cd32 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Hei.. håper noen kan hjelpe en desperat sjel! fått god hjelp før, så jeg vet jeg er på rett sted Brukt mesteparten av helgen på å feilsøke hjemmekino oppsettet mitt, etter at jeg plutselig var uten både bilde og lyd.. Problemet er som følger: I går skulle jeg koble opp PC til hjemmekinoen for å se en film, jeg slo av alt og dro hdmi kabelen utav CanalDigital tuneren min og satte denne i PC'en, satte så på receiver og tv, fikk bilde og lyd og så filmen.. MEN da jeg etterpå satte kabelen tilbake i CD tuneren for å de tv, fikk jeg hverken bilde eller lyd! Dette skjønner jeg lite av, dette oppsettet har jo fungert i over ett år.. Har som sagt feilsøkt en del, og finner ingen feil på noen komponenter, men CD tuneren koblet via hdmi til receiveren gir ikke bilde/lyd uansett hvilken inngang jeg velger på receiveren. MEN CD tuneren fungerer når den kobles rett i tv (hdmi) Har sjekket de fire hdmi inngangene på receiveren ved å koble bluray spilleren til hver og en av disse, og alle ser ut til å fungere. Det virker ikke som om receiveren får signal fra tuneren, det står "sat" i displayet, men får ikke noe info om signalet som kommer inn, altså intet signal inn.. dette er jo litt rart når jeg får lyd og bilde når jeg kobler tuneren rett i tv.. Kan PC'en være roten til problemet? noe med oppløsning eller noe? Oppsettet er som følger: Receiver: Samsung HW-C500 TV: Samsung LCD Tuner: CanalDigital HD103-C PC: Samsung RV520 (laptop) Endret 9. oktober 2011 av cd32 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvis du vil sjekke om det er dekoderen som har problemer eller ikke, kan du ta en fabrikkreset. Dette gjøres ved å slå på dekoder, vent til det står "p1" eller "p x" hvor x er et tall mellom 1 til 1000. Når dette er gjort, tar du ut kortet av dekoderen og trykker INFO 2 ganger. Derreter trykker du pil høyre og OK. Se da hva som skjer. Husk å bare bruke HDMI eller SCART, ikke bruk begge samtidig. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Takk for svar Prøvde dette, men i og med at tuneren fungerer når jeg kobler den rett i tv, trodde jeg ikke dette ville fungere og det gjorde det ikke.. desverre.. Sjønner ikke hva det kan være, jeg har jo bare tatt ut en ledning og satt den i igjen.. sukk.. helt tragisk å se på tv med lyd KUN fra tv EDIT: Bare for å kort oppsumere problemstillingen: - Alle HDMI inn på receiveren fungerer (testet med bluray spiller) - CD Tuner sender ut signal på HDMI ut (virker ved direkte tilkobl. til tv) Men "CD tuner -> hdmi -> receiver" fungerer altså ikke, uansett valg av hdmi inngang. Dette fungerte feilfritt i 14mnd. inntil jeg altså koblet min nue bærbare til receiveren med kabelen som pleier stå i CD tuneren.. Endret 9. oktober 2011 av cd32 Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 ..ingen? Regner med Samsung henviser meg til CanalDigital, og at CD sier at så lenge tuneren virker ved direkte tilkobl til tv, så er det ikke noe de kan gjøre.. sukk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå