AlexsizBaran Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hei! Har nettopp fått meg superbredbånd fra "GET" 50mb nedlasting og 5mb opplasting. Jeg bruker et trådløst Dlink ruter (DIR-655). Fram til nå har jeg alltid hatt nett fra telefonlinjen til Telenor, men jeg ville øke hastigheten så derfor byttet jeg over, nå bruker jeg strømnettet til "GET". Problemet mitt nå er det at jeg har en "Dreambox" dekoder hjemme "800HD" jeg må få oppdatert den og jeg trenger da nett på den, jeg kobler nett-ledningen direkte fra den trådløse ruteren og inn til Dreamboxen, jeg har prøvd og testet nette på Dreamboxen, det står at lan er ok, DHCP er aktiv og at ip er grei, men så stopper den på DNS der det står at det er noe gale med DNS'en, jeg har prøvet og skrive DNS serveren til trådløseruteren inn men det funker ikke, jeg har også "CISCO" modem som er da "GET" sitt modem, det manglet trådløs så jeg måtte kjøpe trådløst ruter i tillegg. Har prøvd og koblet ledningen direkte fra "GET" modemet og inn til "Dreambox" dekoderen, men det funker heller ikke, så jeg får rett og slett ikke nett på "Dreamboxen" Lurer på om det er noe med porter og gjør eller noe med at GET blokkerer "Dreambox" fordi de har kabelTV, jeg har også kabelTV fra GET. Har dere noen erfaringer med Dreambox eller D-link ruteren så jeg kan få fikset dette? Takk for all svar . Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Om du har mulighet så kanskje du kan prøve en annen DNS som f. eks Googles? Get har hatt litt problemer med deres DNS-server i det siste, men virker som om det kun har vært mot Google-tjenester. Lenke til kommentar
AlexsizBaran Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Nå er ikke jeg så god på dette da, men vil du at jeg bare skal finne noen dns servere på nett, å skrive dette inne på Dreamboxen, eller må jeg gjør noe i selve ruteren 192.168.0.1 ? dette er da D-linken, har ingen peiling på dns serverne til Get. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Tviler på at Get driver og blokkerer noe mot Dreambox. Har du prøvd å legge enn IP manuellt på DB? Altså alle data som skal til (IP, Gateway, DNS, Subnet). Ellers så skal jo DB få IP når du plugger strøm inn samtidig som du holder inne power-knappen (tror jeg det var) i noen sekunder for flashing, hvis det er det du skal gjøre. EDIT: Som DNS kan du bruke samme som default gateway (IP-addressen til routeren din) Endret 9. oktober 2011 av madammim Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Om det er mulig å skifte DNS på Dreamboxen, så er det kanskje greiest. Er det veldig vanskelig så kan det være like greit å gjøre det på routern også. Merk at om du skifter DNS så vil tredjeparten få tilgang til din nettverkshistorikk. DNS er en slags telefonkatalog hvor den sjekker hvilken IP-adresse det-og-det domenet har, så den veit hva du surfer på f. eks. Google DNS og OpenDNS er de mest populære alternativene. Om det fungerer på andre maskiner i huset så kan det være feil på oppsettet av nettverksinnstillinger, og da ville jeg ikke anbefalt å bytte DNS. How to change DNS on Dir-655. Lenke til kommentar
AlexsizBaran Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Tviler på at Get driver og blokkerer noe mot Dreambox. Har du prøvd å legge enn IP manuellt på DB? Altså alle data som skal til (IP, Gateway, DNS, Subnet). Ellers så skal jo DB få IP når du plugger strøm inn samtidig som du holder inne power-knappen (tror jeg det var) i noen sekunder for flashing, hvis det er det du skal gjøre. EDIT: Som DNS kan du bruke samme som default gateway (IP-addressen til routeren din) Har gjort det du sa nå, fikk IP på den ja 192.168.101 står det på displayskjermen, DNS'en er OK nå! supert! Tusen hjertelig takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå