Gå til innhold

Guttetur til Svalbard - Hva bør vi gjøre, og når bør vi dra?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og noen kompiser tenkte vi skulle ta oss en tur til Svalbard. Hvorfor Svalbard lurer du? Hvorfor ikke lurer vi :) Vi er lei syden og liker å reise til steder folk flest ikke reiser til.

Det jeg lurer på nå er når på året det er bra å reise til Svalbard og hva vi bør få med oss mens vi er der. Jeg ser for meg at vi ønsker å være der i 3-4 døgn.

Noen gode tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scooter-safari til Barentsburg (Russisk by der oppe) vil jeg varmt anbefalt. Prøv å få til en avtale om å ikke dra med en veldig stor gruppe, så blir det mye morsommere.

Gruvene er vel ganske vanlig å dra til.

Vi var der i påsken. Da får du oppleve et kaldt og snøfyllt sted, samtidig som det ikke blir _for_ ekstremt for oss søringer. Ser ikke helt poenget med å dra drit på sommerstid. Man drar dit jo for å oppleve noe vi ikke har her hjemme.

Videre bør vel hundesledesafari prøves. Tror vi fikk parvis utdelt hvert vårt 6-spann eller no. Den ene veien sitter du i pulken og vennen din styrer, også bytter dere på vei tilbake fra den varme forvokste lavvoen der dere har spist varm mat og drukket varm drikke.

Forøvrig, vet ikke om det er sånn hvert år, men da jeg var der, hadde en studentgruppe laget en snøhule bak et hotell som er i Longyardbyen. Fantastisk å se hvor mye morro man kan gjøre ut av en snøhule.

Endret av r2d290 waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...