AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hallooooooo. Jeg lurer på noen ting Jeg er 15 snart 16. mamma og pappa er skilt.pappa betaler 2000 i mnd til meg og søstern min. og får sjeldent penger av mamma til å kjøpe klær o.l, og jeg spiser ikke noe av maten som mamma kjøper, så jeg går som regel og kjøper min egen mat og litt klær med penger som jeg får fra LÅNEKASSEN (stipend) og det er ikke all verden da jeg ser at hun bruker penger på masse dritt som hun for helvete ikke trenger!!! jeg mistenker at hun bruker de pengene selv. men mamma tjener ikke så veldig godt heller, for firamet hun jobbet i,har gått konk.... men, til spørsmålet, har jeg krav på noe ellr alt barnebidraget som pappa betaler til mamma?? Postet av anonym: 309fe2f4e392bd5eb8d0823408440cb7 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 så langt jeg vet har du ikke krav på å adminstrere disse pengene med mindre du kan vise til at mamman din er uansvarlig med pengene som skal gå til deg. så kort: går pengene til deg på en ansvarlig måte? (f.eks klær/mat etc etc) så nei Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 EEEEEEEEEEEee, JA. Hun blir jo sur om jeg spør om hun kan kjøpe busskort til meg! Barnebidraget er jo til for å dekke klær, mat osvosv men hun gir meg aldri penger til klær, kino osv omtrent!!!!!!! Ser hun kommer hjem med masse dritt hun egentlig ikke trenger. Helvete heller Postet av anonym: 309fe2f4e392bd5eb8d0823408440cb7 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 jeg regner med hun kjøper klær til deg i ny og ne, ingenting sier at DU skal få pengene for å kjøpe dette jeg regner med hun kjøper mat til deg, ingenting sier at DU skal få velge maten selv om jeg syntes det er dårlig med busskort, så er vel heller ikke dette en nødvendighet med mindre du MÅ ta buss for å komme til skolen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Hva tror du jeg trenger busskort til a? SÅ KLART FOR Å KOMME MEG TIL SKOLEN! Og nei, hun ahr faen ikke kjøpt noe klær til meg på lenge. fikk ikke en dritt av henne på bursdagen min heller! Postet av anonym: 309fe2f4e392bd5eb8d0823408440cb7 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Regner med at boutgifter fort overstiger 2000kr, så slutt å klag. 3 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Regner med at boutgifter fort overstiger 2000kr, så slutt å klag. så sant så sant og i tillegg vist språkbruken til mr anonym ligner den på forumet når han snakker med mora så vil jeg ikke forvente bedre resultater 5 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Flytt til faren din viss du ikke takler mora di... Eller bare gro deg noen baller og lev med det... Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er 15 snart 16. mamma og pappa er skilt.pappa betaler 2000 i mnd til meg og søstern min. og får sjeldent penger av mamma til å kjøpe klær o.l, og jeg spiser ikke noe av maten som mamma kjøper, så jeg går som regel og kjøper min egen mat og litt klær med penger som jeg får fra LÅNEKASSEN (stipend) og det er ikke all verden da Spiser du ikke maten hun kjøper fordi du ikke vil, eller fordi du ikke får lov? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er foreldrene som er pliktige til å bære utgiftene til barnets oppdragelse (barnelova § 66). I tråd med dette er barnebidrag i praksis et spørsmål om rettigheter og plikter mellom foreldrene, men det er barnet som har rett til å få sine utgifter dekket. Dersom foreldrene misligholder pliktene sine kan bidragsfogden (NAV Forvaltning i fylket) avgjøre at barnet skal få utbetalt bidraget selv, herunder kan det fastsettes at forelderen barnet bor sammen med også skal betale bidrag. Merk at spørsmålet her ikke handler om hvorvidt du får alle pengene eller tingene du har lyst på, men hvorvidt du rent faktisk får dine basale behov oppfylt. Det skal også påpekes at foreldrenes bidragsplikt kommer etter barnets plikt til selvforsørgelse etter loven - jfr. ordlyden i barnelova § 66, "Foreldra skal bere utgiftene til forsyting og til utdanning av barnet etter evne og givnad og etter dei økonomiske kåra til foreldra, når barnet sjølv ikkje har midlar til det" (min uth.). Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hva tror du jeg trenger busskort til a? SÅ KLART FOR Å KOMME MEG TIL SKOLEN! Det er ingen her som er i stand til å lese dine tanker, så vi vet ikke hva du trenger busskort til. Hvor langt unna skolen bor du? Om du bor mere enn 4 km fra skolen så skal kommunen dekke transport for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå