Kneipp Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hei Jeg bestilte en komplett pc hos komplett.no for noen uker siden. Jeg så noen lim dråper på skjermkortets agp slot når jeg skulle sette inn en cd-brenner. Skjermkortet satt fast i hovedkortet. Jeg sendte maskinen i retur og fikk denne e-mailen i dag: "Fjernet lim fra agp slot. Testet og funnet OK!" BØR ikke hovedkortet og skjermkortet byttes ut?? eller overreagerer jeg? Jeg synes det, siden skjermkortet satt skikkelig fast i agp slotet med flere "lim" dråper. Det ble vel brukt kniv eller noe til å fjerne det? Hva ville du gjort? Jeg skal nok ringe dem i morgen får mer info.. hilsen Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hmm... Interessant! Hvordan havnet det limet der egentlig? Limer komplett.no grafikk-kort fast i hovedkortet så ingen skal bytte grafikk-kort. Jeg synes du burde få nytt hovedkort og grafikk-kort, men de vet jo ikke om det var du som gjorde det eller ikke. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Nei, det er garantert ikke min feil, og det vet jo komplett.no selv, siden dem "fikset" dette sjøl og merket saken "defekt/reparert vare". Og jeg får ingen regning for denne repareringen(dem har allerede sendt PC-en tilbake) Er det noen som vet om jeg har rett til å kreve å få byttet hoved og skjermkortet? Jeg føler meg ganske sikker på at jeg kan se noen limrester selv om jeg klarer å bytte skjermkort når jeg får maskinen tilbake Frustrert hilsen Lenke til kommentar
2Key Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hei!!! du bør ikke la deg rive ned av komplett, stå på ditt! Men hvis limet har havenet der etter kjøp så tror jeg at komplett ikke har noe ansvar.Du bør absolutt ringe og høre med komplett Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 dette passer under webshop erfaringer.. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Helt riktig. Min feil(men jeg vil gjerne skylde på komplett.no) :wink: Ja, jeg har tenkt å stå på i den saken, dette virker åpenbart. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 De har sikkert limt fast grafikkortet fordi det har løsnet en gang , du skjønner disse millimetrene er ikke alltid helt presis og av og til så hender det at PCI og AGP portene ikke passer ferfekt i forhold til festet på kabinettet (der du skrur fast kortet) dette er noe som er ganske "vanlig" att ting ikke passer helt perfekt til hverandre men som regel går det greit. Har selv vært borte i problemet med att kort ikke passer perfekt , jeg har løst dette problemet med og bøye litt på festemekanismen på det kortet som eventuelt ikke passer helt og som spretter opp/løsner av AGP/PCI sporet. Der ser ut som om at komplett har løst dette ved og ha på litt lim. Så hadde jeg vært deg hadde jeg aldri sendt inn PC da dette er noe webbshoppene ikke gir noe garanti på :sad: , da det egentlig ikke er noe feil, men kun tilpasssing av datautstyr . Så du må nok regne med og få PC-en tilbake akkurat lik som du sendte den. Men det gjør vel ingen ting , den er vel helt i orden ellers :smile: men men skulle du få problemer med att grafikkortet løsner stadig vekk så kan det være en reklamasjonsak og du får ett nytt grafikkort som passer bedre :smile: _________________ Thats IT... [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-06 23:47 ] [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-06 23:49 ] [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-06 23:50 ] [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-06 23:51 ] Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Enig. [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-02-07 04:31 ] [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-02-07 04:32 ] [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-02-07 04:32 ] [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-02-07 04:33 ] [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-02-07 04:33 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Et fastlimt grafikkort, nei det høres uakseptabelt ut. Så upresist skal ikke AGP sporet være. Ville forlangt nytt HK ihvertfall. Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Regner med Komplett har lim fast grafikkortet for at det ikke skal løsne under transport til deg. Ikke så uvanlig for grafikkkort. Regner med du fikk maskinen tilsendt i posten. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Du Zan.. det er var bare et lite problem.. jeg klarte ikke å ta skjermkortet ut! Hvis jeg skulle prøvd det med makt så ville ville jeg rivd agp porten av. Det er det som er jo det egentlige problemet. Men jeg har jo også snakket med komplett.no og dem sa at det skal ikke brukes noe lim i det hele tatt når dem bygger maskiner. I hvertfall ville dem ikke innrømme det.. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Kneipp: Virker alt nå ? I så fall, hvorfor klage ? Eneste du evt kan oppnå er at de muligens etter mye om og men gir deg nytt hovedkort og skjermkort som virker like bra som det du har nå. Videre kommer du til å være uten PC en stund og således taper du på det også. Om alt virker som det skal ville jeg bare sendt de en sint mail der jeg spurte om hvorfor de hadde limet hovedkort og skjermkort sammen... "If it ain't broken, don't fix it" :smile: Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Nå har jeg nettopp snakket med komplett.no, den som fikset maskinen. Han sa at det var ganske vanlig at dem limer skjermkortet slik at det sitter bedre under transport(som noen her nevnte) men innrømmet likevel at dem hadde satt litt for mye lim. Vel, da vet jeg det, end of klaging for denne gang :wink: hilsen Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 HERREGUD as..! Lim = ikke strømførende. Så lenge det ikke ligger over noen komponenter, og gjør at de blir for varme, spiller det ABSOLUTT ingen rolle. Jeg ville bare vært glad for at de tok seg bryet. De bygger jo PC-er for de som ikke vil bygge selv, og de som ikke vil bygge selv, vil sikkert rote minst mulig inne i maskinen? Så de ville dermed sendt den tilbake hvis den ikke virket rett ut av esken. Jeg syenes det er flott at de tar seg bryet med å lime jeg :smile: (Vi som jobber med IT-Drift har kansje et annet syn på saken....? Man blir lei av små bagatellfeil som tar 15min å fikse, og vil heller bare ha noe som garantert virker..? Kansje ikke så viktig det hjemme da, men på jobben så er det EXTREMT viktig...) Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Greit! det visste jeg jo ikke.. Men første gangen jeg ringte support angående lim problemet og spurte om forklaring hva dette var for noe(jeg t.o.m sendte et bilde av de lim dråpene) så skjønte dem ingen ting! Bare send den i retur sa dem.. to support ansatte visste ikke hva det limet var. Dem spurte meg om det muligens kan ha lekket fra prosessor viften eller noe. Så.. hvis dem hadde bare sagt: "Jo det er jo bare lim som skal forsikre at skjermkortet sitter på plass under transport.." Så hadde nok denne tråden ikke eksistert :wink: Men som jeg sa, det egentlige problemet var at jeg ikke fikk skjermkortet ut av agp porten, det var for mye lim, noe komplett.no fyren som fjernet limet, innrømmet. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Denne tråden begynner etter hvert å gå ut på dato, men jeg kan alikevel ikke la være å komme med noen kommentarer til det som er skrevet ovenfor. Kneipp overreagerer så absolutt ikke. At man mottar et elektronisk produkt hvor et av komponentene er limt fast er så amatørmessig som det går an. Hvordan i all verden skal man kunne få skiftet grafikkortet, hvis man ønsker å bytte det etter en stund? Skal man rive og slite, til man sitter med AGP slotten og rester av hovedkortets kretser som ser ut som en avblomstret tulipan? Hva så med det nye kortet? Må du ha en tube med lim klar da også? Hvordan ser det ut etter 4 kortskifter. Dette er tull fra ende til annen. Jeg har reist verden rundt med et TV-kamera og annet elektronisk utstyr til en verdi av ca kr. 700.000!! Dette er utstyr som selvfølgelig er pakket forsvarlig i "flightcases", men dog. Utstyret har vært utsatt for fuktig luft, tørr luft, kulde og varme. Risting i bagasjerommet i bilen på dårlige kjerreveier i mange dager. Mekanisk sett er ikke Tv-kameraet så veldig avansert bygget opp. Aldri har det så mye som løsnet et printkort eller lignende. Så er det sagt. Hvor mange av dere som har skrevet kloke forsvarende ord om limingen/tilpasningen i denne tråden har opplevet at PCI/AGP kortene har vært limt? Aldri vil jeg anta. Da kan man jo også spørre seg om hvorfor DELL, Compaq, IBM og alle de andre ikke bruker lim. De frakter maskinene i akkurat samme emballasjen som det Komplett gjør. Ikke nok med det, men mye av ustyret kommer fra andre siden av kloden uten at noe er "limt". Kanskje det er på sin plass å begynne og lime platene inne i harddiskene også? De skal jo etter hva fabrikkene opplyser ikke tåle noe som helst når det gjelder støt. Nei, Kneip! Har du tid igjen på angrefristen din, så benytt deg av den. Etter min mening har du ikke fått "hel ved" Jeg har handlet fra Komplett i ca 5 år, og har kun ros å gi de. Snakker man i en seriøs tone med de, så er de ikke umulige å ha med å gjøre. Lykke til! Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Kneipp. Jeg er helt enig med Veslemøy. Dette skal du ikke finne deg i. Limte kretskort finner en vanligvis ikke på noe utstyr. Heller ikke på bærbare eller stasjonære PC'er. Det som skal sitte blir loddet og resten skal kunne løsnes med enkle håndgrep. Har du forresten sjekket de andre komponentene? Kanskje hovedkortet er limt til bakplaten...og hva med RAM'en?? :smile: hehe go'natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå