Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forskjellen på ''Sosial verdi'' og ''Sosial status''

Hva har størst betydning i sjekking av jenter?  

15 stemmer

1. 1. Sosial verdi eller sosial status?

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er viktigst i å ''sjekke opp'' jenter?

Som ALLE bør vite før de fyller 13, (jeg er 16), så er Sosial verdi og Sosial status langt i fra det samme, det kan føles likt i sammenligning, sånn som man sammenligner at Blått og Rødt er de eneste fargene, og er det motsatte av hverandre, som at man sier at Venstre er det motsatte fra Høyre, pga. dens fysiske effekt.

Man sier at opp er det motsatte som ned, og her går vi over på noe mere logiske felter. Noen mener at A er det motsatte av B og omvendt. Mange mener at svaralternativ 1 og 2 er brødre eller søstre, og at Smilyen :-) og :-D kan tolkes helt likt, eller helt forskjellig.

Men det er mye større avstand på Sosial Verdi, og Sosial Status, det er INGEN likhetstegn, og jeg vil vite deres meninger...

Leste dere trådens overskrift og tenkte ''Men det er jo det samme'', da har dere ikke noe her å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Langt og fint førsteinnlegg, men det minner meg litt om et maraton i stortingsdebatter. Mye tåkeprat og lite konkret, med andre ord.

Jeg savner blant annet trådstarters definisjon på disse begrepene han kaster om seg med, slik at vi faktisk vet hva vi diskuterer. Jeg har f eks min definisjon av hva sosial verdi er og hvor viktig det er i forhold til å sjekke jenter, men hvis mister Luis Angel Zapico tror det hører inn under sosial status vil vi få en lite fruktbar debatt. Dessuten er det ikke alle som vet hva sosial status er, eller bruker helt andre begreper på det og trenger et spark i riktig retning, så en definisjon hadde helt klart vært ønskelig.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sosial verdi og status er de to viktigste ''inngrediensene'' i et suksessfult liv personlig, så at folk sier at det er tull som bare idioter går rundt med, det viser jo at de er idioter selv, fordi sosial verdi og status er noe vi har og kan forbedre, og gjøre værre. Veldig kult at folk viser sin sosiale verdi og samtidig /selvom det ikke er det samme/ sosiale status, så altfor lavt, ved å si: ''Sosial verdi og status er dumt''. Slike ting liker jeg å lese på en dårlig dag, fordi slike utsagn uten peiling på tema og uten kunnskap om hva det er, gjør meg i godt humør.

Men når vi skal være seriøse, så vil jeg også ha seriøse svar.

Lenke til kommentar

Du er klar over at ikke alle er enige i hva som gjør livet deres "suksessfult", ikke sant? Mennesker er forskjellige, og det burde selv en 16-åring ha lært.

Jeg kunne gjerne også tenke meg en definisjon fra trådstarter på disse begrepene, samt en begrunnelse for hvorfor vekommende synes dette faktisk er viktig. Hva oppnår du med det?

Lenke til kommentar

Sosial verdi og sosial status er to helt forskjellige ting, og jeg vil ikke synke så lavt som å tro at det er det samme.

Sosial verdi er viktig innen sjekking for å få langsiktige forhold, mens sosial status gir deg rekord i antall ONS.

Jeg anbefaler dere å lese om disse tingene FØR dere diskuterer.

...og igjen feiler du hardt på å definere hva sosial verdi og status er, ut over at det ene er "noe" som tilsynelatende kan skaffe deg langsiktige forhold mens det andre er "noe" som vil gi deg rekord i antall ONS.

Jeg er fristet til å tro at du ikke har peiling selv og bare slenger rundt deg med fancy ord du har lest et sted, men jeg skal legge den ballen død og forsøke å gi deg et "seriøst" svar.

Her er nemlig problemet: i min verden er sosial "verdi" og "status" i beste fall samme ting sett fra to forskjellige vinkler, og ikke beinhardt adskilt slik du påstår. Jeg oppfatter de som sammenflytende/like begreper og har en rimelig klar definisjon på hva jeg legger i sosial verdi, men siden du mener de er adskilt med en tre meter tykk betongvegg så vil det antagelig bli en resultatløs diskusjon fordi vi har vidt forskjellige utgangspunkt. Derfor etterlyser jeg en klar definisjon på hva du legger i disse begrepene, og gjerne en forklaring på hvorfor du mener de bør skilles.

Hvis du ikke klarer det så er det vel flere som bør lese litt om "disse tingene"...

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er poenget. Du er også en av de mange uheldige sjelene som tror at disse to ferdighetene står nære hverandre og bruker over 500 ord på å fortelle så og si ''tull''.

Folk mener at VERDI og STATUS i det SOSIALE er det SAMME eller veldig nære ferdigheter som går over og rundt hverandre og har en påvirkning. Men sannheten er at disse ferdighetene er så langt fra hverandre, men samtidig så nære, men langtifra like.

F.eks. små barn sier at Blå er det motsatte som Rød. WTF!?

Jeg forstår de, fordi det de omtaler er det samme, det er farger. Det er en likhet, men det er fortsatt ikke det motsatte av, eller i slekt, eller ''venner'' eller andre idiotiske utsagn.

Sosial Verdi og Sosial Status er begge under samme ''katagori'' de er begge '' farger'', men her er de betegnelser under SOSIALE FERDIGHETER.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er poenget. Du er også en av de mange uheldige sjelene som tror at disse to ferdighetene står nære hverandre og bruker over 500 ord på å fortelle så og si ''tull''.

Folk mener at VERDI og STATUS i det SOSIALE er det SAMME eller veldig nære ferdigheter som går over og rundt hverandre og har en påvirkning. Men sannheten er at disse ferdighetene er så langt fra hverandre, men samtidig så nære, men langtifra like.

F.eks. små barn sier at Blå er det motsatte som Rød. WTF!?

Jeg forstår de, fordi det de omtaler er det samme, det er farger. Det er en likhet, men det er fortsatt ikke det motsatte av, eller i slekt, eller ''venner'' eller andre idiotiske utsagn.

Sosial Verdi og Sosial Status er begge under samme ''katagori'' de er begge '' farger'', men her er de betegnelser under SOSIALE FERDIGHETER.

Jaddah...

Jeg har en viss ide om hvor du har fått dette fra, og hvis jeg har rett så er det du som er ute og sykler. Men ja, sparke liv i døde hester osv.

Jeg gjentar det både jeg og Shirmah har sagt over et par-tre-fire poster nå: Vi etterlyser din egen definisjon av sosial verdi og sosial status, noe som burde være kjempelett å knotte ned hvis du er så brennsikker på hva det innebærer. Dette for å unngå nettopp slike krangler som vi har akkurat nå.

Imidlertid ser du ut til å være mer opptatt av å tåkelegge noe som etter hvert ligner en ganske gapende mangel på kunnskap, og ser heller ikke ut til å være for sjenert til å ty til lavmåls hersketeknikker i håp om å redde din egen ræv og få andre til å dele det de tror uten å bidra med noe annet enn løst vissvass selv.

So put up or shut up.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare for å være litt pirkete: Rød og grønn er motsatte av hverandre. Det samme er blå og oransje. Det var en kjapp avsporing om komplementærfarger.

Videre stiller jeg det samme spørsmålet som har blitt stilt fire-fem ganger her. Hva legger du i disse begrepene?

Lenke til kommentar

"Sosial verdi og sosial status er to helt forskjellige ting, og jeg vil ikke synke så lavt som å tro at det er det samme."

haha.. da synker du laaavt! nok en person som har blitt overbevist om at han vet alt om sjekkelivet, sosial status ol. etter å ha lest en random tekst eller sett et filmklipp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Farken, dine tråder har gått ifra å underholde meg til å irritere meg. Det var morro så lenge det varte Cayagu.. nei, Wendel.. Lûïz.

Edit: For å holde utbruddet mitt on-topic: For noe tull. Disse begrepene du er så glad i er verdt ca like mye som moralprekenene på slutten av Full House-episodene.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...