tho_kva2 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Når jeg prøver å slette "C:\Program Files" så får jeg beskjed om "you require permission from TrustedInstaller to make changes to this folder" Hvordan får jeg permission til den? Jeg får ikke lov til å endre permissions på min egen bruker til mappen "C:\Program Files". Admin delen av brukeren min har full tilgang, men hvordan får jeg brukt admin til en mappe? Endret 10. oktober 2011 av tho_kva2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 http://www.kvasir.no/alle?ezpz_hint_dummy_input=Skriv+inn+s%C3%B8keord&q=change+program+files+path Ser noe relevant ut: http://en.kioskea.net/faq/1328-change-the-default-installation-folder-c-program-files Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Det hjalp dessverre lite, prøvde å restarte for å se om den trengte det for å flytte filer over eller noe? men ingenting skjer, prøvde å installere noe nytt selv da så tar den i den gamle mappen på C: mens jeg har satt D: jeg prøvde også å endre alle andre program files pathene der inne til D: istedenfor C: Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det vil ikke bare funke å bytte mappe, uten å først avinstallere og så installere programmene på nytt. (kan jo være du kan få det til å fungere med å flytte hele mappen fysisk og så endre i registret etc, men tror det er VELDIG tidkrevende). Og det er greit å sjekke om alle programmer etc du installerer, faktisk legger seg på den andre partisjonen, altså D. Noen filer havner uansett på C, men mesteparten skal havne på D partisjonen. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Det vil ikke bare funke å bytte mappe, uten å først avinstallere og så installere programmene på nytt. (kan jo være du kan få det til å fungere med å flytte hele mappen fysisk og så endre i registret etc, men tror det er VELDIG tidkrevende). Og det er greit å sjekke om alle programmer etc du installerer, faktisk legger seg på den andre partisjonen, altså D. Noen filer havner uansett på C, men mesteparten skal havne på D partisjonen. Greit nok at noen havner i C, men jeg vil ha den store tynden på D siden det rett og slett ikke vil bli plass til alt på C. Har tenkt å bare ha tunge programmer liggende der ; ) Hva mener du at jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 De fleste programmer lar deg velge hvor de skal installeres, så etter du har avinstallert alle programmene dine, velger du bare å installere dem på D: når du installerer dem på nytt. Samme med spill osv også. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 De fleste programmer lar deg velge hvor de skal installeres, så etter du har avinstallert alle programmene dine, velger du bare å installere dem på D: når du installerer dem på nytt. Samme med spill osv også. Jaja, det er alltids en løsning, men den er lettvint nå, men jeg kommer til å bare gjøre som alltid å trykke next -> next.. på de og glemme, så installeres de på C: så må jeg avinstallere og installere på nytt.. tungt så skulle gjerne endret på dette hard og brutalt i windows!? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Du kan kopiere over alt av programmer, men ingen snarveier vil virke da filene ikke vil ligge på det samme stedet som de var. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Du kan kopiere over alt av programmer, men ingen snarveier vil virke da filene ikke vil ligge på det samme stedet som de var. Ja, men for hver gang jeg installerer så må jeg da flytte de over manuelt etterpå.. Er det mulig å trikse litt og lage junctions for å lure windows til å tro at mappen er der, men i realiteten så er det bare en shortcut til D? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 mklink /d "C:\programfiler" "D:\programfiler" Noe som dette kan fungere. Garanterer ingenting. Sjekk om programfiler er skrevet på samme måten på PCen din. Mulig du også må bytte om C og D for at det skal virke. Ta en backup før du gjør dette, da det kan slette data Lenke til kommentar
eXa Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Må si jeg ble litt nysgjerrig på hvilke programmer du bruker som tar tilsammen nærmere 100gb med plass? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Nå er det veldig lenge siden jeg brukte windows, men jeg mener å huse at det er mulig å endre variabelen %programfiles% til å peke fra C:/program files/ til hvor som helst. Har windows fått støtte for symbolske linker enda? Isåfall bør det fungere. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er støtte for symbolske lenker fra og med Windows Vista. mklink.exe Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) .. Endret 10. oktober 2011 av tho_kva2 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 mklink /d "C:\programfiler" "D:\programfiler" Noe som dette kan fungere. Garanterer ingenting. Sjekk om programfiler er skrevet på samme måten på PCen din. Mulig du også må bytte om C og D for at det skal virke. Ta en backup før du gjør dette, da det kan slette data Om jeg endret på C og D så lagde den en snarvei, men når man prøver å åpne den mappen/snarveien så kommer det feilmeldin "D:Program Files refers to a location that is unavailable[...]" Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Om jeg endret på C og D så lagde den en snarvei, men når man prøver å åpne den mappen/snarveien så kommer det feilmeldin "D:Program Files refers to a location that is unavailable[...]" Du må kopiere over program filene dine til D, om du ikke har gjort det enda. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Om jeg endret på C og D så lagde den en snarvei, men når man prøver å åpne den mappen/snarveien så kommer det feilmeldin "D:Program Files refers to a location that is unavailable[...]" Du må kopiere over program filene dine til D, om du ikke har gjort det enda. ahh, okey x) får prøve det nå da Skal jeg slette mappen som ligger på C? Endret 10. oktober 2011 av tho_kva2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå