Gå til innhold

flytting av Bilder i lightroom 3

Anbefalte innlegg

Jeg har foretatt en flytting av en del bilder fra en ekstern harddisk til min imac. Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg ønsket hele året 2010 på en plass, i dette tilfellet på Imacen min.

Jeg har hørt at så lenge man flytter fra lightroom, så skal det gå bra. Det er bare det at en del av bildene mangler de endringene jeg gjorde med dem.

Andre ting jeg lurer på ifbm flyttinga:

Flagga følger vel ikke med kanskje?

Hva med de bildene jeg har "croppa"?

Hva med "virtual copies"?

Hva kan jeg ha gjort galt? På den eksterne harddisken ligger fremdeles de endringene jeg gjorde på bildene. Går jeg derimot til imacen der jeg flytta bildene, så ligger ikke endringene der.

Er det noen som har noen erfaringer og triks jeg kan gjøre for å fikse det?

Eller må jeg virkelig gjøre arbeidet på nytt?

Er veldig takknemlig for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du åpnet Lightroom og flyttet mellom stasjonene i biblioteket der..

Det du kan prøve å gjøre er å H-klikke på den mappen du flyttet alt til og velg synkroniser/oppdater mappe, Lightroom vil da søke etter endringer og tilby deg å oppdatere mappen.

Og igjen, dette må gjøres i Lightroom :-)

Lenke til kommentar

Du flytter til denne imacen din, har du Lightroom på den også samma catalogen eller en annen catalog?

Husk at i Lightroom så gjøres ikke endringer på selve bildet.

Kan det tenkes at jeg har 2 kataloger? 1 for imac og 1 for ekstern harddisk? Og at dette medfører feil når jeg flytter bilder? Skal ut nå, men ser på forumet senere i kveld:)

Takk så langt!

Lenke til kommentar

Hvor bruker du denne eksterne harddisken din? Har du den tilkoblet imac eller annen maskin?

Hvis du bare har flyttet mappene inne i LR under libary og folders skulle det ikke vært noe problem og alt skulle dukket opp av seg selv.

Ville prøvd å gjøre som baarsk tidligere nevnte. Det å høyre klikke og velge "syncronice folder". Da skal alle bilder som ligger i mappen legge seg inn.

Hvis du har bilder du bare har "remova" vil de også komme tilbake ved å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Hvor bruker du denne eksterne harddisken din? Har du den tilkoblet imac eller annen maskin?

Hvis du bare har flyttet mappene inne i LR under libary og folders skulle det ikke vært noe problem og alt skulle dukket opp av seg selv.

Ville prøvd å gjøre som baarsk tidligere nevnte. Det å høyre klikke og velge "syncronice folder". Da skal alle bilder som ligger i mappen legge seg inn.

Hvis du har bilder du bare har "remova" vil de også komme tilbake ved å gjøre dette.

Den eksterne hardisken ble brukt som en lagringsenhet før jeg fikk imacen. Året 2010 ble derfor delt i to, noe jeg ser er dumt. Egentlig burde jeg vel lagt alt over på imacen slik at jeg hadde alt på samme sted?

Får ikke dette til å funke. Er det ikke noen annen måte jeg kan kopiere over de endringene jeg gjorde på bildene?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har hele mappestrukturen er jeg redd for at du ikke får fram endringer og metadata.

Sånn skal mappestrukturen se ut "2010".

post-151946-0-63755900-1318195826_thumb.jpg

Det du kan gjøre hvis du har tilgang til originalfilene er og flytte dem på nytt, enkleste er og flytte dem som en backup-operasjon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...