Gå til innhold

Vannskadet mobil låst av forsikringsselskap, mulig å låse opp?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en merkelig situasjon her og lurer på om noen har råd å gi :)

En venn av meg kjøpte en samsung galaxy s2 før sommerferien. vi badet og han hadde den med seg og den ville ikke skru seg på.

Han kjøpte telefonen på en telefonkiosk med bindingstid til telenor, og den utløper til neste år sommertid.

Han fikk en ny på forsikringen MEN fikk beholde den gamle!

Jeg elsker å fikse duppeditter og den SÅ jo fin ut så jeg prøvde hvertfall :)

Det gikk 1 mnd og jeg hadde prøvd det meste, vasket den i vann maaange ganger.

Men så fant jeg ut om en elektro-rens spray som hadde funket for noen tidligere, så jeg kjøpte det beste jeg fant.

Brukte en hel boks med iskald elektro-rens spray og det funket!

Batteriet et kraftig redusert, tar rundt 2-3 dager å lade det helt opp og lader seg ut på 1 dag meen den funker! :)

Miccen på telefonen er dårlig, men ellers er alt greit.

Så da er spørsmålet mitt siden den er låst til operatør (telenor) og jeg har talkmore:

Kan jeg ringe telenor og forklare den situasjonen min og få operatørlåskoden?

Eller hva gjør jeg?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De forskjellige operatørene behandler slike saker forskjellig, derfor er det alltid lettest å rett og slett ringe å spørre selv. Om du får nei på første person som svarer, kan det også fungere å ringe igjen seinere for å håpe på at du er heldigere med den neste personen du snakker med.

Lenke til kommentar

Fant ut problemet..

Forsikringselskapet har blokkert den telefonen av forsikringsmessige årsaker :)

så er det noe håp?

Hvis IMEI-nummeret er blokkert skal det vel noe til, men med det store antall nerder du finner på diskusjon.no bør det absolutt være håp.

Lenke til kommentar

Er "man" på tur til å oppfordre til ulovligheter?

Meg bekjent finnes det vell ikke noen rettspraksis i Norge på at å endre IMEI nummer er ulovlig.

Forsikringssvindel derimot er naturligvis ulovlig, men dersom det stemmer at han fikk telefonen av forsikringsselskapet og ikke «fikk den» («glemte» å sende den til dem, eller ble bedt om å destruere den og ikke gjorde det) så kan jeg ikke se at det er tale om noe slikt.

Forøvrig er det mulig å endre IMEI på denne telefonen (muligens avhengig av hvilken radiofastvare den kjører). Utstyret som trengs koster ca 1500 NOK + moms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...