Gå til innhold

film om utøya?

akselme

Anbefalte innlegg

"We're shooting right now, we're almost done". Såvidt at kortfilmprosjektet mitt på skolen var ferdig produsert ( minus post-produksjon) etter tre måneder. Det at de har gjort så "mye" på så kort tid, sier jo bare hvor ekstremt lite profesjonelt dette er. Å skrive et filmmanus til en spillefilm tar aldri så lite som under tre måneder. Dette er faktisk helt utrolig.

Vi kan ikke hindre at det en dag vil komme en film om tragedien, men etter min mening er det direkte krenkende om det skal bli produsert slike amatørvideoer istedenfor skikkelige saker.

Rocky ble spilt inn på under en måned, og den ble jo en viss suksess. ;)

Personlig har jeg ingenting imot en film om Utøya, men de burde kanskje ventet litt med den. Men på den annen side, hvor lenge skal de vente? Det vil alltid være noen som synes den er støtende eller er laget for tidlig. Jeg skjønner godt at de lager filmen nå mens saken fortsatt er aktuell. Selvsagt var det tragisk det som skjedde, men selv her i Norge er hendelsen overvurdert. Bare fordi noe tragisk skjer i en by betyr det ikke at hele landet går inn i en tung sorgperiode i flere måneder.

Og btw, når det gjelder Columbine er den eneste jeg kommer på i farten "Bowling for Columbine". ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmet på under en måned, ja, men hele prosjektet tok nok antakelig langt mer tid enn en måned.

Fra imdb.com:

Although Sylvester Stallone famously wrote the first draft of the script in 3 days, it went through nine sizable rewrites before it was purchased by Irwin Winkler and Robert Chartoff. Originally, Stallone's much darker script depicted Mickey (Burgess Meredith) as a bitter old racist, and the film ended with Rocky throwing the fight after realizing he did not want to be part of the professional boxing world.

Han skrev førsteutkastet på tre dager. Nå ble det jo omskrevet en del ganger, så det tok nok tid å få et ferdig manuskript. Men filmen om Utøya kan faktisk ha vært skrevet på ganske kort tid. Det betyr ikke at det blir bra, men det er heller ikke poenget mitt. ;)

Lenke til kommentar

Nå har folkene bak traileren begynt å svare på kommentarer, helt latterlig modenhets nivå:

Noen som klagde på lyden (som er dritt). Dette er svaret:

@mtvruler the sound seems PERFECT. Seems like it is 100% effective and dilutes with the audience. We take notes from the audience. What would you improve on it? Are you a sound professional? We will use your answers at the company that was contracted for this trailer job. Thank You and we are looking forward for your answers. A.P.

Her er en annen comment:

@BoeingNG737 Anton Pictures is as professional Film Production and Distribution company as you can get. This Utoya movie is nothing, we only distribute trailer and Behind Scenes. We are about to sign new distribution agreements with other companies to produce the most controversial films in the world: Casey Anthony Story (the one who allegedly killed her little daughter, declared innocent in court), famous DSK Allegedly rape of an black woman by the billionaire Dominique..

Link til den "berømte" traileren (Med updates):

De har også lagd en egen "Berserk" edition, hvor de har fikset opp i skrivefeilen på en helt idiotisk måte. Se her:

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...