amunds Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har lett opp ned og i mente etter en utfyllende forklaring på dette spørsmålet: På HK er det 2x Intel P67 SATA 6GB/s kontakter. Det er også 2x Marvell SATA 6GB/s kontakter. Eneste "forklaringen" i manualen er at de sistnevnte ikke kan brukes med ATAPI-devices. Såvidt jeg forstår er dette f.eks. en SCSI-disk ? Uansett - hva er egentlig forskjell, og spiller det noen rolle hvilken man kobler harddisken til ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Så vidt jeg vet menes det at Marvell-kontaktene ikke kan benyttes til CD/DVD-drev samt tape-backup stasjoner, altså kun harddisker. Intel-kontaktene vil gi deg _vesentlig_ bedre ytelse enn Marvell-kontaktene. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Intel-portene vil også fungere vesentlig bedre med SSD'er, hvertfall på generelt grunnlag Endret 22. oktober 2011 av Andey- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå