Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forskjellen på ''Sosial verdi'' og ''Sosial status''

Hva har størst betydning i sjekking av jenter?  

15 stemmer

1. 1. Sosial verdi eller sosial status?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt har det med flaks å gjøre. Oppdragelse, foreldre, hvilket samfunnslag du er født inn i, personlighet, skolegang, omgangskrets osv osv. Med andre ord: Flaks og tilfeldigheter.

Det eneste du nevner som jeg mener har noe å si der, må være oppdragelsen. Resten er ingen hindring for å få seg høy status.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis noen hindring, men det er klart det påvirker mulighetene, og er med på å forme en som menneske. Det blir helt feil å undervurdere betydningene av det.

Nå står jeg fortsatt på at om man har lav eller høy status har fint lite med om man er et skikkelig menneske eller ikke å gjøre. Jeg bryr meg langt pokkerivold om dette, og synes det bare blir overfladisk og lite reflektert.

Lenke til kommentar

Begge deler, såklart.

Så superbra, da! Du har forstått det! Du bruker en haug med unødvendige meninger her om oppdragelse og foreldre og barndom osv. Så spør vi hva du snakker om, om du snakker om Sosial Verdi eller S. Status... Jeg begynte å le irl da du nevnte at du nå snakket for begge deler... Hvordan er det mulig!?!?!? Det er to HELT forskjellige ting, du kan ikke sammenligne de annet enn at det HØRES likt ut.

Sosial STATUS er noe du får via FYSISK påvirkning på andre.

Sosial VERDI er noe du får via PSYKISK påvirkning på andre.

Sosial VERDI og Status er det FØRSTE jentene ser etter når de ser en ny person. Åja, det betyr ikke en dritt? Neivel... :roll:

Lenke til kommentar

Hvorfor lager du tråder????? please svar på deT? hvorfor lagde du denne tråden? Jomfru og ukysset er du vell og, og etter alle de 20 + trådene dine er du HVERTFALL ikke den rette til å gi noen som helst tips, eller tro at du egentlig vet noe som helst. Jesus H christ on a stick.

Endret av Quakecry waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begge deler, såklart.

Så superbra, da! Du har forstått det! Du bruker en haug med unødvendige meninger her om oppdragelse og foreldre og barndom osv. Så spør vi hva du snakker om, om du snakker om Sosial Verdi eller S. Status... Jeg begynte å le irl da du nevnte at du nå snakket for begge deler... Hvordan er det mulig!?!?!? Det er to HELT forskjellige ting, du kan ikke sammenligne de annet enn at det HØRES likt ut.

Sosial VERDI og Status er det FØRSTE jentene ser etter når de ser en ny person. Åja, det betyr ikke en dritt? Neivel... :roll:

Ja, sosial verdi og status er kanskje det første de trangsynte brødhuene du er ute etter ser etter, men selv holder jeg meg langt unna slike idioter.

Ta imot råd fra en uerfaren 16-åring som har lest masse piss i et par bøker, og attpåtil ikke forstått helt hva han har lest gidder jeg hvertfall ikke. Kom deg ut i den virkelige verden, så ser du kanskje at ting ikke alltid fungerer etter en oppskrift, og at folk er forskjellige. Makan...

Lenke til kommentar

Da har det skjedd en misforståelse her.

Jeg er stadig vekk ute og rundt omkring og anvender teorien i praksis, og det fungerer bra.

Sosial status og Sosial verdi er noe ALLE jenter ser etter i en gutt, og din Sosiale verdi og status blir satt etter bare 5 min. av deres første samtale, og det påvirker det videre om hvaslags type forhold du har med jenten.

Men kos deg med å si at Sosial status og Sosial verdi er for idioter, du vet tydeligvis ikke hva du snakker om, og det er bare koselig og morsomt for oss som vet hva det er, å lese om :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sosial status og Sosial verdi er noe ALLE jenter ser etter i en gutt, og din Sosiale verdi og status blir satt etter bare 5 min. av deres første samtale, og det påvirker det videre om hvaslags type forhold du har med jenten.

Nei..? Altså, det er sikkert en liten prosent som legger all vekt på sosial status eller verdi. De fleste jenter ser på personlighet og utseende, ikke på den sosiale rangen din.

Håper virkelig ikke noen tror på noe sånt, haha.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er stadig vekk ute og rundt omkring og anvender teorien i praksis, og det fungerer bra.

Du er 16 år gammel og er "stadig vekk ute og rundt omkring og anvender teorien i praksis"? Kom gjerne med eksempler, dette virker svært interessant!

Hvor har du dette fra? Det er jo helt fantastisk at DU vet hva ALLE jenter ser etter i en gutt! Kan du gå på vannet også?

Men kos deg med å si at Sosial status og Sosial verdi er for idioter, du vet tydeligvis ikke hva du snakker om, og det er bare koselig og morsomt for oss som vet hva det er, å lese om :thumbup:

Det er også veldig morsomt for oss som faktisk har opplevd litt av det virkelige liv å lese alt våset du kommer med! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så fantastisk at du vet hva jeg vil ha, jente som jeg er. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Begge deler, såklart.

Det var ikke så vanskelig, var det vel? Selv om jeg syns definisjonen var noe lodden så skal jeg labli å hakke og heller komme til saken, nemlig at jeg stort sett er komplett uenig med deg.

Jeg skal gi deg at sosial status/verdi/hvadunåvilkalledet er viktig, men der stopper også enigheten.

Du skjønner, jeg definerer sosial verdi som noe ganske annet og mye enklere, nemlig hvor reaktiv man er i forhold til andre. Jeg kjenner en del mennesker jeg vil anse for å ha høy sosial verdi, og felles for de alle er at de reagerer svært lite på ytre påvirkninger. Derimot skaper de mange reaksjoner, og spesielt en jeg kjenner kan få folk til å snu seg og glane bare han går inn i et rom.

Det er en del forskning som indikerer at vi ubevisst måler et individs plassering i det sosiale hierarkiet på denne måten, og logikken bak påstår at vi tillegger slike individer høy verdi fordi vi på ett eller annet plan trekker den slutningen at det må være noe spesielt med vedkommende siden h*n kan tillate seg å oppføre seg på "den" måten og skaper såpass mye reaksjoner som h*n gjør.

Videre setter de gjerne folk i en tilstand der de føler et behov for å bli likt av dette utrolig fete mennesket, noe som generelt sett oppfattes som "lavstatus". For å sette det på spissen: tenk på den verste rævsleikeren du kjenner, en som ville solgt sjela si, begge armene og et bein for å bli likt, og tenk så på hva du syns om vedkommende. Jeg tipper sjansen er ganske stor for at du assosierer mennesket med negative følelser, og selv om du kanskje ikke misliker vedkommende helt åpenbart så tviler jeg på at du er like imøtekommende mot hun/ham som du er mot bestekompisen/venninna.

Til slutt noe som muligens vil utløse ville protester hos "guruen": Alle disse høyverdi-menneskene jeg kjenner har en annen fellesnevner, nemlig at sosial status/verdi bryr de midt i ræva. De er ydmyke, behandler stort sett absolutt alle likt og begrep som "sosial verdi" er nærmest et ikke-tema.

Til slutt kan jeg legge til at det å være panisk opptatt av sosial status/verdi/hvafaen tyder på at man er i en reaktiv tilstand der dette er viktig for en, altså oppskriften på epic fail. Det er greit å vite at det er der, da ting tyder på at det er en del av psyken vår, men å analysere det opp, ned og i mente er bare uproduktivt og fører til overfokusering på unødvendige detaljer.

Ha en fortsatt fin dag, Luiz :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...