Dufen Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Min mor kjøpte på tirsdag en laptop på Elkjøp Tromsø som nå viser seg å være nær sagt ubrukelig. Det var en type vare merket med "utgår" og ble solgt til henne for 3700 kontra normalpris på 4995. Dataen er særdeles mye tregere enn man kan forvente av en ny laptop og harddisken lager lyder som alldeles ikke skal være der. Dataen ble levert i eska med kun styrofoam rundt for å beskytte den inne i eska og all tape og plast som er på en data når den er ny var borte. Strømledninga var også "naken" uten innpakning og bar preg av å ha vært ute av eska. Foranledningen var at en dame skal ha kjøpt denne dataen og funnet den for stor til hennes formål som var mye reising og derav var den etter sigende for stor for henne. Dataen skal ikke ha blitt brukt ifølge selger... Hvilke forhåndsregler tar vi nå for å heve kjøpet? KAN vi heve kjøpet? Endret 9. oktober 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Elkjøp har da 30 dagers full returrett, så det er bare å levere tilbake... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Ikke på mobiltelefoner eller datamaskiner... Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Vi anser at det ikke er før man får prøve produktet i sitt eget hjem, at man virkelig finner ut om man vil kjøpe produktet eller ikke. Derfor har vi åpent kjøp i 30 dager. Du kan pakke opp og ta i bruk produktet fra første dag, og returretten gjelder fortsatt. Hvis du angrer på kjøpet, kan du levere produktet hos nærmeste butikk og få alle pengene tilbake uansett om du har brukt produktet eller ikke. Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement, samt spill, film og programvare med brutt emballasje. Kan ikke se at dette skal gjelde laptopper... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 På Elkjøp har du 30 dagers full returrett på Laptops, og det er bare å gå tilbake med varen. Tromsø har nylig åpnet ny butikk, så det kan i alt sammen ha vært mulig at en laptop har blitt merket feil - den kan ha stått utstillt i den gamle butikken feks . Hva heter maskinen - hvilken varekode står på kvitteringen? Er mange PC-produsenter som legger ved ørten programmer som kjører i bakgrunnen og gjør maskina treig osv. Uansett så er det bare å dra tilbake og bytte eller få pengene igjen, det er ingen fare og ikke noe vanskelig - men fint om dere opplyser om det med harddisken, så ikke maskina blir satt i butikk og solgt som bvare, men tar seg en tur innom verkstedet for sjekk. Om dere skulle støte på noen vanskeligheter så send meg gjerne en PM, jeg kjenner avdelingslederen på data der. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 På Elkjøp har du 30 dagers full returrett på Laptops, og det er bare å gå tilbake med varen. Tromsø har nylig åpnet ny butikk, så det kan i alt sammen ha vært mulig at en laptop har blitt merket feil - den kan ha stått utstillt i den gamle butikken feks . Hva heter maskinen - hvilken varekode står på kvitteringen? Er mange PC-produsenter som legger ved ørten programmer som kjører i bakgrunnen og gjør maskina treig osv. Uansett så er det bare å dra tilbake og bytte eller få pengene igjen, det er ingen fare og ikke noe vanskelig - men fint om dere opplyser om det med harddisken, så ikke maskina blir satt i butikk og solgt som bvare, men tar seg en tur innom verkstedet for sjekk. Om dere skulle støte på noen vanskeligheter så send meg gjerne en PM, jeg kjenner avdelingslederen på data der. Takk for svaret De får da beskjed om defektene som er på maskinen. Det var så galt at bare å åpne mine bilder tok gjennomsnittlig 1 minutt og 40 sekunder Returrett benyttes i MORGEN! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det var så galt at bare å åpne mine bilder tok gjennomsnittlig 1 minutt og 40 sekunder Høres ut som det er noe feil med maskinen. Hvis harddisken i tillegg lager rare lyder, så er det enda et tegn på at noe ikke helt stemmer. Vil anta at harddisken er delvis defekt (og da er den nok snart fullstendig kaputt). Så det kan være at maskinen er helt fin om harddisken byttes, men som sagt så har du 30 dagers returrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå