Gå til innhold

Gaming Pc ca 10k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har da bestemt meg for en av de to oppsettene her:

 

DustinHome.no

Komplett.no

 

Lurer på om noen har noe jeg burde legge merke til, som dere ser er det litt forskjellige komponenter, men ikke alle. Hvilken hadde dere valgt? Hadde dere endret på noe når dere først skulle kjøpt en ny pc som skal vare rundt 3år. Kom med tips, jeg er ofte innom for å sjekke respons. Håper mange vil se på dette, og evt gi tips :)

 

Takk til alle som tar seg tid til å sjekke ut eventuelle andre priser\komponenter som kan være bedre eller bare som leser dette innlegget.

 

 

Mvh

Anders

Endret av eqip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har da bestemt meg for en av de to oppsettene her:

 

DustinHome.no

Komplett.no

 

Lurer på om noen har noe jeg burde legge merke til, som dere ser er det litt forskjellige komponenter, men ikke alle. Hvilken hadde dere valgt? Hadde dere endret på noe når dere først skulle kjøpt en ny pc som skal vare rundt 3år. Kom med tips, jeg er ofte innom for å sjekke respons. Håper mange vil se på dette, og evt gi tips :)

 

Takk til alle som tar seg tid til å sjekke ut eventuelle andre priser\komponenter som kan være bedre eller bare som leser dette innlegget.

 

 

Mvh

Anders

 

 

Jeg ville ikke gått for en Corsair Force Series 3 SSD med tanke på alle problemene med SandForce kontrolleren. Gå heller for en Crucial m4 128GB (om du kjøper fra komplett), eller en Samsung 830 128GB. Om du ikke vil ha en av disse er det nok heller å anbefale å gå for en Corsair Force Series 2 eller en Vertex 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hva med å bytte ut:

i7 --> i5

SSD 120GB --> 64GB

RAM 16GB --> 8GB

og bruke pengene på et bedre skjermkort.

 

 

Har såvidt begynt å se på ny pc selv, så lurer litt på dette selv. Vil ikke det være bedre?

Trenger ikke å installere alt på SSD eller så kan du bruke Intel SRT (SSD som cache for HDD).

 

edit: ser den skal holde i 3 år, da er kanskje din løsning bedre.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

i7 har ikke noe serlig for seg utenom "status" dersom du kun skal bruke det til gaming. Hopp et hakk ned til i5 2500k og bruk det du sparer på 6970 eller GTX 570. Personlig lener jeg mer mot GTX 570, men forskjellen mellom de er såpass liten at jeg nok ville basert mitt valg på hvilket jeg fikk billigst.

 

Videre er 16GB ram som sagt overkill, men om du har lyst, så koster det jo faktisk ikke mer enn at du slenger det på for morro.

Ellers ser jeg heller ikke poenget med 2 DVD brennere, selv om jeg regner med du tok det med da du faktisk har bruk for det.

 

Jeg annbefaler ingen SSDer basert på SF-2281 kontrolleren. Dvs Vertex 3, Force 3/Force GT, nyeste Kingston HyperX o.l.

Disse sliter veldig med krasj, BSOD, heng og mye annet.

Bytt til en Crucial M4. Når det kommer til ytelsestapet skal du ikke bry deg noe serlig med det, da fordelen med SSD primært kommer fra de lave responstidene og ikke de høye skrive/lese hastighetene.

Lenke til kommentar

Gå ned et hakk i CPU viss du ikke driver med pro redigering.

 

8GB ram skal holde lenge så lenge du ikke holder på med redigering.

 

SSDen.

Anbefaler på det sterkeste, uansett om du handler fra dustinhome.no å kjøpe en Crucial m4 64/128GB fra komplett.no eller mpx.no.

 

Du kan jo lese litt her hvorfor den blir anbefalt så sterkt:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1355298&st=0

Lenke til kommentar

i7 har ikke noe serlig for seg utenom "status" dersom du kun skal bruke det til gaming. Hopp et hakk ned til i5 2500k og bruk det du sparer på 6970 eller GTX 570. Personlig lener jeg mer mot GTX 570, men forskjellen mellom de er såpass liten at jeg nok ville basert mitt valg på hvilket jeg fikk billigst.

 

Videre er 16GB ram som sagt overkill, men om du har lyst, så koster det jo faktisk ikke mer enn at du slenger det på for morro.

Ellers ser jeg heller ikke poenget med 2 DVD brennere, selv om jeg regner med du tok det med da du faktisk har bruk for det.

 

Jeg annbefaler ingen SSDer basert på SF-2281 kontrolleren. Dvs Vertex 3, Force 3/Force GT, nyeste Kingston HyperX o.l.

Disse sliter veldig med krasj, BSOD, heng og mye annet.

Bytt til en Crucial M4. Når det kommer til ytelsestapet skal du ikke bry deg noe serlig med det, da fordelen med SSD primært kommer fra de lave responstidene og ikke de høye skrive/lese hastighetene.

 

Ser egentlig at det er dette de fleste anbefaler. I7-2600k er mer med tanke på framtiden, der spill kanskje støtter det lille ekstra som i5 ikke har. Også ram er så billig nå at jeg ser ikke noe problem med å bare peise på med 16GB når jeg først kjøper ny. Og skjermkortet mener jeg på er ikke så stor forskjell på 5970 og 5950. Sett på noen tester, men ikke mye forskjell på de 2. Imed de er ganske forskjellige i pris. Så var det SSD, dette blir nok det vansklige for meg å kunne velge, resten har jeg ganske grei peiling på sjøl, men SSD er jeg litt blank på. Skulle gjerne hatt noen forslag på SSD på rundt 1000,- lappen..

Lenke til kommentar

Den dagen det kommer spill som støtter HT, så er bygget ditt for gammelt.

 

 

SSD er anbefalt lenge oppe.

 

Crucial m4 64gb er vel den som er blandt toppen dere ute nå ang stabilitet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630674

Greit nok, men prisforskjellen er kun 300-400kr så ser ikke noe problem der egentlig når jeg først skal ha ny pc. SSD disk på 64GB blir det ikke litt lite når 20GB går kun til windows 64bit? Program skal legges inn spill som jeg vil skal loade fort skal legges inn? Også var det skjermkortet 5950vs5970 etter det jeg har lest tviler jeg på at jeg vil merke noe forskjell på de 2.

Lenke til kommentar

Men alt det andre ser greit ut? Så må jeg egentlig ta en vurdering om jeg vil ha mer SSD plass evt? Hovedkort,minne osv osv ser bra ut? ;)

 

Tror alt ser bra ut da.

 

Når det kommer til SSD, så ville jeg heller anbefalt å gå for en m4 128GB og en i5 2500k, enn en m4 64GB og en i7 2600k.

 

Husk å oppdater firmware til m4 når du får den, dette er kjempeenkelt, men gjør harddisken raskere og sikrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...