Wackass Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Hei, jeg har et problem. og ville vært fint om noen kunne se på problemet. Når jeg starter pcen så starter den greit, kommer forbi hvor du er på hovedkort fasen, der hvor man kan gå inn i BIOS. men idet pcen skal laste inn oprativsystem ( windows 7) så stopper den. og her kommer det rare. det som kommer er en bindestrek som blinker, men i midten av skjermen er det ett grønt rektangel med en rosa prikk inni som blinker av og til. Slik står pcen. jeg har prøvd å restarte og dra ut kabler, uten tegn til forbedrelse. om folk stusser på hvordan rektangelet med prikken ser ut så kan jeg få lasta opp et bilde snarest! Takk på forhånd! Endret 9. oktober 2011 av Wackass Lenke til kommentar
Wackass Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 - Gjort noe spesielt med den? - Endringer i hardware? - Har det fungert før (eller er det en ny installering av OS)? Hvis du ikke har gjort noenting, så kan det være feil med harddisken. Det kan også være noe med rambrikkene, da det hender at de dør innimellom. Prøv å bytt ut i alle mulige kombinasjoner (dvs. at det kanskje nå er x-ram1-x-ram2, så kan du endre til ram1-x-ram2-x osv.). Evt. prøv f. eks live boot med Ubuntu el.l. for å se om PCen faktisk klarer å kjøre normalt. Hvis det går fint ville jeg prøvd å lese dataene på harddisken i live boot eller evt. i en annen PC om du ikke får til live, for å se om dataene er lesbare i det hele tatt. Hvis de er det så kan du prøve å ta backup og reformatere og reinstallere OSet. Kan være mye rart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå