zomzer Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Nå driver jeg å kobler til oppvaskmaskina, men jeg ser at jeg trenger noen rørdeler for å koble til vannet. har tatt noen mål og dimensjonene til koblingspunktene er 1" utv gjenger på vanneledningen og 3/4 inv gjenger på maskina. Har lett etter en overgangsnippel som passer til disse størrelsene men finner ikke nippel som er 1" inv og 3/4 utv... noen som vet hva jeg trenger? må jeg bruke flere nippler? Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Nå driver jeg å kobler til oppvaskmaskina, men jeg ser at jeg trenger noen rørdeler for å koble til vannet. har tatt noen mål og dimensjonene til koblingspunktene er 1" utv gjenger på vanneledningen og 3/4 inv gjenger på maskina. Har lett etter en overgangsnippel som passer til disse størrelsene men finner ikke nippel som er 1" inv og 3/4 utv... noen som vet hva jeg trenger? må jeg bruke flere nippler? Du får kjøpt overganger fra 1" til 3/4"..husk hamp på gjenger.Overganger har da gjenger i begge ender.Lenge siden jeg har drevet med dette,men mener du får alt i en peace også Ta en tur til rørlegger,claes olson osv. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Jeg er litt usikker på hvordan disse navngis/nummereres (hva som er han/hun på 1" x 3/4" eller 3/4" x 1"), men du skal ha enten NRF 5011883 eller NRF 5011886, eller tilsvarende av annet fabrikat. Endret 10. oktober 2011 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå