 6 eller noe som er like stor som Galaxy S II men som bare har en 3.5 tommer skjerm. Blir jo en kjempefin telefon å se på hvor 50-60% av fronten ikke er brukt til noe. Nei, fakta er at Apple MÅ øke størrelsen på iphone snart for å få plass til mere teknologi. Og jo mere teknologi jo mere stør blir mest sannsynlig brukt. Og da kreves det større batteri også. Nope. Apple er ikke med i "mere mere mere mere"-kampen som resten driver med. De putter inn det som har nytteverdi og driter i resten. Dermed bommer de på de 20% av markedet som må ha mest av alle specs til enhver tid, men selger til de siste 80% som driter i specs så lenge det de kjøper gjør det det skal kjapt. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Hva er det jeg skal svare på her? synsingen din? de spørsmålene dine er ubrukelig i en objektiv undersøkelse. Vil du ha 100kr, eller vil du ha 10000kr? selvfølgelig vil da ha 10000kr! Vil du ha 32" TV eller vil du ha 62" tv? Selvfølgelig vil du ha 62" TV. Det nytter ikke å utføre underskølser på den måten. Det var det første vi lærte på unviersitetet. Om du sier 3.5 eller 4 tommer så er ikke det et begrep noen klarer å forholde seg til uten å faktisk ha telefonen i hånden. Jeg har utført min del brukerundersøkelser og jeg kan betrygge deg med at det brukerne faktisk sier om produktet, og det de egentlig gjør og mener er to vidt forskjellige ting. Objektiv? Jeg spurte de som allerede eide iPhone. Når du henviser til illustrasjonsbilder, selvfølgelig klarer de å visualisere enheten, eller mener du 25år gamle menn ikke har denne egenskapen? 10/12 viste stor interesse for større skjerm, selv om de måtte opp på samme størrelse om SGS II, og alle disse har tatt i sistnevnte. Er de ikke i stand til å gjøre opp en mening da? Jo selvfølgelig! Fordi de må selge nye telefoner? Og fordi samtlige av dem er telefon PRODUSENTER, så må de slege HARDWARE, og da må de nødendigvis også gjøre den større og raskere, elelrs kjøper ingen. HVorvidt det faktisk er bedre i bruk gir de seg en god lang F**n i. Det er nok heller en grunn til at Apple IKKE økte størrelsen på sin skjerm. Å se på saueflokken nytter ikke. Det som er interesant er å se på den sauen so ikke følger flokken og finne ut hvorfor. Produsentene er opptatt av å selge mest, og hva er det som selger idag. Jo det er smarttelefoner med 4" skjerm eller større! Apple trenger ikke å gjøre dette, men konkurrentene er avhengig av å levere mobiler med større skjermer? Hvorfor er de det? Fordi folk nå begynner å se på 4" skjermer og større som en fordel, og visningsopplevelsen har en stor del med denne saken å gjøre, men ikke alt! Ingen hadde kjøpt den, og de hadde tapt penger. Om iP5 hadde fått større skjerm hadde neppe det hatt noen innvirkning på salgstallene fra eller til så lenge den tilbyr like mye nytt som iP3 --> iP4 overgangen. Hadde samsung redusert skjermen til 4,7" på SGS III, så skal jeg love deg at det hadde blitt et gigantisk opprør og frustrasjon, og hadde Apple økt til 4,2 så hadde dette blitt roset opp i skyene. Mobiljournalister, aksjekursen, menn og gutter hadde gitt dette et positivt resultat. Jeg har flere bekjente som unnlot å oppgradere til 4s, pga at skjermen og utnyttelsegraden forble den samme. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Snip. Grunnen til at tablets og tv ikke skal sammenlignes med smarttelefoner er av den grunn at de er helt forskjellige produkter, selv om de kan gjøre de samme oppgavene. Galaxy Tab 7.7 kan jo gjøre alt som min SGS II kan, men vi stille de ikke i samme kategori fordeom, for den ene har helt andre fysiske mål. Det er så stor forskjell på mobilitet at det blir idiotisk å sammenligne de. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Nope. Apple er ikke med i "mere mere mere mere"-kampen som resten driver med. De putter inn det som har nytteverdi og driter i resten. Dermed bommer de på de 20% av markedet som må ha mest av alle specs til enhver tid, men selger til de siste 80% som driter i specs så lenge det de kjøper gjør det det skal kjapt. Om Apple ikke holder følge med de andre produsentene, så må jeg desverre si at dem vil miste ganske mye kunder. For hvor mange kommer til å bli møkk lei av å måtte betale 4-5 tusen for en mobil som er utdatert med 3-4 år om dem ikke holder følge etter de andre? Og om dem ikke klarer å holde følge med de andre, så vil Apple ligge enormt langt bak i leksa når det kommer til funksjoner siden nyere og kraftigere programmer / verktøy vil kreve enormt mye mere ut av mobilen. Og en gang blir disse Apple kundene drittlei av å sitte med en mobil i fra steinalderen da. Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Grunnen til at tablets og tv ikke skal sammenlignes med smarttelefoner er av den grunn at de er helt forskjellige produkter, selv om de kan gjøre de samme oppgavene. Galaxy Tab 7.7 kan jo gjøre alt som min SGS II kan, men vi stille de ikke i samme kategori fordeom, for den ene har helt andre fysiske mål. Det er så stor forskjell på mobilitet at det blir idiotisk å sammenligne de. Hvor går det klare skillet mellom en telefon og en tablet da? 3"? 4"? 5"? 6"? 7"? 8"? Ser du hvor kunstig skillet er? Selvsagt er jeg enig i at en 7,7" enhet er en ubrukelig telefon. Jeg sier bare at det synes jeg en på 5,3" er også. Og at 4,7" og 4,3" er for stort for meg, men at jeg skjønner at noen foretrekker dem. Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Om Apple ikke holder følge med de andre produsentene, så må jeg desverre si at dem vil miste ganske mye kunder. For hvor mange kommer til å bli møkk lei av å måtte betale 4-5 tusen for en mobil som er utdatert med 3-4 år om dem ikke holder følge etter de andre? Og om dem ikke klarer å holde følge med de andre, så vil Apple ligge enormt langt bak i leksa når det kommer til funksjoner siden nyere og kraftigere programmer / verktøy vil kreve enormt mye mere ut av mobilen. Og en gang blir disse Apple kundene drittlei av å sitte med en mobil i fra steinalderen da. Dette tror jeg Apple er fullstendig klar over. De tjener dobbelt så mye penger på telefoner enn alle de andre produsentene til sammen (bokstavelig, ikke billedlig) og har råd til å drive R&D. Om Apple ser at de trenger å komme ut med en teknobombe så gjør de det uten problemer. De er ikke noen underdog, men en dominerende aktør. Når de ikke har laget noen større skjerm enn 3,5" er det fordi de ikke vil, ikke fordi de ikke kan. Foreløpig tror jeg de er fornøyd med å dominere markedet på den måten de gjør. 4S er forøvrig blant de raskeste telefonene på markedet i dag, sånn apropos steinalder. Med en Apple-utviklet SOC, sånn at neste versjon ikke er avhengig av hva tredjepartsleverandører finner på slik som alle de andre leverandørene av telefoner som bare kjøper inn standardhardware og setter den sammen. Endret 6. desember 2011 av kvasbo 2 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hvor går det klare skillet mellom en telefon og en tablet da? 3"? 4"? 5"? 6"? 7"? 8"? Ser du hvor kunstig skillet er? Selvsagt er jeg enig i at en 7,7" enhet er en ubrukelig telefon. Jeg sier bare at det synes jeg en på 5,3" er også. Og at 4,7" og 4,3" er for stort for meg, men at jeg skjønner at noen foretrekker dem. Note for meg er en krysning mellom tablet og smarttelefon. Så rundt den størrelsen. Ja skillet er kunstig, det har du så absolutt rett i. Men en smarttelefon skal du kunne putte ned i lommene, uten av se stikker opp fra kanten. Det er min mening. Det handler om mobilitet, og det er det som avgjør om det blir tablet eller smarttelefon i mine øyner. Hva syns du? Endret 9. desember 2011 av cyclo Fjernet grovt multisitat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Mikrofonen som brukes til aktiv støydemping er neppe på selve telefonen, er nok i proppene. Aner ikke hvem som ga tyn for at det kun fungerte med medfølgende propper, men slike blir det jo når man insisterer på at brukere ikke skal skjønne noe av teknologien de bruker, og ikke forstår hva slags følger det har. Hele hateboy gjengen sto jo på gjærdene og skreik om at den var ubrukelig fordi den ikke kunne bruke andre propper en Apple sine. Lurer på hvor de er blitt av nå. Brukerne VIL faktisk ikke skjønne noe av teknologien de bruker. De driter rett og slett i vhordan ting fungerer så lenge de faktisk fungerer. Målgruppen er vel folk som faktisk klarer å forstå en ganske enkel tekst. Jeg tror din forståelse av slike tekster er godt under snittet om du ikke skjønner fordelene med telefonen utifra teksten. AtW vell, med mastergrad og mensamedlemskap i sekken, samt over gjenomsnittet interesse for både lesing og gadgets er det neppe noe i veien med forståelsen. Da kan jo du summere dem opp for meg. Med untak av skjermstørrelse så kunne det der vært en anmeldelse av hvilken som hellst adroidtelefon. HVordan gjør den telefonen livet mitt bedre kontra den jeg allerede har (HTC Incredible S og iP4) Om folk insisterer på å ikke forstå noe av ting, så vil de garantert få overraskelser, så får man vel vurdere om man ønsker å vite lite. Eller kan jeg vanskelig forholde meg til "hele hateboy-gjengen" som begrep, jeg aner ikke hvem du snakker om. et er ikke noe poeng med slike diffuse uttalelser om du ikek kan konkretisere, da det er umulig å forholde seg til. Det er jo en høytytende android-telefon hvis hovedskille fra konkurrentene nettopp er en stor og god skjerm. Virker jo som du har fått med deg hovedpoenget helt fint? Artikkelen snakker om hvordan dette med skjermen, som er den viktigste forskjellen, og hvordan det utarter seg i praksis. Eller har du jo bedre ytelse, og mere minne som fordeler ovenfor din Incredible feks. Om du ikke klarer å bruke den informasjonen til å foreta noen vurdering, så tipper jeg anmeldelsen neppe sikter seg inn på deg. Anmeldelser er sjeldent lagd med tanke på folk som ikke klarer å bruke anmeldelsens informasjon og det de vet om egne behov i kombinasjon. AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå