Gå til innhold

Ferdig bygget hva nå

Anbefalte innlegg

Jeg har lest side opp og ned om oppstart av ny pc men finner ingen gode prosedyrer på rekkefølgen av det en skal gjøre i fortsettelsen. Jeg har nå fått liv i den:

1) Startet opp og gikk inn i Bios sjekket skjermkort og hardisker men på minne måtte jeg justere fra 1333 til 1600 Mhz

2) La inn windows 7 dvd og håpet den ville finne rett disk (ssd120GB) og jeg fikk valge disk så inn med den.

3) La inn antivirus fra en program cd.

Men nå begynner det å bli vanskelig, for har ikke lyst til å bruke medfølgen drivere, da mye av disse er utgått på dato. Men går inn på produsentenes sider og laster ned det jeg finner på grafikkort og hovedkort. ( Asus).

4) La inn LAN driver fra cd da det er greit å få den opp å gå på nettet, gikk på start og skrev enhetsbehandlig og får opp mange enheter med gult merke på. Valgte Lan og lot den lese under Drivers/Lan Volla

5)Hovedkortet hva skal jeg legge inn og hvordan, nå har jeg lastet ned allet om var hos produsent, men på dvd som fulgte med ligger det masse forskjelligt, her trenger jeg hjelp.

6)Grafikkort er det kun en driver som skal inn her ? Har Asus GTX560TI x2 for SLI ( Har ikke installert dette enda, men ligger klart tenkte jeg skulle se å få alt opp å gå først.) Noen somm kan hjelp hv som skal legges inn fra internett, og ikke bruke cd som kom med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

got it

Jo eller ja men leste litt på dinside om å starte direkte med å ta ned siste utgave av drivere. Poenget er at det er en tråd i dette som de fleste ser, men blir alltid litt usikker. Hva skal en starte med først og skal en virkelig legg inn ny Bios. Hvorfor har ikk produsenter en alternativ link på sine medfølgene driver cd slik at den laster ned oginstallerer det aller siste ?

PS! går jeg inn på SATA hvordan hvet jeg om jeg skal velge den øverste nye filen som kun er må rund 26MB mens den under er på 260MB ?

post-17577-0-97551900-1318151264_thumb.png

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

For å oppsummere (siden har har en PC bygd med samme Z68 V Pro)

Jeg har ikke lastet noe ned fra ASUS bortsett fra ny BIOS.

+ Driver for USB3 kontroller.

ASUS utilities programvare driter jeg langt i (trenger ikke dette).

Drivere:

- Hovedkort brikksesett (inkl SATA/Raid kontroller) lastes ned fra Intel.

-Marvell SATA controller er disablet i BIOS (brukes ikke)

-JMB (JMicron) storage kontroller er disablet i BIOS (brukes ikke).

- Nettverks kort og lyd lastet ned fra Realtek.

- Bluetooth kom fra Windows Update.

- Skjermkort drivere kom fra www.amd.com

Edit:

Eneste man vanligvis trenger fra driver CD som leveres med nytt hovedkort er LAN driver for å komme seg på nett (om man ikke har lastet ned nyeste på forhånd til usb stick e.l)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

For å oppsummere (siden har har en PC bygd med samme Z68 V Pro)

Edit:

Eneste man vanligvis trenger fra driver CD som leveres med nytt hovedkort er LAN driver for å komme seg på nett (om man ikke har lastet ned nyeste på forhånd til usb stick e.l)

Takk for greit svar, det skal jeg utføre nå. Men var inn og tok ned Asus AI Suite for å få noen kontroll programmer slik at jeg kan holde øye med de forskjellige prossesene i maskinen (men får ikke kjørt det da det kommer opp en advarsel om jeg vil tilate dette). Desuten trodde jeg Asus hadde et grei interface for automatisk overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...