Encoded Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Heisann! Jeg har planer om å bygge meg en enkel hjemmserver som hovedsakelig skal brukes til FTP, epost, webhosting, og muligens noen gameservere (minecraft feks). Opplegget jeg har satt sammen så langt: Kabinettet shipper med en 150W PSU, men dette er kanskje litt i minste laget? Jeg har sett litt på denne som et alternativ - liker at den er modulær. Jeg gikk for Intel i3 2105 istedenfor 2120 siden 2105 shipper med langt bedre integrert grafikk (HD3000 vs HD2000) Videre har jeg valgt dette hovedkortet, men vurderte også dette (kom til at jeg ikke trengte bluetooth og wlan). Jeg vil gjerne holde prisen og støynivået innen rimelighetens grenser Er jeg på rett spor eller er det noe tøys her? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 150W hørtes fryktelig lite ut, men tror ikke du trenger rare greiene når du ikke skal ha et skjermkort. Uansett ville jeg ha spandert på meg en ordentlig PSU da en shitty PSU vil gjøre livet ditt veldig mye vanskeligere. Hardwaren ser fin ut den. Vil klare å kjøre endel spillere på 4GB-ram for MC-server. Lenke til kommentar
Encoded Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Takker for raskt svar Du har nok rett, 150W høres egentlig latterlig lite ut. Da blir det nok SEASONIC M12 II 520W MODULAR PSU, men hvis noen vet om en alternativ PSU som også er modulær (og kanskje litt svakere) til samme eller en lavere pris så er jeg veldig takknemlig for å få høre om det EDIT Vil bare legge til at jeg endrer til kabinettet SILVERSTONE SUGO SG05 MINI-ITX BLACK 300W som kommer med en 300W PSU, litt knapt men jeg tror det skulle holde. Endret 9. oktober 2011 av Encoded Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå