Gå til innhold

Fokus på skjermstørrelser blant smartmobiler. Best med 4" og større?


  

282 stemmer

  1. 1. Hvor mye har visnings-opplevelsen å si for deg på en high end smartmobil? (se listen nedforbi)



Anbefalte innlegg

Skal Polly ha kjeks? Mener å ha sett hele remsa her under før nemlig. Akkurat slik som papegøya mi så sier du bare det samme om og om igjen....

 

Du må lese den der på ny. Husk at det også er utvikling.. iPhone består av kun 60% skjerm. Hele enheten har en størrelse på 5,07". Dermed er det plass til større skjerm, uten å måtte øke i størrelse.

Ja og så? Hvor står det at mer skjerm er bedre? Vis meg gjerne den steintavlen det er skrevet på.

Det at det er plass til strre skjerm betyr ikke at det MÅ være større skjerm. Jeg for min del foretrekker en Harware knapp nederst, i steden for mere skjerm. Den taktile tilbakemeldingen jeg får av å trykke på en faktisk knapp er mer verdt for meg enn en ekstra cm med skjerm.

 

1. Hvordan kan de ha seg at de mange/fleste iPhonegutta her på forumet ønsker større skjerm?

Fordi du stiller et latterlig dårlig, og ledende spørsmål. Som jeg har svart på før!

Vi kan spørre samtlige om de ønsker seg større kuk, og de vil selvfølgelig svare JA alle sammen, men det betyr ikke at de ikke er råskinn i senga allerede!?

 

2. Hvor stor var skuffelsen da iPhone 4s ikke kom med en større skjerm?

Ca 0. De som faktisk trodde at iP4s skulle være noe mer forskjellig fra 3G til 3GS har lurt seg selv.

 

3. Hvorfor tror du aksjekursen sank, og investorene var kritiske etter keynoten? Dette var mye knyttet til skjermen og desegnet generelt, da innmaten var svært god?

Fordi de hadde forventet en 5, men fikk en 4S.

 

4. Tror du apple kommer til å fortsette med 3,5" skjerm i lang tid fremover? Nei det tviler jeg svært sterkt på. Apple ligger etter på dette området.

Ligger etter? Hvem i svarteste er det som har bestemt at 5" er referansestørrelse? De ligger ikke etter noen som hellst skal jeg si deg. De eneste som ligger etter, er Samsung og HTC, og de har diltet i Apples fotspor helt siden iP1 kom.

 

5. Jeg hadde nærme venner som ble svært skuffet over at skjermstørrelsen ikke økte. Jeg tror mange androidfans koste seg.

Saklig? At hateboys/koser seg skal liskom ha noe å si? Det sier mer om lavpanna Androidfans enn noen andre ting. Og venna dine ble vell skuffa over at de ikke kunne være like awsome som deg med telefon på størrelse med en skjærfjøl.

 

6. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg satt og såg live. Jeg ventet lenge på at de også skulle nevne at de hadde en til nyhet på lager, men skjønte etterhvert at det aldri kom til å skje.

Sier jo bare hvor lite du faktisk forstår av hvordan Apple driver butikken sin, og også grunnen til at du ikke klarer å se på annet enn størrelsen som viktig. Hadde Apple diltet etter alle andre slik som du forventer så hadde du aldri eid noe som heter Samsung Note!

 

Mye kan tyde på det ja, og så? Da regner jeg med de har jobbet i to år med å utvikle en telefon som er tilpasset en så stor skjerm. Ikke bare tapet sammen en boks med hardware og laget et plastikskal til den slik som de andre produsentene ser ut til å gjøre.

 

8. Unnlater du å oppgradere til iPhone 5 om den får 4"?

Sannsynligvis vil jeg kjøpe en iP5ja, men det er ikke fordi den får, eller ikke får, større skjerm. Det er andre grunner til at jeg bruker Apple, og dersom en større skjerm går på bekostning av disse tingene så blir iP5 mindre attraktiv.

 

Det er jo HTC, SE, Samsung, Motorola, ZTE og LG som har tatt steget videre. Som sagt, Hadde SGS III blitt lansert med kun 3,7" skjerm, da skal jeg love deg at det hadde blitt opprør! Guess why..

Opprør? LOL! Om den hadde blitt lansert med 3,7" så hadde ikke en kjeft brydd seg, da hadde de kjøpt en annen telefon å gidd blanke F i hele SGS3.

 

9. Hvilken av disse iPhonene hadde vært mest populær hos gutter og menn, og hvorfor?

Det vet hverken jeg eller du, og uansett er det rene spekulajsoner. Spørsmålet er som nevnt også LATTERLIG DÅRLIG!! det går ikke ann å utføre brukerundersøkelser på den måten! Skal du drive med det så må du for svarte lese deg opp på interaksjonsdesign. Om du skulle designe den telefonen folk fortalte deg at de ville ha så hadde den vært helt totalt ubrukelig for de du spurte.

 

10. Hvis 3,5" skulle ha vært det optimale, så er det merkelig at ingen av de andre produsentene har en så liten skjermstørrelse på sine topp modeller.. Du syns ikke dette er litt rart? Grunnen til at de har en større skjerm enn hva iPhone har, er jo på grunn av at det er en fordel, og hvorfor er det en fordel?

Det er overhode ikke merkelig. Som nevt tidligere! De MÅ KONKURRERE PÅ HARDWARE!!!! Apple trenger ikke det, de selger produktet sitt på andre vilkår. Design, og innhold blandt annet. Det er overhode ikke noen fordel med større skjerm, men det er ett av få områder der Samsung og HTC kan utvikle telefonen sin. De har begrensede muligheter i Android, og dermed må de gjøre noe med hardware for å få folk til å kjøpe ny telefon.

 

Se hvor liten den er. Si fra om du tror bildet er fake.

Jeg er fullstendig klar over hvor stor/liten den er. Jeg har en hel bøtte med Android telefoner stående på kontoret. I størrelser fra Nexus One og helt opp til Galaxy tab.

Larissa+Riquelme+-+Sexy+Gallery.jpg

profile27.jpg

Hvem av disse ville du gifta deg med da?? Siden du er så glad i urelevante og spekulative sammenligninger.

 

11. Tror du det er mange som inngår dette kompromisset, nettopp for å vike fra en så liten skjerm som det er på iPhonen?

Hæ? Makes no sense!

Endret av Zepticon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det gjør det, alt man har av data tyder på at iphone tåler mindre enn sammenliknbare konkurrenter. I tillegg er telefonen plasssløsende med ramme vs skjerm, og unødvendig tung. Riper er visstnok også ett større problem. Så påstanden om at det "finnes ingenting på markedet med samme byggekvaliteten som iphone" har jeg liten tiltro til.

 

AtW

Hvilke data? Samme datagrunnlag som trådstarter? Dvs ledende spørsmål til 10 venner...

Igjen, hvor står det at 100% skjermflate er ideel? Best? Må gjerne presentere noen kilder som sier at større skjerm gir bedre telefon. At det er deler av telefonen som ikke brukes til skjerm betyr ikke at denne delen av telefonen er "sløst vekk".

Vell, når det gjelder vekt så gir større vekt høyere kvalitetsfølelse. Telefonen føles sterkere og mer solid. Samsung Galaxy S2 som er bare plast og kjempelett kjennes ut som en leketelefon fra kina.

Riper er et større problem fordi telefonen i utgangspunktet er penere enn tilsvarende HTC eller Samsungtelefon. Selfølgelig blir du mer irritert om du har ripet opp en M5 kontra en gammel toyota.

Det estetiske har så mye mer å si for en iP4 at riper også blir et større problem.

 

Det spørs hvordan man definerer byggekvalitet. Om man kaller det Designkvalitet i steden så er det i hvertfall riktig. Det er ikke en eneste telefon på markedet som er så gjennomtenkt som iPx.

Lenke til kommentar

Zepticon: hvordan kan du si at det ikke er en eneste telefon på markedet som er så gjenomtenkt mtp designkvalitet som iphone? Hva mener du her?

 

Jeg er forsåvidt uenig i hva du legger i kvalitetsfølelse og syntes det er et merkelig emne for diskusjon, da du kan syntes at glass og tyndge gir en god kvalitetsfølelse, mens jeg føler det føles rett og slett kjipt. For eksempel syntes jeg N9 har en utmerket kvalitetsfølelse.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Zepticon: hvordan kan du si at det ikke er en eneste telefon på markedet som er så gjenomtenkt mtp designkvalitet som iphone? Hva mener du her?

Jeg kan ikke komme på noen som stiller i samme klasse nei. Gjerne vis meg noen eksempler.

Merk at jeg ikke mener det nødvendigvis er den rette måten å gjøre det på, men jeg skulle ønske det var flere som hadde samme produktfokuset som apple. De perfeksjonerer en telefon så mye de kan, og selger den. De andre lager 10 telefoner i steden for. Vi trenger begge typene:)

 

Jeg er forsåvidt uenig i hva du legger i kvalitetsfølelse og syntes det er et merkelig emne for diskusjon, da du kan syntes at glass og tyndge gir en god kvalitetsfølelse, mens jeg føler det føles rett og slett kjipt. For eksempel syntes jeg N9 har en utmerket kvalitetsfølelse.

Det er meget mulig, da det er en subjektiv vitenskap. Men det jeg har lært er at tunge materialer forbindes med kvalitet her i vesten, og de undersøkelsene jeg gjorde sist jeg jobbet med material estetikk (i forbindelse med design av en konsept girspak) støttet den teorien. Kvalitet assosieres gjerne med glass, lær og metaller, og siden de fremstår som holdbare vil også tilsvarende vekt per volum gi samme inntrykk. Ett unntak er karbonfiber, der ekstrem lett vekt kan gi følelse av kvalitet. Men som nevnt subjektivt, og veldig segmentrelatert. SGS2 imponerte ikke meg, fordi den var for lett til å være mobiltelefon. Den føltes ut som en plastikleke. Plast, i alle former er ubetinget et "billig" materiale og har lite å gjøre på en eksklusiv telefon. En toyota corolla er full av plast,mens en BMW 7 serie er full av lær og børstet stål.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hvilke data? Samme datagrunnlag som trådstarter? Dvs ledende spørsmål til 10 venner...

Igjen, hvor står det at 100% skjermflate er ideel? Best? Må gjerne presentere noen kilder som sier at større skjerm gir bedre telefon. At det er deler av telefonen som ikke brukes til skjerm betyr ikke at denne delen av telefonen er "sløst vekk".

Vell, når det gjelder vekt så gir større vekt høyere kvalitetsfølelse. Telefonen føles sterkere og mer solid. Samsung Galaxy S2 som er bare plast og kjempelett kjennes ut som en leketelefon fra kina.

Riper er et større problem fordi telefonen i utgangspunktet er penere enn tilsvarende HTC eller Samsungtelefon. Selfølgelig blir du mer irritert om du har ripet opp en M5 kontra en gammel toyota.

Det estetiske har så mye mer å si for en iP4 at riper også blir et større problem.

 

Det spørs hvordan man definerer byggekvalitet. Om man kaller det Designkvalitet i steden så er det i hvertfall riktig. Det er ikke en eneste telefon på markedet som er så gjennomtenkt som iPx.

 

Forsikringspriser, såkalkte drop-tests pluss kunnskap om oppbyggingen av telefonen. Ingenting er sikre bevis, men de peker alle i samme retning. Trenger man kilder for å forstå at store rammer rundt skjermen ikke er noen fordel? Du øker telefonens størrelse uten noen nevneverdig fordel. Hva er vitsen med det? 100% dekning er ikke nødvendigvis det beste, men mer enn iphone har er ihvertfall en fordel.

 

For den uopplyste bruker kanskje, folk med litt elementær kunnskap skjønner jo at lettere ting med samme styrke i praksis tåler mer. Å vekte ned en telefon, dvs å gjøre den dårligere, for å spille på uopplyste menneskers feilaktig tro er ikke det jeg vil kalle god produktdesign. Mener du det er det apple har gjort?

 

Jeg snakker om riper på skjermen. Det er angivelig ett større problem på iphone.

 

Gjennomtenkt på hvilken måte? Mulig det er brukt flest timer på å tenke på iphone, jeg vil allikevel ikke si den er designet best.

 

AtW

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsikringspriser, såkalkte drop-tests pluss kunnskap om oppbyggingen av telefonen. Ingenting er sikre bevis, men de peker alle i samme retning.

Forsikringspriser sier noe om hvor ofte selskapet må erstatte en telefon. Det sier ikke noe om hvor solid den er. For alt man vet kan prisen på forsikring komme av at det er flere telefoner som blir stjålt.

Snakker vi om vitenskapelig utførte droptests i labratorie med konstant underlag, høyde og en statistisk signifikant mengde forsøk? eller bare mengden av dropptests av iP4 vs Android-something på youtube.

Når det gjelder oppbyggingen av telefonen så har den en ramme av aluminium. og det gir en strukturell styrke som min Incredible S ikke er i nærheten av å matche.

 

Trenger man kilder for å forstå at store rammer rundt skjermen ikke er noen fordel? Du øker telefonens størrelse uten noen nevneverdig fordel. Hva er vitsen med det? 100% dekning er ikke nødvendigvis det beste, men mer enn iphone har er ihvertfall en fordel.

Det trenger man, jeg er uenig i at man ikke trenger rammer rundt skjermen. På iP4 så ligger rammen rundt og beskytter skjermen og batteriet. Dette gjør at skjermen er mye bedre beskyttet enn på en telefon uten rammer.

 

Rent brukermessing er det også argumenter begge veier. Man trenger uansett plass til å hode telefonen, Feks på min iP4, i landscape, så hviler tommlene på de svarte områdene oppe og nede, samtidig som deler av hånden også skjuler deler av rammen.

 

Hva nøyaktig ville fordelen vrt om man økte skjermen på iPhoneslik den er i dag?

 

For den uopplyste bruker kanskje, folk med litt elementær kunnskap skjønner jo at lettere ting med samme styrke i praksis tåler mer. Å vekte ned en telefon, dvs å gjøre den dårligere, for å spille på uopplyste menneskers feilaktig tro er ikke det jeg vil kalle god produktdesign. Mener du det er det apple har gjort?

Her tar du en forholdsregel som du ikke har belegg for. Du antar at disse materiale har samme styrke, og at alt som skiller er vekt. Plast og aluminium er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Da hadde man laget fly i plast, og ikke aluminium. Det er ikke snakk om å vekte ned en telefon. iP4 har ingen unødvendige komponenter. Man bruker materialer som kommuniserer kvalitet og eksklusivitet.

 

Men om du skrur i stykker en helt vanlig fasttelefon, så er denne vektet ned for å øke kvalitetsfølelsen.

 

Jeg snakker om riper på skjermen. Det er angivelig ett større problem på iphone.

Er dette en %vis mengde av den totale brukergruppen? Eller er det at flere iPhone brukere klager over riper enn SGS2 brukere? Selv om det tilsynelatende kan se ut som om det er flere som har problemer med iPhone, så er ikke det et gyldig argument før man har undersøkt tallgrunnlaget. For alt man vet kan flere klager ganske enkelt skyldes at det er solgt flere telefoner? Slike tall sier heller ikke noe om hvor mange som IKKE har problemer.

 

Gjennomtenkt på hvilken måte? Mulig det er brukt flest timer på å tenke på iphone, jeg vil allikevel ikke si den er designet best.

Hvem ville du delt den prisen til da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke komme på noen som stiller i samme klasse nei. Gjerne vis meg noen eksempler.

Merk at jeg ikke mener det nødvendigvis er den rette måten å gjøre det på, men jeg skulle ønske det var flere som hadde samme produktfokuset som apple. De perfeksjonerer en telefon så mye de kan, og selger den. De andre lager 10 telefoner i steden for. Vi trenger begge typene:)

 

Tja, alle perfeksjonerer vel telefonene sine "så mye de kan" og selger dem :p .

 

Jeg mente vel mer "hva legger du i designkvalitet", uheldig formulert spørsmål.

 

Det er meget mulig, da det er en subjektiv vitenskap. Men det jeg har lært er at tunge materialer forbindes med kvalitet her i vesten, og de undersøkelsene jeg gjorde sist jeg jobbet med material estetikk (i forbindelse med design av en konsept girspak) støttet den teorien. Kvalitet assosieres gjerne med glass, lær og metaller, og siden de fremstår som holdbare vil også tilsvarende vekt per volum gi samme inntrykk. Ett unntak er karbonfiber, der ekstrem lett vekt kan gi følelse av kvalitet. Men som nevnt subjektivt, og veldig segmentrelatert. SGS2 imponerte ikke meg, fordi den var for lett til å være mobiltelefon. Den føltes ut som en plastikleke. Plast, i alle former er ubetinget et "billig" materiale og har lite å gjøre på en eksklusiv telefon. En toyota corolla er full av plast,mens en BMW 7 serie er full av lær og børstet stål.

 

Hm, jeg vil si at N9 kjennes ut som kvalitet på tross av at det er polykarbonat. Jeg forbinder glass med knusbar, tyndge med gammel elektronikk.

Lenke til kommentar

 

Tja, alle perfeksjonerer vel telefonene sine "så mye de kan" og selger dem :p .

"Så mye de vil" er vell mer dekkende for de fleste produsentene. Produsenter som HTC og Samsung satser på korte produktsykluser og dermed kortere utviklingstid og mindre investeringer. Apple satser på lengere sykluser, og demed mer tid på R&D per telefon.

 

Hm, jeg vil si at N9 kjennes ut som kvalitet på tross av at det er polykarbonat. Jeg forbinder glass med knusbar, tyndge med gammel elektronikk.

Da er nok du et unntak fra mainstream forbrukeren. Og derfor har du sikkert valgt en annen telefon enn iP4, fordi du vektlegger andre kvaliteter. Og det er det trådstarter feiler på å forstå. Det er ikke EN ting som gjør en telefon bra aller dårlig. Det er alle telefonens egenskaper, i sammenheng med alle brukerens ønsker.

 

Og det finnes ingen fasit. Noen liker Apple iP4, andre liker Samsung Note, og andre igjen Xperia X10 Mini.

Jeg blir bare provosert når noen kommer å påstår at min telefon, ikke passer til meg fordi den ikke oppfyller noen krav som noen andre på internett har satt, uten å i det hele tatt ha snøring om hva de prater om.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Forsikringspriser, såkalkte drop-tests pluss kunnskap om oppbyggingen av telefonen. Ingenting er sikre bevis, men de peker alle i samme retning.

Forsikringspriser sier noe om hvor ofte selskapet må erstatte en telefon. Det sier ikke noe om hvor solid den er. For alt man vet kan prisen på forsikring komme av at det er flere telefoner som blir stjålt.

Snakker vi om vitenskapelig utførte droptests i labratorie med konstant underlag, høyde og en statistisk signifikant mengde forsøk? eller bare mengden av dropptests av iP4 vs Android-something på youtube.

Når det gjelder oppbyggingen av telefonen så har den en ramme av aluminium. og det gir en strukturell styrke som min Incredible S ikke er i nærheten av å matche.

 

Trenger man kilder for å forstå at store rammer rundt skjermen ikke er noen fordel? Du øker telefonens størrelse uten noen nevneverdig fordel. Hva er vitsen med det? 100% dekning er ikke nødvendigvis det beste, men mer enn iphone har er ihvertfall en fordel.

Det trenger man, jeg er uenig i at man ikke trenger rammer rundt skjermen. På iP4 så ligger rammen rundt og beskytter skjermen og batteriet. Dette gjør at skjermen er mye bedre beskyttet enn på en telefon uten rammer.

 

Rent brukermessing er det også argumenter begge veier. Man trenger uansett plass til å hode telefonen, Feks på min iP4, i landscape, så hviler tommlene på de svarte områdene oppe og nede, samtidig som deler av hånden også skjuler deler av rammen.

 

Hva nøyaktig ville fordelen vrt om man økte skjermen på iPhoneslik den er i dag?

 

For den uopplyste bruker kanskje, folk med litt elementær kunnskap skjønner jo at lettere ting med samme styrke i praksis tåler mer. Å vekte ned en telefon, dvs å gjøre den dårligere, for å spille på uopplyste menneskers feilaktig tro er ikke det jeg vil kalle god produktdesign. Mener du det er det apple har gjort?

Her tar du en forholdsregel som du ikke har belegg for. Du antar at disse materiale har samme styrke, og at alt som skiller er vekt. Plast og aluminium er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Da hadde man laget fly i plast, og ikke aluminium. Det er ikke snakk om å vekte ned en telefon. iP4 har ingen unødvendige komponenter. Man bruker materialer som kommuniserer kvalitet og eksklusivitet.

 

Men om du skrur i stykker en helt vanlig fasttelefon, så er denne vektet ned for å øke kvalitetsfølelsen.

 

Jeg snakker om riper på skjermen. Det er angivelig ett større problem på iphone.

Er dette en %vis mengde av den totale brukergruppen? Eller er det at flere iPhone brukere klager over riper enn SGS2 brukere? Selv om det tilsynelatende kan se ut som om det er flere som har problemer med iPhone, så er ikke det et gyldig argument før man har undersøkt tallgrunnlaget. For alt man vet kan flere klager ganske enkelt skyldes at det er solgt flere telefoner? Slike tall sier heller ikke noe om hvor mange som IKKE har problemer.

 

Gjennomtenkt på hvilken måte? Mulig det er brukt flest timer på å tenke på iphone, jeg vil allikevel ikke si den er designet best.

Hvem ville du delt den prisen til da?

 

 

Så i fraværet av 100% vitenskaplig perfekt data, så antar vi at iphone har best byggekvalitet, selv om det vi faktisk har tilgang på av data tyder på noe annet? Er det det du mener? Hvor ofte blir plastrammer funksjonsmessig ødelagt av å mistes i bakken? Nesten aldri. Problemet er at andre ting i telefonen ødelegges, iphones design er dårlig til å beskytte de kritiske elmentene i telefonen.

 

Ingen snakker om en "telefon uten rammer", det finnes ikke. Det er ikke ett fungg av belegg for at skjermen på iphoen er bedre beskyttet enn hos konkurrenter med mindre ramme, snarere tvert imot. Fordelen er jo helt åpenbar, nemlig en større skjerm, noe som i seg selv er en udiskutabel fordel. På mobiler er det ikke alltid fordelen veier opp for ulempen, men om man beholder samme fysiske størrelse på telefonen, så begynner ulempene å bli forsvinnede små. Hvor er forresten kildene for sine påstander? Siden du krever kilder for mine?

 

Man bruker en oppbygning som faktisk tåler mindre, uansett hva man kommuniserer. Det er rikitg at det er en grunn til at man bruker aluminium på fly, akkurat som det er en grunn til at man ikke bruker aluminum på andre ting, og bruker plast til ting også. Nemlig at de har forskjellige egenskaper, fordeler og ulemper. De lager ikke aluminiumsfly fordi det gir en "bedre kvalitetsfølelse" på bekosnting av reell kvalitet. Ellers kan det nevnes at verdens mest moderne pasasjerfly bruker hovedsaklig plast i konstruksjonen (plastkompositter)

 

AtW

Endret av cyclo
Langt sitat skjult
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er er uenig, men det er langt off-topic det vi diskuterer.

Forklaring på hvorfor du er uenig takk.

 

Det er lov til å gå ut av år 2008 boksen som noen tydligvis ikke har kommet ut av enda og innsett at vi er ganske så snart i 2012 hvor alt er helt annerledes enn det som var i 2008.

 

Men som de fleste tester viser, så er det ingenting å diskutere en gang. Plast er overlegent over glass når det kommer til mobiltelefoner.

 

Er en grunn til at militære bruker plast på sine våpen. Det sier jo nemlig en god del det.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Forklaring på hvorfor du er uenig takk.

Fordi jeg mener det han skriver er feil og/eller unyansert. Men det er en apple vs noe diskusjon, og det er ikke tema i tråden.

 

Det er lov til å gå ut av 2008 boksen som noen tydligvis ikke har kommet ut av enda.

Det samme gjelder puberteten.

Endret av cyclo
Fjernet grovt multisitat
Lenke til kommentar

Men som de fleste tester viser, så er det ingenting å diskutere en gang. Plast er overlegent over glass når det kommer til mobiltelefoner.

De fleste tester viser at glass er overlegent plast, så er det ingenting å diskutere en gang. Glass er overlegent over plast når det kommer til mobiltelefoner

Er en grunn til at militære bruker plast på sine våpen. Det sier jo nemlig en god del det.

Det er en grunn til at Porsche bruker glass i bilrutene sine. Det sier jo nemlig en god del det.

 

 

 

Men så snakket ikke jeg om glasset i skjermen. (som forsåvidt ikke er "glass" engang)

Lenke til kommentar

snip

Jeg er er uenig, men det er langt off-topic det vi diskuterer.

Forklaring på hvorfor du er uenig takk.

Fordi jeg mener det han skriver er feil og/eller unyansert. Men det er en apple vs noe diskusjon, og det er ikke tema i tråden.

 

Det er lov til å gå ut av 2008 boksen som noen tydligvis ikke har kommet ut av enda.

Det samme gjelder puberteten.

Uten at du forklarer på hvorfor det er feil eller unyansert så tror jeg ingenting på dine uttalelser.

 

Nytter lite å bare si at man ikke er enig uten å ha noen grunner på det.

 

Men tar jeg ikke feil, så finnes det ikke en eneste grunn som kan forklares på hvorfor glass skulle være bedre enn plastikk på mobiler.

 

For fakta er jo at plastikk er uandelig mye bedre enn galss som også er vist et hav av ganger på YouTube blant annet.

 

Og med tanke på at jeg snart er 28 år gammel, så tror jeg ikke at det er jeg som er i puberteten her.

Lenke til kommentar

Uten at du forklarer på hvorfor det er feil eller unyansert så tror jeg ingenting på dine uttalelser.

det er ikke relevant for trååden, så da spiller det ingen rolle hva du tror :)

 

Men tar jeg ikke feil, så finnes det ikke en eneste grunn som kan forklares på hvorfor glass skulle være bedre enn plastikk på mobiler.

Frem til du presenterer noen beviser for denne påstanden så er det hel urelevant.

Jeg kan mene at ost er bedre egnet enn glass, og ha et like godt argument som det du har presentert så langt i saken.

 

For fakta er jo at plastikk er uandelig mye bedre enn galss som også er vist et hav av ganger på YouTube blant annet.

Hahaha. jaja det viser jo litt om hvilken informajson du bruker for å bedømme et produkt. Jeg tror du hadde fått en fryktelig kort karriere som produktdesigner om du benyttet deg av youtube som testkilde.

om det er solgt 1000 ganger flere iP4 kontra SGS2, så vil det også være 1000 ganger flere videoer av knuste iP4 som SGS2, uten at det betyr at iP4 er dårligere eller bedre. I tilleg, er det e god del av disse som er rett og slett falske, laget av hateboys for å sverte Apple. "Se vi fikk tak i en iPP4 som vi kan ødelegge og trolle epleguttene".

 

Kildekritikk for svingende!

 

Og med tanke på at jeg snart er 28 år gammel, så tror jeg ikke at det er jeg som er i puberteten her.

sist jeg så på kalenderen så sto det 2011 på den, så er nok ikke 2008 her ;)

Lenke til kommentar

tja nokia påstår at kroppen på feks n9 og lumia 800 hjelper med å forsterke signalstyrken kontra andre materialer. Det er en kvalitetsting i så fall.

Ja, det er aktiv produktdesign der man tenker på produktet som en helhet, og ikke bare små deler. Apple gjorde jo også dette, men de brente seg på antenna gate flausen (som jeg forsåvidt aldri har merket noe til, men jeg har en del andre problemer med den). Nokia er gammle i telefongamet men ahr havnet litt i bakleksa. Men de var fremdeles de første som designet telefoner i gammle dager, og som gjorde de mainstream.

 

Det er slike ting som er viktige. Alle klarer å lime på en større skjerm. Selv forumbrukerne her ser ut til å kunne designe telefoner med større skjermer. Helheten til produktet derimot er en helt annen affære, det er mye vanskeligere å "oppleve" og vanskelig å selge direkte, men det er mye viktigere enn skjermen alene, som er et veldig billig salgstriks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt enig med Zepticon. Det er ikke så enkelt at større er bedre. Jeg tror faktisk at Samsung, HTC, SE og alle de andre kunne ha vært tjent med å fokusere på færre mobillanseringer hvert år, samtidig som de også spredte disse bedre ut over alle mulige behov. Har sett flere her på forumet som vil ha top specsmobiler men som er så små som mulig, med f.eks. 3.5-4" skjerm, samtidig som de har god byggekvalitet og ellers er gjennomtenkte. Slike mobiler er det ikke veldig mange av. HTC spesielt synes jeg har stoppet helt å utvikle seg, nå er det bare om å gi ut det neste flagskipet med størst mulig alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt enig med Zepticon. Det er ikke så enkelt at større er bedre. Jeg tror faktisk at Samsung, HTC, SE og alle de andre kunne ha vært tjent med å fokusere på færre mobillanseringer hvert år, samtidig som de også spredte disse bedre ut over alle mulige behov. Har sett flere her på forumet som vil ha top specsmobiler men som er så små som mulig, med f.eks. 3.5-4" skjerm, samtidig som de har god byggekvalitet og ellers er gjennomtenkte. Slike mobiler er det ikke veldig mange av. HTC spesielt synes jeg har stoppet helt å utvikle seg, nå er det bare om å gi ut det neste flagskipet med størst mulig alt.

 

Hadde det kommet en liten og lett smartphone med 4" skjerm, topp byggekvalitet, vanilla Android 4 eller Win7.5 og ellers gode egenskaper (skjerm, kamera og batteritid på høyde med iPhone 4S) hadde jeg vurdert den seriøst. Pr. i dag er det veldig lite i Androidverdenen som frister. Dessverre, for konkurranse er alltid bra og det er fordeler ved de andre økosystemene enn iOs også.

Lenke til kommentar

Nå må man jo rett og slett være ytterst lite opplyst i elementær kunnskap om materialer(og statistikk) om man ikke forstår at det er større sjanse for at en telefon med glass på begge sider skal gå istykker enn dersom man bare har glass på én side. På den måten har iphone en soleklar dårligere byggkvalitet. Vekt er også nevnt som en faktor som drar ned kvalitetsmessig. Dersom den hadde vært en stasjonær pyntegjenstand kunne gjerne alle sider vært laget av glass, men som navnet tilsier så er den ment å være noe mobil. Siden Porsche ble nevnt så kan man jo spørre dem om hvorfor ikke mer en bare vinduene deres er lagt av glass.

Men i likhet med liten skjerm så forventer jeg at Apple vil gjøre forbedringer der ved neste utgaver.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...