Gå til innhold

Ny pc/oppgradering, primært tenkt til og dra bf3 med god fps.


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har planer om og oppgradere pcen og kikker smått på hva jeg burde oppgradere å kjøpe.

Pcen jeg har nå er 4 år gammel og er rimelig utdatert.

 

speccs:

 

CPU: Intel duo core E6600

RAM: 4 gig kingstone ram ddr2 mhz ukjent, men tipper på 800mhz typ.

GPU: Ati radeon 5770HD

PSU: Chieftec 550watt

HK: Et eldre Gamers republic hovedkort, usikker på chipset/ navn men må byttes uansett.

 

PSU'en tror jeg, jeg burde bytte uansett siden den er fint gammel? bruker pcen hyppig og daglig så den har fordelt strøm ganske jevnlig oppimellom åra jeg har hatt den:p.

 

Uansett har satt opp et oppsett som ikke er for dyrt og for håpentligvis lever opp til forventningene:) kom gjerne med tips og forslag som vil forbedre oppsettet=)

 

delene jeg har sett på hittil;post-50611-0-75082800-1318181834_thumb.jpg

Endret av værdama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke velge samsung spinpoint f3 hvis du ikke liker bråk da, den er bra på alt untatt det. Bråker mye når den jobber, og det gjør den hvis du har den som os disk.. Har 2 stykker, brukes til lagring nå som jeg fikk SSD, og da er de bra.. En kompis av meg har også f3, bråker han sin også.. Og det er veldig irriterende, har prøvd andre nye disker som ikke bråker, så merkelig at de skal bråke sånn..

Lenke til kommentar

Synes det ser fint ut :) Dog vil du nok ikke makse ut BF3 med god fps. På betaen med high settings detter fps. enkelte ganger ned til ca. 45 med et GTX570 på Caspian Border. Hvis du har mulighet til å spandere litt mer på skjermkort som f.eks GTX570 eller HD6970 ville jeg personlig gjort det, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

 

Kanskje jekke opp PSU et hakk så du har mulighet til SLI hvis det behovet melder seg en gang? SilverPover har også en god 750W PSU til rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...