Gå til innhold

Canal Digital lanser snart ny HD PVR boks - synspunkter

Anbefalte innlegg

Canal Digital lanserer snart ny HD PVR boks.

Jeg har selv den forrige og synes selve boksen og det den skal gjøre for deg med pause, opptak, osv er veldig brukervennlig.

Dog har denne boksen hatt et støynivå uverdig et verdt elektronisk apparat - og kan nesten ikke stå i stua. Helt håpløst. Det finnes tråder om dette på andre fora - folk har demontert vifter, skiftet harddisker, tatt ut vifter, lavd luftehull osv.... alt fordi boksen bråker for mye.

Boksen har også for enkelte hatt mye heng. - hvorpå den må restartes for å funke igjen.

Er det lov å håpe og tro at den nye boksen til CD tilfredstiller krav til støy?

Har visst vunnet noen priser : HD PVR dekoderen er produsert av sveitiske ADB og dekoderen vant i 2010 priser på bransjemessen IBC for beste programvare og maskinvare.

Håper en av prisene også innbefatter støysvakhet.

Vi som har hatt den forrige PVR boks bør jo få et forrykende godt tilbud fra CD på bytte - fornyelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canal Digital lanserer snart ny HD PVR boks.

Jeg har selv den forrige og synes selve boksen og det den skal gjøre for deg med pause, opptak, osv er veldig brukervennlig.

Dog har denne boksen hatt et støynivå uverdig et verdt elektronisk apparat - og kan nesten ikke stå i stua. Helt håpløst. Det finnes tråder om dette på andre fora - folk har demontert vifter, skiftet harddisker, tatt ut vifter, lavd luftehull osv.... alt fordi boksen bråker for mye.

Boksen har også for enkelte hatt mye heng. - hvorpå den må restartes for å funke igjen.

Er det lov å håpe og tro at den nye boksen til CD tilfredstiller krav til støy?

Har visst vunnet noen priser : HD PVR dekoderen er produsert av sveitiske ADB og dekoderen vant i 2010 priser på bransjemessen IBC for beste programvare og maskinvare.

Håper en av prisene også innbefatter støysvakhet.

Vi som har hatt den forrige PVR boks bør jo få et forrykende godt tilbud fra CD på bytte - fornyelse.

Om det er bare du som plages av støy,burde du ha en ny boks anyway;)Slik du beskriver din boks høres ikke riktig ut..ja att det ikke er slik den skal være.Kjenner ikke til CD(har get),men den nye du snakker om..er det for mottak av 3D også det da? For ser CD skal sende landskampen i 3D,og da må vel du har en spesiell boks for det..utenom 3D tv da;)

Lenke til kommentar

ja det kan si.

Jeg har hatt hjemme 4 el 5 bokser CD og prøvd ut for å se om det kunne gi meg mindre støy. Men alle har hatt samme problem. CD har vært greie med meg akkurat på det. Men vi kom ingen vei med støyen altså.

3D har jeg ikke sjekket ut. Det er en greie jeg ikke har satt meg inn i enda og som jeg pr nå ikke tenker jeg trenger.

Lenke til kommentar

ja det kan si.

Jeg har hatt hjemme 4 el 5 bokser CD og prøvd ut for å se om det kunne gi meg mindre støy. Men alle har hatt samme problem. CD har vært greie med meg akkurat på det. Men vi kom ingen vei med støyen altså.

3D har jeg ikke sjekket ut. Det er en greie jeg ikke har satt meg inn i enda og som jeg pr nå ikke tenker jeg trenger.

Skal høre med sønn,han har canal digital,om den boksen bråker.Men vet han ikke har HD PVR boks..bare HD uten mulighet til å ta opp..men ikke vent svar idag;)

Lenke til kommentar

Den kan umulig være dårligere enn den gamle... Men det er et stort minus at softwaren den blir sluppet med ikke støtter to samtidige opptak...

Den HD PVR jeg har i dag kan ta to opptak - pluss se på en tredje kanal mener jeg.

Det er jo merkelig om den nye de lager ikke kan klare dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...