Gå til innhold

Endelig har jeg fått meg ny maskin, men...

Anbefalte innlegg

Jeg har nå satt sammen den nye maskinen min, men jeg har et par problemer:

- Jeg har et Lian Li kabinett og plages med å koble de to ekstra USB kontaktene i fronten av kabinettet til hovedkortet. Jeg har lest manualen, og det står hvor de USB kablene skal kobles til på hovedkortet, men ikke hvilken kabel som skal kobles til hvor. På kablene som skal kobles til hovedkortet står det;

Kabel 1:

DATA+1, DATA-1, VCC 1, GROUND 1 , SHIELD

Kabel 2:

DATA+2, DATA-2, VCC 2, GROUND 2

- Det andre problemet er at CD-brenneren plutselig sluttet med å auto-kjøre CD'r. Jeg har ikke tuklet med noen innstillinger, men jeg har installert et par programmer som har med CD-brenneren å gjøre, kanskje de har endret på noen av instillingene. Jeg har avinstallert begge programmene, men CD-brenneren nekter fortsatt å auto-kjøre CD'r.

Kabinett: Lian Li PC61USB

Hovedkort: Asus P4C800-E Deulxe

CD-Brenner: Plextor Plexwriter 52x/32x/52x

På forhånd takk! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke hvor mye dette hjelper , men;

det er ikke sikkert at fronttilkoblingene på toweret kan kobles til HKèt, jeg

har "nytt" tower (USB2, firewire, lyd ect i front) og nytt HK, men det var ikke mulig å koble dette til HKèt

og det med CDr autostart, jeg kan ikke svare deg sikkelig, men dersom du ikke har formatert og installert etter å ha fått nytt HK, er nok dette vist å gjøre. (har lest det her på forumet en plass)

thats all Ive got

, lykke til

Lenke til kommentar

Har ikke ASUS P4C800 HK, men ASUS P4P800 Deluxe. Dersom ditt HK har samme beskrivelse på pinnene for USB 5, 6, 7 og 8 på hovedkortet skal kontakten fra LianLi kabinettet på følgende plasser.

• Kabel 1 kobler du på usb5

VCC 1 skal i pinnen USB+5V

DATA-1 skal i pinnen USB_P5-

DATA+1 skal i pinnen USB_P5+

GROUND skal i pinnen GND

SHIELD kan du glemme

Kabel 2 kobler du på usb6

usb_5 og 6 er to parallelle rekker med pinner (4 og 5) rett bak PCI kontaktene.

Jeg regner med at du har kontakter der en og en plugg er løs (fra LianLi kabinettet).

Dette funket med en gang på mitt kabinett, Antec Sonata.

Lenke til kommentar

Bolson, jeg skal sjekke det etterpå, men jeg tror det er sånn du sier. Det viktigste for meg nå er å få CD-brenneren til å auto-kjøre CD'r igjen. Den virket i starten, men nå nekter den altså å kjøre. Jeg finner ikke ut av det. Noen andre som har noe forslag?

Edit: dette er vel kanskje feil forum å spørre på.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1111017#1111017

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...